2019-05-26, 18:23
Medlem
cyberkalles avatar
Bayerns andra lag tog idag steget upp till dritte.

Kul med derbyn mot 1860.

Hoeneß har sagt att det är bra om Boateng söker efter en ny klubb.

Såg inte att han var med och firade igår och inte heller idag på Marienplatz.
Citera
2019-05-27, 00:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bayerns andra lag tog idag steget upp till dritte.

Kul med derbyn mot 1860.

Hoeneß har sagt att det är bra om Boateng söker efter en ny klubb.

Såg inte att han var med och firade igår och inte heller idag på Marienplatz.
Konkurrensen kommer ju hårdna än mer nästa säsong. Hans funktion i truppen blir mer och mer tveksam. Om han inte kommer spela så mycket ska han inte stå iväg får yngre att få chansen...plus att han för sin egen skull ännu har mycket att ge och förtjänar vara någonstans där han får speltid.
Citera
2019-05-27, 18:36
Bannlyst
Idag smäller det hoppas union grejart
Citera
2019-05-27, 20:11
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Idag smäller det hoppas union grejart

Ja! Jag som har varit "An der Alten Försterei" och tittat på match i Zweite när "EISERN UNION" dånade i högtalarna innan matchstart käner lite extra för detta Köpenick-lag. Hoppas det går bra för "Sebbe" trots att han misslyckade i mitt allsvenska lag.

"Luzern" ?? Varför denna nick? Undrar bara eftrsom jag varit i Luzern och sett FC Luzern spela i Europa League :-)
Citera
2019-05-27, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Ja! Jag som har varit "An der Alten Försterei" och tittat på match i Zweite när "EISERN UNION" dånade i högtalarna innan matchstart käner lite extra för detta Köpenick-lag. Hoppas det går bra för "Sebbe" trots att han misslyckade i mitt allsvenska lag.

"Luzern" ?? Varför denna nick? Undrar bara eftrsom jag varit i Luzern och sett FC Luzern spela i Europa League :-)

jag bor i schweiz men e en hel del i främst södra tyskland bw och bayern
Citera
2019-05-27, 20:38
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
jag bor i schweiz men e en hel del i främst södra tyskland bw och bayern

Nice! Jag bodde i Kriens när jag såg Luzern spela. Stadion ligger ju där och inte i Luzern.

Nu hoppas vi på Union!
Citera
2019-05-27, 22:30
Medlem
Korders avatar
Citat:
Nice! Jag bodde i Kriens när jag såg Luzern spela. Stadion ligger ju där och inte i Luzern.

Nu hoppas vi på Union!

Fan vad gött! Union klara för Bundesliga.
Citera
2019-05-27, 22:34
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Grattis Union! Dock blir sejouren i Bundesliga ett-årig med dagens spel :-)
Citera
2019-05-27, 22:48
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Skitkul även för mig trots att vi borde vunnit mot er idag som smolkar bägaren mer än något.

Skitkul då det blir Berlinderbyn nästa säsong mellan två klubbar som en gång var bästa kompisar då muren stod mitt i staden men numera har en ljummare relation. Hertha från västra Berlin och Union från östra.

Har varit ett par gånger på An der Alten Fösterei i förstaden Köpenick, är mitt andralag i Tyskland just därför. Inte minst pga klubbens historia som ett slags motståndgrupp i gamla kommunistiska DDR. Finns några inlägg i gamla trådar om tysk fotboll som skrivits om detta, hittas för den som söker.
Citera
2019-05-27, 22:53
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Grattis Union! Dock blir sejouren i Bundesliga ett-årig med dagens spel :-)
VfB:s var inte heller så lång, syntes tydligt dag och förra mötet varför. De har mycket bättre chanser att hitta en stabil form för sin fotboll i Zweite. Men visst har du rätt, i 1.Bundesliga krävs mer än vad Union visat i år.
Citera
2019-05-27, 23:06
Medlem
Steff83s avatar
Kul med Union...Hettar till det i huvudstaden.

Dock lite trist att det sker på en storklubb som Stuttgarts bekostnad som hör hemma i BL. Den klubbens haveri är nästan i klass med HSV..Dom har ju varit nere och vänt redan men har inte alls lyckats etablera sig på den nivån dom bör kunna. Vilket fiasko.

Men..Jag tycker det känns festligt med Union som sagt.
Citera
2019-05-28, 05:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kul med Union...Hettar till det i huvudstaden.

Dock lite trist att det sker på en storklubb som Stuttgarts bekostnad som hör hemma i BL. Den klubbens haveri är nästan i klass med HSV..Dom har ju varit nere och vänt redan men har inte alls lyckats etablera sig på den nivån dom bör kunna. Vilket fiasko.

Men..Jag tycker det känns festligt med Union som sagt.
Håller med dig till 100%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in