Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 16:45
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I slutet av filmen ser man tydligt hur en NMR:are står med armen runt Kasselstrand och en annan tar ett kort på dem. Den verkligheten försvinner lika lite som de verkligheter du ogillar att etablissemanget förnekar.

Ursäkta mig, missade det totalt eftersom att IRM kallade det för en selfie. Jag hade ögonen på killen som tog fotografiet. Fotot upphör alltså att vara en selfie och är istället ett gruppfoto (groupie?)
Frågan är vem det upprör utöver IRM och möjligtvis någon SD-boomer?
Senast redigerad av Ulo2000 2018-08-23 kl. 16:57.
Citera
2018-08-23, 16:48
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Precis det samarbetet jag vill se skedde i Borlänge. NMR gata, AfS parlament!
https://twitter.com/interasistmen/status/1032627560952328192

Håller med då även jag har skrivit en del om liknande inofficella samarbeten.

NMR är oerhört viktiga då man måste äga både gatan och riksdagen.

NMR är för AfS vad AFA, RF osv var för S och V.

Härligt att se att vågen börjar luta åt vårt håll, sakta men säkert.
Citera
2018-08-23, 16:51
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnessjuktdjur
Har inte fått några. Börjar lukta skumt som fan.
Jag fick mina för två veckor sedan. Valsedlarna ligger i ett vitt A5 kuvert som tyvärr ser misstänkt likt ut ett personligt reklamutskick.
Brevet har inga om helst kännetecken som antyder att det skulle vara från AfS eller ett politiskt parti.
Kontrollera så att du inte råkat kasta det i tron om att det skulle vara reklam.
Citera
2018-08-23, 17:02
Medlem
IRM försöker påskina att det är "självklart" att Kasselstrand visste att dessa var från NMR. Hans kommentar om att han inte visste eftersom han inte tittar på folks kläder tycker jag inte låter ett dugg konstigt. Jag brukar normalt titta folk i ögonen (åtminstone ansiktshöjd).

Med detta sagt vet bara Kasselstrand om han visste om det eller ej. I vilket fall är jag för inofficiella samarbeten. Om NMR kan göra någon nytta så kommer jag knappast att stå i vägen för det.
Citera
2018-08-23, 17:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
IRM försöker påskina att det är "självklart" att Kasselstrand visste att dessa var från NMR. Hans kommentar om att han inte visste eftersom han inte tittar på folks kläder tycker jag inte låter ett dugg konstigt. Jag brukar normalt titta folk i ögonen (åtminstone ansiktshöjd).

Med detta sagt vet bara Kasselstrand om han visste om det eller ej. I vilket fall är jag för inofficiella samarbeten. Om NMR kan göra någon nytta så kommer jag knappast att stå i vägen för det.
Kläderna var inte heller självklara NMR-kläder. "Nationell frihetskamp" står det på tröjan. IRM tror att alla har kolla på alla olika NMR-tröjor, så är det inte. Ett bra svar av Kasselstrand oavsett.
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-23 kl. 17:50.
Citera
2018-08-23, 17:06
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Var i röstlokalen igår.. varför inga AFS röstsedlar på bordet ? Måste man skriva egna ? Tänk på att många inte längre kan läsa och skriva ordentligt..

AfS aktivister är ute överallt över hela Sverige och lägger ut valsedlar. Men aktivisten kan lämna lokalen efter att ha lagt ut valsedlar och 5 minuter senare kommer en antidemokrat och snor eller gömmer valsedlarna. Alla valförrättare är inte heller pålitliga (dock tror jag att de flesta känner sitt demokratiska ansvar och tar det på stort allvar).

Vi borde ha ett system likt Finland, där man har en enda valsedel med alla partier på. Skulle ha sparat många träd, många liter bensin/diesel och främjat ett mer demokratiskt val.
Citera
2018-08-23, 17:10
Bannlyst
Kasselstrand behöver informella livvakter under resterande torgmöten. Gör din plikt och skydda ledaren, all hjälp från NMR är naturligtvis välkommet. Inget fel att NMR vill försöka alliera sig med en eventuell samarbetspartner. Alla samarbeten som byggs på ömsesidig respekt är mer än välkommet bland nationalister. Skall vi driva ut kättarna så är det den enklaste vägen! NMR är de goodguys så länge de inte försöker parasitera på AFS eller krascha poolpartyt och hittills har de väl uppfört sig exemplariskt med bravur, rätta mig om jag har fel, har inte sett senaste torgmöte än dock!
Citera
2018-08-23, 17:10
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Var i röstlokalen igår.. varför inga AFS röstsedlar på bordet ? Måste man skriva egna ? Tänk på att många inte längre kan läsa och skriva ordentligt..

De visar ju hur man skriver så det blir godkänt: https://alternativforsverige.se/val/
Citera
2018-08-23, 17:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
En mer objektiv och mindre fanboy uppskattning är så här:

1) Piratpartiet får runt eller nära 1% i år (de har faktiskt legat på 1% i vissa OU, och i år har de inte en HBTQ-fanatisk flata som partiledare, plus att de pushar för den viktigaste frågan av allt, cannabislegalisering, vilket troligtvis kommer att ge PP deras bästa valresultat hittills i år).

2) MED ser ut att bli en riktig flopp i år, men vem vet, de kanske får 0.5%, dock tror jag att de ligger närmare 0.1%, men eftersom YouGov inte har särredovisat AfS (vilket kräver över 2% i 3 val) så kanske MED:s faktiska procentandel ligger bättre till än vad vi tror. Jag kör på din snälla 0.5% linje.

3) Småpartierna som inte är F! och PP fick ca 0.5% förra valet, och de lär nog alla öka en aning, så dessa ger jag 0.6% i år.

Detta blir 2.7% till AfS.

Mycket bra. Det var egentligen mina punkter 1-4 som var huvudpoängen i mitt inlägg, men sen kunde jag inte låta bli att slarva mig igenom uträkningen i inledningen. Du har rätt, övriga småpartier fick c:a 0,5% i förra valet. Och vad beträffar PP så är det en helt okänd värld för mig. Jag kan bara konstatera att jag inte sett röken av dem. Men visst, Sentio ger stöd för idén om 1%, även om det då och då svajar ner till 0,2%. Min största miss var att inte kolla upp att övriga småpartier fick 0,5% i förra valet.

Sen kan jag tycka att du gör en fanboy-analys av PP samt övriga småpartier. Så låt oss säga 2,7-3,0% för AfS just nu.

Citat:
Men eftersom YouGov inte har särredovisat AfS, så kanske MED faktiskt är större än 0.5%, alltså bör i så fall AfS ligga som högst, på 1.9%. Frågan är då om det är de resterande småpartierna som äter upp mer än 0.6% eller om det faktiskt är MED som gör det. Eller kanske både MED och småpartierna, vi får se.

Övriga på 3,4% i juni ser ut som ett "hack i kurvan". Lätt hänt för småpartier, som ju har större (proportionerlig) felmarginal. I så fall hamnade AfS under 2% då, och sedan dess har det bara varit två undersökningar.
Citera
2018-08-23, 17:21
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN

Citat:
Kläderna var inte heller självklara NMR-kläder. "Nordisk frihetskamp" står det på tröjan. IRM tror att alla har kolla på alla olika NMR-tröjor, så är det inte. Ett bra svar av Kasselstrand oavsett.
Kasselstrand hugger tillbaka mot det antisvenska fettot Henko:

Citat:
"Inte rasist men"-Henko intervjuade mig efter torgmötet och låtsades inte känna till åtalet mot sin egen medarbetare när jag nämnde det. Rättegång 4 september i Södertörns tingsrätt.
https://twitter.com/gustavkassel/status/1032646063189123073

"Tiden för reträtt är över. Vi gör som karolinerna – anfall är bästa försvar!”
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-23 kl. 17:26.
Citera
2018-08-23, 17:23
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Vad är Afs ingång gällande narkotika politiken, ska dem forsätta med samma destruktiva politik som Bilderberg Partierna kört med i 30år? Eller vågar man skaffa kulor och gå in för att t.ex förstatliga Cannabis

De har inte tagit någon ställning i narkotikafrågan ännu. Rent spontant så tror jag att det är uppenbart för dem att den strikta narkotikapolitiken som förts av sjuklövern inte har funkat, och att det behöver bli en ändring på det.
Citera
2018-08-23, 17:26
Medlem
Kan blanka röster ingå i "övriga" hos Yougov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in