Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 22:43
Medlem
Salamans avatar
Jag svarade på Yougovs undersökning idag (tisdag). Förutom riksdagspartierna var det endast Feministiskt Initiativ som fanns angivet som alternativ. Det enda sättet att få fram att man ska rösta på AfS var således genom att först ange "Annat parti" och sedan skriva en kommentar i slutet av omröstningen.

AfS kommer alltså inte bli särredovisade i undersökningen som kommer den här veckan.
Citera
2018-08-21, 22:47
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Ny Demokrati och 40.000 likes på Facebook, samma visa hela tiden.

Inlägg från tråden gällande AFS överskattning:
(FB) Varför är AFS såpass överskattade (%) på Flashback?

Jag har redan svarat på ditt korspostade inlägg i den här tråden:

men du hade tydligen inget att invända mot.
Citera
2018-08-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salaman
Jag svarade på Yougovs undersökning idag (tisdag). Förutom riksdagspartierna var det endast Feministiskt Initiativ som fanns angivet som alternativ. Det enda sättet att få fram att man ska rösta på AfS var således genom att först ange "Annat parti" och sedan skriva en kommentar i slutet av omröstningen.

AfS kommer alltså inte bli särredovisade i undersökningen som kommer den här veckan.

Vadå, det vet du väl inget om. Uppfyller de kraven blir de särredovisade, så enkelt är det.
Citera
2018-08-21, 22:59
Medlem
Salamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vadå, det vet du väl inget om. Uppfyller de kraven blir de särredovisade, så enkelt är det.

Det har du visserligen rätt i. Jag drog slutsatsen att de flesta nog inte gör som jag och skriver ut vilket parti det var de ska rösta på i slutet av undersökningen cirka 15 frågor senare. Om folk bara anger "Annat parti" utan att skriva en sådan kommentar fångas de ju inte upp som AfS-väljare.
Citera
2018-08-21, 23:01
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Jag har redan svarat på ditt korspostade inlägg i den här tråden:

men du hade tydligen inget att invända mot.

Ah, missade det. Ska läsa det noggrannare senare.
Citera
2018-08-21, 23:01
Medlem
Helt ointressant för någon som Regulus och kinkigt läge för SD - men nu kan det bli åka av i frågan om svensketnisk utsatthet jag tjatat så mycket om, inte minst senaste dagarna med anledning av Karlssons och Bielers utfall mot kvinnan som talade om svenskt ursprung som kriterium för att vara svensk. En undersökning från BRÅ citeras av Nyheter Idag:

"Hälften av alla rasistiska hatbrott riktas mot svenskar, nästan inga anmäls"

Kommer SD nu att ta upp svensketnisk (vad det nu är för något mystiskt) utsatthet? Har dessa hatbrott att göra med offrens kultur - eller vad?

Intressant detalj är att Paula Bieler alldeles för några timmar sedan tweetade en artikel om utlänningars överrepresentation i våldtäktsstatistiken från just NI - kommer hon INTE göra detsamma med denna?

Och även OM hon och ett av AfS pressat SD skulle ta upp saken med rasism mot svenskar:

Varför gjorde man inget under två hela mandatperioder?
Citera
2018-08-21, 23:05
Medlem
Citat:
Det har du visserligen rätt i. Jag drog slutsatsen att de flesta nog inte gör som jag och skriver ut vilket parti det var de ska rösta på i slutet av undersökningen cirka 15 frågor senare. Om folk bara anger "Annat parti" utan att skriva en sådan kommentar fångas de ju inte upp som AfS-väljare.

Aha, nu förstår jag. Jag trodde du valde annat parti och fick skriva vilket parti direkt. Inte i slutet av undersökningen. Det är ju inte ens säkert att den du gjorde är en riktigt opinionsundersökning, de brukar ju slänga in såna då o då, dvs vilka politiska preferenser man har. Dessutom, ifall undersökningen kommer imorn, då den brukar släppas på onsdagar, vore det konstigt ifall undersökningen var aktiv idag. Jag menar, företaget måste väl hinna vikta o räkna grejer antar jag?
Citera
2018-08-21, 23:14
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Jag svarade på Yougovs undersökning idag (tisdag). Förutom riksdagspartierna var det endast Feministiskt Initiativ som fanns angivet som alternativ..

Det är konstigt att inte AfS köper en egen opinionsundersökning där AfS är ett av alternativen.
Partiets chanser att komma in i riksdagen är direkt avgörande för hundratusentals väljare, som annars riskerar att välja ett annat parti.
Citera
2018-08-21, 23:16
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K8-ta
Nu börjar Kasselstrand bli för PK. Han vill inte utvisa försvenskade invandrare. Ett citat av Kasselstrand efter torgmötet i Luleå

Nu är AfS på samma spår som SD i återvandringsfrågan.
Samtidigt som William Hahne eller omdet är Jeff Ahl pratar om ett etniskt homogent Sverige som mål.Exakt de orden. Vilket skämtparti.
Senast redigerad av volvo 240 2018-08-21 kl. 23:23.
Citera
2018-08-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
AfS (och SD för den delen) har mycket att tjäna på att studera hur briljanta intellektuella som Rees Mogg eller Farage lugnt och utan affekt dekonstruerar vänsterliberal konstruktivism i debatter.
Här ett smakprov på Rees Mogg :
https://youtu.be/y0LE7R_FHy0
Tack för länken. Jag har hört talas mycket om Rees Mogg men aldrig riktigt greppat why all the rave, kanske för att jag i princip är väldigt misstänksam mot katoliker.

Efter att ha sett klippet så kan jag konstatera att Kasselstrand är tio gånger bättre än Rees Mogg. Vi har inte råd med tio år av en sådan som Rees Mogg i 10 Downing Street, som när han får frågan om han vill ändra lagen om homoäktenskap svarar ”den kommer inte att ändras”, eller när han får frågan om han vill bli partiledare svarar ”det kommer inte att hända”.

Att England är illa ute vet vi, men att Nigel Farage och Jacob Rees-Mogg ses som det sista hoppet visar bara vilket utomordentligt allvarligt läge det är.
Citera
2018-08-21, 23:22
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu har jag inte följt detta själv, men någon påstod i tråden att ett par tusen likes plötsligt försvann. Så kanske var det fakekonton.
Nej det stämmer inte. Det stoppades upp vid strax över 40 000 och gick sedan tillbaka några tiotal.

Kanske beror på SDare som gillat sidan men nu fått kalla fötter efter Karlssons och Bielers uttalande angående SDkvinnan som länkade till "Svenskar är vita".

"någon påstod i tråden" Är det verkligen någon som påstått det eller hittar du på?
Jag läste det på Flashback, men kan inte svära på att det var i just den här tråden.

...
Du brukar ju slira lite på sanningen så en länk vore trevligt.
Citera
2018-08-21, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Samtidigt som William Hahne eller omdet är Jeff Ahl pratar om ett etniskt homogent Sverige som mål.Exakt de orden. Vilket skämtparti.

AfS har ju alltid varit lite tvetydiga på det området tycker jag. Även Gustav har ju snackat mycket om Bullerbyn och att vi ska tillbaka dit, vilket inte går ihop med deras politik att invandrare som jobbar och anpassar sig ska få stanna kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in