Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Madsen är mycket riktigt som du skriver råpsykopat och kvinnan var väl medveten om det, ändå så tappade hon allt, varnad är förberedd heter det ju och jag tror ju inte att hon var någon dununge heller, hade varit med i gamet ett tag som vakt, hur fan kan man då tappa allt?
Psykologi, javisst men det måste vara något mer det kan inte vara så enkelt att en rutinerad vakt faller i farstun för en sådan där idiot, om det är så illa finns det inget hopp om det kvinnliga könet.
Människan måste vara svårt skev i skallen, det är det enda som får händelsen att gå ihop.
Det finns som sagt störda kvinnor som rent av beundrar en mördare men det finns många som inte kan placeras i detta fack.
Så du anser att en person som sen klarar av att läsa på högskola till pedagog är skev i skallen? Som lever ett helt normalt liv med barn och man? Som nu arbetar med att hjälpa andra? Som varnar för detta fenomen?
Det är nämligen vad M gjorde när hon väl tog sitt förnuft tillfånga.
Detta är problemet med generalisering och stereotyper. Skummar man på ytan och stoppar alla i samma fack så lär heller inte problem förebyggas och åtgärdas vad det än gäller.
På en sekund kan någons dotter sitta i denna sits via att ha blivit penneven med en kriminell.
Där har du nyansen som jag efterlyser eftersom jag är väl medveten om att det finns en normalitet i fenomenet
om man fördjupar sig och som snarare handlar om naivitet och blind förälskelse ihop med en extremt manipulativ man.
De här kvinnorna nästintill bespottas mer än galningen själv med point of no return:
De är sen evigt förtappade och klassas som skeva i skallen. Punktum.
Vi andra blir minsann inte manipulerade. En psykopat biter inte på oss, sådana kan genomskådas med enkelhet. Vi skulle aldrig komma på nåt så stolligt och förlorar ingenting i onödan:
Jag pissar på bror Duktig.
Den som reser sig upp efter att ha fallit har knappast förlorat mer än kronologisk tid och de som vänder ryggen till efteråt var aldrig vänner värt namnet. De kommer dock inse att samhället är väldigt hårt, fördömande och generaliserande, speciellt mot kvinnor. En gång hora alltid hora. "Den där" som var ihop med mördaren..
Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Psykolog är rätt effektivt, men det är dyrt. Det har nu kommit ett billigt, men endå effektivt "självhjälps kit" för dessa kvinnor :
http://public.od.cm4allbusiness.de/.cm4all/uro/W4BOD0AVBUO0/Fotos%205-2015/.k-Korken.JPG/scale
Lär dig skämta när det är läge eller citera nån annan än mig.