2018-08-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Hur uttalar man Kroos? Under VM sa de svenska kommentatorerna Krosch och nu i La liga sa de brittiska kommentatorerna på Strive Cruise.
En del kommentatorer säger Krås också.
Citera
2018-08-20, 01:15
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Hur uttalar man Kroos? Under VM sa de svenska kommentatorerna Krosch och nu i La liga sa de brittiska kommentatorerna på Strive Cruise.
https://www.youtube.com/watch?v=Ff5XD7t8g8A
Citera
2018-08-20, 11:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Typ..Krås..ska det vara. Oo på tyska liknas mest ett å-ljud på svenska.
Citera
2018-08-21, 05:15
Medlem
cyberkalles avatar
Bayern får alltid så många tilläggsminuter brukar det låta, men efter gårdagens match mellan Fürth och Dortmund så är det tyst. 😀

Nåväl starkt först kvittera och sedan att avgöra på tilläggstid.

Wittsel med sitt första mål.
Citera
2018-08-22, 15:15
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bayern får alltid så många tilläggsminuter brukar det låta, men efter gårdagens match mellan Fürth och Dortmund så är det tyst. 😀

Nåväl starkt först kvittera och sedan att avgöra på tilläggstid.

Wittsel med sitt första mål.
Kommentatorn snackade nått om nya regler i samband med tilläggstid som ska testas under säsongen. Freiburg fick också fem minuter tillägg.
Citera
2018-08-23, 08:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Kommentatorn snackade nått om nya regler i samband med tilläggstid som ska testas under säsongen. Freiburg fick också fem minuter tillägg.
Aha tack för den infon.

Nu är det nära ligastart i morgon är man bänkad och jag sålde min själ till viaplay så nu blir det fin-tv för Kalle.
Citera
2018-08-23, 11:23
Medlem
Knugen37s avatar
Jag tror att Leverkusen går en jättesäsong till mötes. Unga Volland, Bailey, Brandt och Lucas Alario är alla ett år äldre och mognare samtidigt som hyperintressanta Paulinho även kommit in. Europa League kommer att vara perfekt för att spela in talanger som Kai Havertz, Heinrich, Paulinho m.fl. Det enda som talar emot är möjligtvis försvaret även om Hradecky kan bli en fullträff, lyckas man att bygga något enhetligt framför honom tror jag att man kan nå 2:a platsen, i ärlighetens namn ser man bra mycket vassare ut på pappret än Dortmund, Schalke och RBL. Vad tror ni?

Någon som har tips på någon bra sida som går igenom lagen inför säsongsstarten? Nya värvningar, nyckelspelare, laguppställningar osv.
Senast redigerad av Knugen37 2018-08-23 kl. 11:33.
Citera
2018-08-23, 13:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Jag tror att Leverkusen går en jättesäsong till mötes. Unga Volland, Bailey, Brandt och Lucas Alario är alla ett år äldre och mognare samtidigt som hyperintressanta Paulinho även kommit in. Europa League kommer att vara perfekt för att spela in talanger som Kai Havertz, Heinrich, Paulinho m.fl. Det enda som talar emot är möjligtvis försvaret även om Hradecky kan bli en fullträff, lyckas man att bygga något enhetligt framför honom tror jag att man kan nå 2:a platsen, i ärlighetens namn ser man bra mycket vassare ut på pappret än Dortmund, Schalke och RBL. Vad tror ni?

Någon som har tips på någon bra sida som går igenom lagen inför säsongsstarten? Nya värvningar, nyckelspelare, laguppställningar osv.
Jag tror att Bayern vinner och sedan så gissar jag att Schalke kommer tvåa får dom nu Rudy från oss så blir dom ännu starkare.
Visst Leverkusen ser också riktigt starka ut men det är ju detta med tradition och fotboll, Dortmund måste ju bara köpa en anfallare av klass öht så har dom en märklig transferpolitik.

Det är väl ingen idé att länka sidor på tyska till dig?
Någon svensk eller engelskspråkig vet jag inte om.
Citera
2018-08-23, 13:58
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37

Lika bra att köra på en snabb tippning, tycker jag!

Tippning Bundesliga 18/19
Eftersom det blir lite tajt, tillåter jag att man lämnar in tippningen så sent som nu på lördag 15.30.

Regler för poäng
  • Om du gissar rätt placering på ett lag får du 10 poäng.
  • För varje placering ifrån rätt får du ett poäng mindre.
  • Ja, du får minuspoäng om du är 11 placeringar ifrån.

Inga krångligheter! Bara placering

Om ni vill göra det lätt för mig att rätta får ni gärna använda dessa namn för lagen:
Augsburg
Hertha
Bremen
Dortmund
Düsseldorf
Frankfurt
Freiburg
Hannover
Hoffenheim
Leipzig
Leverkusen
Mainz
Gladbach
Bayern
Nürnberg
Schalke
Stuttgart
Wolfsburg
Senast redigerad av Lekmand 2018-08-23 kl. 14:10.
Citera
2018-08-23, 15:13
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Jag tror att Bayern vinner och sedan så gissar jag att Schalke kommer tvåa får dom nu Rudy från oss så blir dom ännu starkare.
Visst Leverkusen ser också riktigt starka ut men det är ju detta med tradition och fotboll, Dortmund måste ju bara köpa en anfallare av klass öht så har dom en märklig transferpolitik.

Du får gärna länka den ändå även om han inte vill Vet inte exakt vilken sida du tänker på men själv är jag mest intresserad av att se alla transfers som skett så det vore intressant och se. Lite tyska kan man också. Har varit borta från bundesliga fotbollen ett tag nu då mitt eurosport försvann för typ två år sedan, så ska bli kul och följa den tyska fotbollen igen på viasat. Spänningen kanske inte finns där i absoluta toppen men där bakom känns det jämnt. Sen är ju bundesliga i en klass för sig när det kommer till stämning, iallafall bland toppligorna.
Citera
2018-08-23, 20:36
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:

Tar det gärna ändå. Hitta denna sida på engelska som gick igenom det jag efterfrågade lite ytligt. Här är den för er som är intresserade:

Jag tror att Schalke kan få det svårt med tanke på CL spelet. Mark Uth kan dock bli riktigt bra där. Håller med dig om Dortmund, känns väldigt rörigt kring hela truppen.
Citera
2018-08-23, 21:01
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Lika bra att köra på en snabb tippning, tycker jag!

Tippning Bundesliga 18/19
Eftersom det blir lite tajt, tillåter jag att man lämnar in tippningen så sent som nu på lördag 15.30.

Regler för poäng
  • Om du gissar rätt placering på ett lag får du 10 poäng.
  • För varje placering ifrån rätt får du ett poäng mindre.
  • Ja, du får minuspoäng om du är 11 placeringar ifrån.

Inga krångligheter! Bara placering

Okej herr Lekmand. Här är mitt tips:

1. Dortmund
2. Bayern
3. Schalke
4. Leverkusen
5. Gladbach
6. Leipzig
7. Bremen
8. Mainz
9. Frankfurt
10.Hannover