2018-08-22, 22:57
Medlem
jesusarherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag förstår mycket väl. Ni är fast i er tro att lagar ska följas för det är vad politiker och de som upprätthåller lag och ordning tutat i er. Samtidigt använder de lagar för att tvinga andra att göra som de vill, och tolkar allting till sin fördel. Du skulle bara veta hur många övergrepp civila blir utsatta för, trots mänskliga rättigheter. När det kommer till kritan är det inte din åsikt eller samvetsfrihet, som är en mänsklig rättighet, som gäller, det är deras lagar, hur orättfärdiga de än är.

Om jag talar om för dig att Big Bang teorin bara är en obevisad teori, skulle du tro mig då? Jag ger inte mycket för "forskningsuppslag" för att de inte får uppenbarelser från Gud.

Hur ställer du dig till de tio budorden? gäller dom?
Kan man efter att man funnit Yashaya och följer honom bryta mot något av de tio budorden och utan att omvända sig komma in i Guds Rike?

Vad är Omvändelse för dig?

Big Bang tror jag inte på..
Citera
2018-08-22, 23:32
Medlem
jesusarherres avatar
Jag ska skriva det igen bara för att jag vill.

Lagen gäller MEN istället för att få det straff som Lagen säger att du ska ha för din synd så har du nu NÅD, Nåd till att hinna OMVÄNDA dig och Sluta SYNDA (Bryta mot LAGEN).

Hela kyrkan i tex SVERIGE är av SATAN och predikar LAWLESSNESS vilket leder till Döden och HELVETET.

Här kommer mer sanning.
Judarna som säger att dom är "judar" är egentligen inte judar (ashkenazi kahazarer) utan SATANS SYNAGOGA, De riktiga ISRAELITERNA (INTE JUDAR) är utspridda över Världen och har lidit förbannelsen från Deuteronomy .
Juda stam, Yashaya (OUR SAVIOUR (Jesus)) Moses, Solomon och många fler är SVARTA (NEGRER) och inte VITA som dom FALSKA judarna är.
Där har ni den största konspirationen i Världshistorien, Den om GUD och hans FOLK.

Fattar ni nu?

En sak till GUDs namn är Ahyah asher Ahyah vilket betyder I am that I am (exodus)
Yashaya är frälsarens riktiga namn och det betyder Our Saviour.
Citera
2018-08-23, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusarherre
Hur ställer du dig till de tio budorden? gäller dom?
Kan man efter att man funnit Yashaya och följer honom bryta mot något av de tio budorden och utan att omvända sig komma in i Guds Rike?

Vad är Omvändelse för dig?

Big Bang tror jag inte på..
Det finns säkert fler dödssynder så de tio budorden är ofullständiga, vilken version man än väljer. Som sagt, för kristna gäller det att lyssna på sitt samvete och Guds röst när man är ledd av Guds ande.

Att föra någon till Gud.
Citera
2018-08-23, 03:12
Medlem
Citat:
Jag ska skriva det igen bara för att jag vill.

Lagen gäller MEN istället för att få det straff som Lagen säger att du ska ha för din synd så har du nu NÅD, Nåd till att hinna OMVÄNDA dig och Sluta SYNDA (Bryta mot LAGEN).

Hela kyrkan i tex SVERIGE är av SATAN och predikar LAWLESSNESS vilket leder till Döden och HELVETET.

Här kommer mer sanning.
Judarna som säger att dom är "judar" är egentligen inte judar (ashkenazi kahazarer) utan SATANS SYNAGOGA, De riktiga ISRAELITERNA (INTE JUDAR) är utspridda över Världen och har lidit förbannelsen från Deuteronomy .
Juda stam, Yashaya (OUR SAVIOUR (Jesus)) Moses, Solomon och många fler är SVARTA (NEGRER) och inte VITA som dom FALSKA judarna är.
Där har ni den största konspirationen i Världshistorien, Den om GUD och hans FOLK.

Fattar ni nu?

En sak till GUDs namn är Ahyah asher Ahyah vilket betyder I am that I am (exodus)
Yashaya är frälsarens riktiga namn och det betyder Our Saviour.
Guds bud gäller, inte Moses lag som är fullt av människors bud.

Bullshit. Jag tillhör inte någon kyrka, och predikar inte laglöshet. Inte heller har jag nåt med satan att göra. Om man tillämpar Jesus ord i Matt 18:18-20 så begår man aldrig äktenskapsbrott, för det är ju Gud själv som binder och löser äktenskapet! Där försvinner ett av Guds bud, under förutsättning att du följer Jesus ord, annars blir det äktenskapsbrott.

Har du några fler OBEVISADE konspirationsteorier?

12Så säger Herren: Fråga prästerna vad som gäller i detta fall: 13Om någon bär heligt kött i mantelfliken och fliken kommer i beröring med bröd, kokt mat, vin, olja eller annan föda, blir detta heligt då?

Prästerna svarade: Nej.

14Sedan frågade Haggaj: Om någon som blivit oren genom en död kropp kommer i beröring med sådant, blir det orent då?

Prästerna svarade: Ja, det blir orent.

15Då sade Haggaj:

Så är det med detta folk,
så ser jag på dessa människor,
säger Herren,
sådant är allt de arbetat med,
varje offer de frambär här -
allt är orent.

Det kanske är fel på DIN uppfattning av vad som är rent och orent.
Citera
2018-08-23, 07:23
Medlem
Citat:
Jag förstår mycket väl. Ni är fast i er tro att lagar ska följas för det är vad politiker och de som upprätthåller lag och ordning tutat i er. Samtidigt använder de lagar för att tvinga andra att göra som de vill, och tolkar allting till sin fördel. Du skulle bara veta hur många övergrepp civila blir utsatta för, trots mänskliga rättigheter. När det kommer till kritan är det inte din åsikt eller samvetsfrihet, som är en mänsklig rättighet, som gäller, det är deras lagar, hur orättfärdiga de än är.

Om jag talar om för dig att Big Bang teorin bara är en obevisad teori, skulle du tro mig då? Jag ger inte mycket för "forskningsuppslag" för att de inte får uppenbarelser från Gud.
Tänk om forskare skulle vänta på uppenbarelser från Gud. Undrar om vi haft internet då?
Vi hade nog knappt uppfunnit hjulet.
Citera
2018-08-23, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tänk om forskare skulle vänta på uppenbarelser från Gud. Undrar om vi haft internet då?
Vi hade nog knappt uppfunnit hjulet.
Gud tog inte bort trädet med kunskap om gott och ont utan anledning. Människor hade förmodligen förstört jorden för länge sedan, korkade som vissa är. Behöver jag nämna Oppenheimers leksak?
Citera
2018-08-23, 07:36
Medlem
Citat:
Gud tog inte bort trädet med kunskap om gott och ont utan anledning. Människor hade förmodligen förstört jorden för länge sedan, korkade som vissa är. Behöver jag nämna Oppenheimers leksak?
Människor kan nog fortfarande förstöra jorden.
Citera
2018-08-23, 10:45
Medlem
jesusarherres avatar
Citat:
Guds bud gäller, inte Moses lag som är fullt av människors bud.

Bullshit. Jag tillhör inte någon kyrka, och predikar inte laglöshet. Inte heller har jag nåt med satan att

Så nu gäller lagen . bra.
Det i moses lag som har med offer att göra gäller givetvis inte eftersom vi inte offrar längre i och med Yashaya.

Du kanske ska predika att Guds Bud gäller istället då för att inte göra det. sedan kan du läsa Romans 6.

Vad gäller konspirationen så finns bevisen i bibeln.

Förövrigt så bör alla sträva efter att få kallas konspirationsteoretiker och foliehatt i denna förljugna värld, det är ju sanningen.! Det är en ära att kallas det!
Senast redigerad av jesusarherre 2018-08-23 kl. 10:52.
Citera
2018-08-23, 11:27
Medlem
Citat:
Så nu gäller lagen . bra.
Det i moses lag som har med offer att göra gäller givetvis inte eftersom vi inte offrar längre i och med Yashaya.

Du kanske ska predika att Guds Bud gäller istället då för att inte göra det. sedan kan du läsa Romans 6.

Vad gäller konspirationen så finns bevisen i bibeln.

Förövrigt så bör alla sträva efter att få kallas konspirationsteoretiker och foliehatt i denna förljugna värld, det är ju sanningen.! Det är en ära att kallas det!
Guds bud är ingen lag, det är poängen. Det är samma kunskap som skulle förmedlas genom trädet med kunskap om gott och ont. Nu förmedlas den genom Guds ande. Att det inte är en lag huggen i sten bevisas av att Kain inte blev avrättad för mordet på sin bror, trots att lagen senare kräver det. Kain förhandlade med Gud om påföljden! En mänsklig domare kan bara döma efter vad som står i lagen, och han kan inte benåda.

Nej, det som representerats hittills är inga bevis. För det första är det som står i Upp inte en beskrivning av hur Jesus såg ut som människa.
Citera
2018-08-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Människor kan nog fortfarande förstöra jorden.
Många gånger om är vad jag har hört.
Citera
2018-08-23, 14:23
Medlem
Citat:
Många gånger om är vad jag har hört.
Som tur var så har alla ett samvete.
Citera
2018-08-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpleton74
Som tur var så har alla ett samvete.
Alla har fått ett samvete, men inte alla leds av Guds ande, bara de som tror. Vissa har ett bortbränt samvete, serie- och massmördare t-rexempel.

2Pet 2
9Herren vet alltså att rädda de gudfruktiga ur prövningen men också att hålla de orättfärdiga i förvar under tuktan fram till domens dag,

Jag har inga problem med att hålla predators inlåsta på livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in