2018-08-22, 18:06
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nya Yougov. Övriga stiger ytterligare lite, 4,8% nu. Och det är utöver Fi.

https://www.metro.se/artikel/yougov-sd-st%C3%B6rst-om-det-vore-val-i-dag

SD minskar även här...

Jag tror fan Afs kommer in i Riksdagen om de här siffrorna är korrekta. Tror inte en enda människa gått från SD till MED t ex. SD:s nedgång måste helt korrelera med Afs uppgång tror jag. Klart, någon enstaka finns väl som gått till MED eller kanske t o m M, men inte så det syns procentuellt. Det är också någon månad på och Afs tuffar ju på, nu har de fått upp ångan. Det blir spännande!

Sen tror jag varken PP eller MED har speciellt mycket stöd nu. Tror PP i stort sett utplånas detta val och att MED kommer få ett väldigt lågt röstantal, under 0,5% tippar jag på. De har inte nått ut alls, de har lyckats skapa en välutbildad och genuin partiorganisation men budskapet tycks bara inte nå fram.
Citera
2018-08-22, 18:09
Medlem
DirtyBerties avatar
Efter att snickisnacki skämmer ut sig i kvällens UG om våldtäkter tycker jag AfS kan gå ut med att näsans medborgarskap ska återkallas. En repatriering till Israel (för Polen lär knappast vilja ha tbx aset) vore det enda rätta för hans livslånga lögnarbete att rasera Sverige. Den demonisering av svenskar, som majoritet av våldtäktsmän, hans "forskning" fabricerat borde egentligen leda till åtal för landsförräderi och avrättning.
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-08-22 kl. 18:26.
Citera
2018-08-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag skulle fråga: hur realistisk är det i dagens Sverige?

Om viljan finns kan man till och med gasa judar.

Men det är ju frågan! Finns det en sådan vilja hos det svenska folket att hålla 500k (eller? enligt AfS) "illegala" i spartanska förhållanden i FN-liknande läger?
Återvandringen är en process, det är inget som sker över en natt. Vissa kanske lämnar frivilligt när de inser att det är på riktigt och att deras återresa nu kommer prioriteras, andra kanske behöver låsas in på förvar innan de skickas tillbaka om de finns risk att de går under jorden, men att det skulle byggas stora läger är ju en villfarelse.
Citera
2018-08-22, 18:21
Bannlyst
Röstade, enbart för ett utträde ur EU och nej till NATO, men den där sosseskiten ni driver får ni hålla på med själv.

Går det åt helvete nu är det iaf inte mitt fel, jag stod upp för Sverige och lade en röst emot besten.
Citera
2018-08-22, 18:31
Medlem
StuGs avatar
För att byggs vidare på en positiv, framåt och medmänsklig känsla skulle man kunna skriva:

Dags att åka hem - för att bygga upp sitt land...

För en halv miljon.

Trumma in att det är en möjlighet och chans för dessa länder. En form av bistånd om man vill.
Human biståndspolitik.
Citera
2018-08-22, 18:32
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
2 goda opinionsundersökningar idag alltså. Först 4% för Annat i Unibets undersökning för fotbollssupportrar och nu 4,8% för Övriga i YouGov!

Definitivt att AfS har över 2,5% i stöd.
AfS har garanterat betydligt mycket mer än 2.5%. Övriga partier, exkluderat Fi, fick 0.97% i valet 2014. Det enda nya partiet som eventuellt kan ha några promille är MED. NMR lär inte ha mycket mer än vad SVP fick 2014. PP talas det inte ens om någonstans så de lär knappast ha ökat, snarare minskat.

AfS har garanterat minst 3.5% stöd, troligtvis mycket mer med tanke på hur värdelösa företagen är på att mäta kontroversiella alternativ (Trump, BREXIT).
Citera
2018-08-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Hmm, misstänkte att de inte skulle särredovisas, även om jag hoppades. Det kommer de däremot definitivt att göra i september-mätningen, eller sena augustimätningen. Det finns inte en jävla chans att AfS INTE fick drygt 2 procent när övrigt fick i juli 4,7, och nu i augusti 4,8. Den sena augusti/tidiga septembermätningen kommer de att bli särredovisade, förhoppningsvis på minst 3 procent.

Med tanke på att de hade "nästan exakt 2%" i juni så var det ändå inte så troligt att de skulle bli särredovisade redan nu (jag tolkar "nästan exakt" som precis under gränsen). Men nästa mätning borde chansen vara ganska stor för särredovisning.

Förra mätningens 4,7% på Övriga och denna mätnings 4,8% innebär med stor sannolikhet att AfS legat över 2% två gånger i rad. Kom ihåg att Övriga hade 3,4% i juni när AfS hade nästa exakt 2%. Sen har Övriga legat 1,3 respektive 1,4 procentenheter högre. AfS kan alltså ha fått runt 3% eller kanske mer vid dessa tillfällen. Gäller bara att de inte har otur i sista. Jag ger AfS ca 75-80% chans att bli särredovisade i nästa (och sista?) YouGov.
Citera
2018-08-22, 18:33
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Efter att snickisnacki skämmer ut sig i kvällens UG om våldtäkter tycker jag AfS kan gå ut med att näsans medborgarskap ska återkallas. En repatriering till Israel (för Polen lär knappast vilja ha tbx aset) vore det enda rätta för hans livslånga lögnarbete att rasera Sverige. Den demonisering av svenskar, som majoritet av våldtäktsmän, hans "forskning" fabricerat borde egentligen leda till åtal för landsförräderi och avrättning.

AfS (deras pr-kille som kom från Kellogs imponerade på Långholmen) måste spinna på UG ett smart, roligt men seriöst sätt som delas en masse. Do it!
Citera
2018-08-22, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
AfS har garanterat betydligt mycket mer än 2.5%. Övriga partier, exkluderat Fi, fick 0.97% i valet 2014. Det enda nya partiet som eventuellt kan ha några promille är MED. NMR lär inte ha mycket mer än vad SVP fick 2014. PP talas det inte ens om någonstans så de lär knappast ha ökat, snarare minskat.

AfS har garanterat minst 3.5% stöd, troligtvis mycket mer med tanke på hur värdelösa företagen är på att mäta kontroversiella alternativ (Trump, BREXIT).
Allt under 4 är en besvikelse. Det finns ingen tid kvar 2022 så nu eller aldrig.
Citera
2018-08-22, 18:41
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks

Bra sammanfattat, vill bara tillägga att jag har pratat med folk från NMR och det är många som ska rösta på NMR lokalt och stödrösta på AfS i riksdagsvalet, nu när de har en verklig chans att komma in.
Citera
2018-08-22, 18:42
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Allt under 4 är en besvikelse. Det finns ingen tid kvar 2022 så nu eller aldrig.
3.5% är den mest återhållsamma bedömningen jag kan göra. Tror faktiskt att de har över 4% utan problem.
Citera
2018-08-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Återvandringen är en process, det är inget som sker över en natt. Vissa kanske lämnar frivilligt när de inser att det är på riktigt och att deras återresa nu kommer prioriteras, andra kanske behöver låsas in på förvar innan de skickas tillbaka om de finns risk att de går under jorden, men att det skulle byggas stora läger är ju en villfarelse.

Det är så frustrerande när man ser hur många som tror att man måste upprätta fångläger med tvångsinsamlade muslimer för att migranterna ska åka hem.

De flesta som kommit har kommit för att de hoppas på att få det bättre eller för att de vill leva ett bekymmerslöst liv med gratis allt. Man bör ha klart för sig att flyktingsmugglare och vandringssägner i MENA har framställt livet i Sverige som ett paradis med längtande blondiner.

Om man drar in bidrag och de förstår att de inte behövs i landet så kommer många att åka hem med ett hemvändande bidrag i näven.

Andra kommer att åka hem för att de helt enkelt inte trivs i Sverige.

Nyligen åkte ett irakiskt par som jag känner hem till Irak efter många år i Sverige för att de ville hem till släkten och gemenskapen igen.

Det har funnits många anledningar till att de kom. De kommer att finnas lika många anledningar till att de åker hem igen.

Det kommer bara att vara ett fåtal som måste resa hem med tvång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in