2018-09-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Hradecky var en grym värvning av Leverkusen. En överskattad sopa ska spela i ett överskattat lag.

Att Leverkusen klarar av top 5 i Zweite tvivlar jag på, men jag önskar er lycka till nästa säsong.

Gentner som ytter och Castro från start. Det är ett garanterat recept på en match som inte kommer vara en höjdare.

Zieler är anledningen till att vi ens fick 1 pinne. Förmodligen var de "närmast" då de hade fler bra chanser. Men vi hade också flertalet chanser som ska resultera i mål.

Red Bull på onsdag då..
Hradecky är mycket bättre än Olsen och Zieler (lol skit). Och Stuttgart var senast i CL 2010. Det var minsann länge sedan. Du är bara avundsjuk eftersom Leverkusen har två raka vinster. Obs! Jag är inget riktigt Kusen fan.
Citera
2018-09-24, 16:43
Medlem
cyberkalles avatar
Jag blir lite ledsen när jag tänker på Mario Götze och hur han karriär totalt stannat av.
Inte en enda minut har har spelat i BL, 60 min i cupen o i CL båda gångerna utbytt och efter det så har Dortmund gjort mål.

I mina ögon kommer han alltid att vara en hjälte.
Citera
2018-09-24, 18:19
Medlem
cyberkalles avatar
Om ingen fler blir skadad under denna säsong så tror jag fan att vi kommer gå rent i ligan.

Alla förväntade topplag sviktar redan.
Citera
2018-09-25, 18:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag blir lite ledsen när jag tänker på Mario Götze och hur han karriär totalt stannat av.
Inte en enda minut har har spelat i BL, 60 min i cupen o i CL båda gångerna utbytt och efter det så har Dortmund gjort mål.

I mina ögon kommer han alltid att vara en hjälte.
Har du någon aning om vad som hänt? Är det hans metaboliska sjukdom som fortsätter att spöka eller har han tappat motivationen? En sån formsvacka finns bara inte i min bok.
Citera
2018-09-25, 18:21
Medlem
motvalls avatar
Är veckomatcher med start idag (nu) för er som har missat det. Engelsk vecka alltså i Tyskland.
Citera
2018-09-25, 18:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Har du någon aning om vad som hänt? Är det hans metaboliska sjukdom som fortsätter att spöka eller har han tappat motivationen? En sån formsvacka finns bara inte i min bok.
Jag tror att det är mycket mentalt men det är bara min gissning.
Citat:
Är veckomatcher med start idag (nu) för er som har missat det. Engelsk vecka alltså i Tyskland.
Ikväll blir det Augsburg som åker på stryk.
Citera
2018-09-25, 19:43
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ikväll blir det Augsburg som åker på stryk.
Jo det får man ju utgå ifrån. Liksom du är jag övertygad om att Bayern tar ännu en komfortabel titel. Största hotet verkar ju typ vara Werder Bremen (no offence!)...

För Hannover är det däremot Abstiegskampf i år. Återigen en svår match ikväll då det är Hoffenheim man möter men det är åtminstone hemmaplan. Kanske kan H96 "skrälla" och ta en trepoängare?
Citera
2018-09-25, 20:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jo det får man ju utgå ifrån. Liksom du är jag övertygad om att Bayern tar ännu en komfortabel titel. Största hotet verkar ju typ vara Werder Bremen (no offence!)...

För Hannover är det däremot Abstiegskampf i år. Återigen en svår match ikväll då det är Hoffenheim man möter men det är åtminstone hemmaplan. Kanske kan H96 "skrälla" och ta en trepoängare?
Hannover Augsburg Freiburg och Düsseldorf tror jag kommer vara dom som till slut är dom som får slås om fortsatt spel i BL.

Bayern är lika bra som under dom senaste säsongerna dom naturliga svåraste motståndarna är svagare.
Citera
2018-09-25, 23:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Äre sparken som gäller nu för schalkes tränare? 5 raka förluster. Eller räddas han av att det är tajt mellan matcherna då det var veckoomgång kanske? Skulle tro det faktiskt. Men förlust i helgen och han lär definitivt röka. Kanske även en förlust precis innan uppehållet kan räcka oavsett helgens resultat då just landslagsuppehåll kan vara perfekt läge att byta tränare.
Citera
2018-09-25, 23:20
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Äre sparken som gäller nu för schalkes tränare? 5 raka förluster. Eller räddas han av att det är tajt mellan matcherna då det var veckoomgång kanske? Skulle tro det faktiskt. Men förlust i helgen och han lär definitivt röka. Kanske även en förlust precis innan uppehållet kan räcka oavsett helgens resultat då just landslagsuppehåll kan vara perfekt läge att byta tränare.
Senast Schalke inledde säsongen med fem raka förluster, alltså två år sedan, fick tränaren (då Weinzierl) stanna.
Citera
2018-09-26, 05:50
Medlem
Germanofils avatar
Apropå Schalke så har man upptäckt en ny nyckelpigeart på deras stadion. Det lustiga med den är att den inte har några punkter.
https://www.der-postillon.com/2016/09/marienkaeferart-schalke.html

(gammal nyhet jag vet men lika aktuell nu som då)
Citera
2018-09-26, 06:07
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Han utvecklades ju inte ens i Bayern. Hans peak var ju fortfarande sista säsongen i Dortmund typ. Efter det har han stått still.

En aning överskattad talang kombinerat med skador och att han är tjock. Hoppas han drar snarast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in