2018-08-23, 20:51
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
AFS borde tänka på problemet hur de skall få andra länder att ta emot svenska medborgare som flyttas mot sin vilja.

En frivillig återvandringspolitik vore bättre. Det mesta har ett pris. Om varje individ som är första, andra eller tredje generationsinvandrare får en miljon för att emigrera skulle många ta chansen särskilt de med stora familjer. Givetvis skulle man bara få stöd för barn födda före lagen instiftades så att inte folk skaffar barn för att få mera stöd.

Från AfS hemsida

Citat:
Återvandringsverket ska skyndsamt teckna återvandringsavtal som syftar till att länder ska ta emot sina egna medborgare. Om återvandring ej kan genomföras, till exempel genom att avtal inte har kunnat tecknas med mottagarlandet eller genom att illegala invandrare vägrar uppge sin identitet, ska migranterna placeras i tredje land. Därför vill vi att Sverige tecknar avtal med tredje land som, i utbyte mot ekonomisk kompensation, förbinder sig att ta emot illegala invandrare från Sverige som inte kan återvända hem. Sådana lösningar har realiserats av till exempel Australien som har ett avtal med Kambodja där den senare förbinder sig att ta emot illegala invandrare som inte velat eller kunnat återvända till sitt hemland.

Citat:
Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland. Exempelvis kan det bli aktuellt att personer som lever på bidrag tillåts behålla dessa en tid ifall de lämnar Sverige och förbinder sig att aldrig återvända. För att detta ska bli ett attraktivt alternativ vill Alternativ för Sverige att det ska bli svårare och mindre lönsamt att leva på bidrag i Sverige.
Citera
2018-08-23, 20:54
Medlem
Den höga energin rapporteras nu även i SvD.

Citat:
SD och AFS utklassar övriga partier: ”Sätter agendan”
Högerpopulistiska Alternativ för Sverige skapar ett större engagemang än Socialdemokraterna på Facebook. Och Sverigedemokraternas utspel tar hälften av det politiska spelrummet på samma plattform. Det visar nya siffror som jämför de politiska partiernas genomslag i valrörelsens slutskede.

https://www.svd.se/sd-och-afs-utklassar-ovriga-partier-satter-agendan
Citera
2018-08-23, 20:56
Bannlyst
Citat:
AFS borde tänka på problemet hur de skall få andra länder att ta emot svenska medborgare som flyttas mot sin vilja.

En frivillig återvandringspolitik vore bättre. Det mesta har ett pris. Om varje individ som är första, andra eller tredje generationsinvandrare får en miljon för att emigrera skulle många ta chansen särskilt de med stora familjer. Givetvis skulle man bara få stöd för barn födda före lagen instiftades så att inte folk skaffar barn för att få mera stöd.

Realistiskt så skulle pengar behöva utbetalas till både de som skall flytta och de länder som tar emot dem. Men Sveriges 40 miljarders biståndsbudget skulle kunna användas och även ännu mer medel anslås. Det skulle bli en win win lösning för alla inblandade.

Sveriges majoritetsbefolkning skulle tryggas i sin majoritetsställning men många invandrare och adopterade som är lojala mot Sverige och integrerade skulle stanna åtminstone tillsvidare.

Jag tror inte riktigt du har förstått hur återvandringspolitiken fungerar, kriminella invandrare skall ut, det finns ingen pardon, inget förhandlingsläge för dessa parasiter! Medborgarskap eller inte, då får vi helt enkelt ha ett avtal med Kambodja eller dylikt som Australien har för medborgare som deras hemländer inte tar emot, men i detta fall svenska. Förhoppningsvis så ges dessa parasiter så lite resurser som möjligt, de skall endast överleva för stunden tills förflyttningen är fullbordad med eller utan deras medgivande. Kan man ta in ca 1.2 miljoner ( bara en uppskattning) icke européer på ett sekel kan man kasta ut tärande medborgare nästan lika enkelt. Moroten för dessa utlänningar är att slippa vit överhöghet och få komma till en enklav med sina egna. Det kommer behövas statuera hårda exempel givetvis, signalpolitik när den är som bäst!
Citera
2018-08-23, 20:58
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om man börjar flytta svenska medborgare från Sverige mot sin vilja kan man fråga sig var de drar gränsen om några år blir det politiska motståndare?

Frivillig återvandring är bättre tycker jag i alla fall. Det blir mindre godtyckligt. Även om man givetvis kan hävda att det är en godtycklig diskriminering att etniska svenskar inte kan få en miljon för att flytta utan bara de med ganska nyligt invandrarpåbrå.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-08-23 kl. 21:02.
Citera
2018-08-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja, jag grämer mig något enormt över detta. Speciellt eftersom jag bettat på AfS också. Men om jag bortser från bettingen, så har AfS 2-3 val på sig, inom de närmaste 9 månaderna, att slå igenom med buller och bång.

Förresten, det där med att hälften av rösterna kan bli lagda i förtid... om/när AfS får 3% i OU, så... jag menar jag uppfattar det som typiskt för väldigt många SD:are att vara sifferfixerade och taktiktänkande... kanske kan det bli en gruppsykologisk kompensations-drive för den förlorade tiden, så att man dubblerar stödröstandet... Önsketänker jag nu?

De flesta tänker nog inte så långt. Men jag tror aldrig det funnits en situation där en så stor andel av väljarna (sverigedemokrater till största del) kommer överväga en stödröst som nu.
Citera
2018-08-23, 21:03
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Om man börjar flytta svenska medborgare från Sverige mot sin vilja kan man fråga sig var de drar gränsen om några år blir det politiska motståndare?

Frivillig återvandring är bättre tycker jag i alla fall. Det blir mindre godtyckligt. Även om man givetvis kan hävda att det är en godtycklig diskriminering att etniska svenskar inte kan få en miljon för att flytta.

Det märks att du likt andra inte har tänkt igenom processen. Det handlar givetvis om att i steg ett annullera det svenska medborgarskapet. Att flytta ickemedborgare gör många länder i världen och ingen media verkar skrika sig hesa om dessa hemska rasistländer.
Citera
2018-08-23, 21:04
Bannlyst
Citat:

Frivillig återvandring är bättre tycker jag i alla fall. Det blir mindre godtyckligt. Även om man givetvis kan hävda att det är en godtycklig diskriminering att etniska svenskar inte kan få en miljon för att flytta.

Jag är ingen talesman för AFS, utan jag ger uttryck hur jag hoppas de agerar vid ett maktskifte. Jag bara önska och hoppas att de inte kör med en frivilligåtervandring och ger dessa icke svenskar multum. Jag är oerhört trött först kommer de hit får allt serverat och sedan skall de få allt serverat för komma hem till stäppen eller öknen... Snälla nån kan det vara NOG nu med dessa kebabtekniker och annat avskum! Nej. Ut. Trevlig hemresa och kom aldrig tillbaka! Sverige kommer bli världsledande i återvandringsprocessen, det kommer General Direktör Erik Berglund se till, svik mig inte Erik annars personkryssar dig!
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2018-08-23 kl. 21:06.
Citera
Medlem
robotguras avatar
Citat:

Det är väl klart som korvspad att illegala invandrare och kriminella som får samhällstjänst eller någon månad i fängelset för en våldtäkt, medan det öser bidrag på dem inte vill återvandra. Tycker du vi ska låta dem stanna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Om det är några som är kapabla att göra slag i saken så är det invandringskritiker och nationalister. Tro inget annat. De är utan tvekan den mest handlingskraftiga delen av väljarna. Det är därför SD och AfS skulle gynnas rejält av att omval, då alla traditionsröstande, slentrianröstande och oinsatta stannar hemma "för de redan har röstat en gång", medan invandringskritikerna och nationalisterna entusiastiskt och förhoppningsfullt går och röstar en andra gång.

Men visst, det bästa vore naturligtvis om AfS vore särredovisade redan nu, men känns samtidigt som den större majoriteten av potentiella AfS-väljare redan nu tolkar de senaste YouGov-siffrorna till AfS' fördel. Vidare... om det nu stämmer att nästa mätning kommer redan nästa vecka, så skiljer det bara en vecka. Visst valet är här väldigt snart, men ändå. Sedan röstar en väldigt stor del på valdagen, så även om det är främst dessa som avgör kan det vara tillräckligt ändå.

2010 var det ca 5000 personer som ångerröstade totalt.

Vi får se om YouGov gör 0, 1 eller 2 mätningar till. Kan bli så att det bara blir en till om ca två veckor.
Citera
2018-08-23, 21:06
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Det är väl klart som korvspad att illegala invandrare och kriminella som får samhällstjänst eller någon månad i fängelset för en våldtäkt, medan det ösas bidrag på dem inte vill återvandra. Tycker du vi ska låta dem stanna?

Jag syftade på de som har svenskt medborgarskap.
Citera
2018-08-23, 21:08
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Jag är ingen talesman för AFS, utan jag ger uttryck hur jag hoppas de agerar vid ett maktskifte. Jag bara önska och hoppas att de inte kör med en frivilligåtervandring och ger dessa icke svenskar multum. Jag är oerhört trött först kommer de hit får allt serverat och sedan skall de få allt serverat för komma hem till stäppen eller öknen... Snälla nån kan det vara NOG nu med dessa kebabtekniker och annat avskum! Nej. Ut. Trevlig hemresa och kom aldrig tillbaka! Sverige kommer bli världsledande i återvandringsprocessen, det kommer General Direktör Erik Berglund se till, svik mig inte Erik annars personkryssar dig!

Från deras hemsida

Citat:
Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland. Exempelvis kan det bli aktuellt att personer som lever på bidrag tillåts behålla dessa en tid ifall de lämnar Sverige och förbinder sig att aldrig återvända. För att detta ska bli ett attraktivt alternativ vill Alternativ för Sverige att det ska bli svårare och mindre lönsamt att leva på bidrag i Sverige.
Citera
2018-08-23, 21:08
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Japp, det kan vi räkna med. Jag gör precis samma analys. Och nu har jag förresten gjort en ordentlig uträkning av vad som borde tillräknas AfS av de 4.8 procenten:

Här hittar man alla Sentios siffror för PP och MED, månad för månad: https://mickek69.com/
När man räknar ut medelvärde bakåt i tiden så ligger PP runt 1% och MED runt 0.4% (i stort sett oavsett vad man använder för intervall bakåt i tiden). Och vi har inget bättre att gå på än Sentio. För övriga småpartier så är det bästa att gå på det förra valresultatet, dvs c:a 0.5%. Och det finns ingen anledning att tro att det skulle ha ökat (snarare tvärtom). Så 1 + 0.4 + 0.5 = 1.9%

4.8 - 1.9 = 2.9% för AfS
Vad tänker du om blanka röster då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in