Citat:
Ursprungligen postat av
dubbelbottnad
En folder, som riktar sig till potentiella väljare, måste framstå som seriös. Ett klart budskap, som motiverar väljaren att rösta på AfS bör finnas redan på folderns omslag. I stället har man tryckt upp "Information till dig som ska återvandra"! Det framgår inte ens klart och tydligt av omslaget att foldern vänder sig till svenskar. Dessutom har foldern faktiskt delats ut till invandrare, i vilken utsträckning är dock oklart. Är det viktigare för AfS att en del invandrare ska känna sig chikanerade, än att värva nya väljare? Dessa AfS-killar på 30+ verkar faktiskt lätt pubertala - och foldern får väl ses som en i raden av Kasselstrands "små grodor".
Enligt en skribent här, ska aktivisterna ha delat ut "en miljon foldrar" - sannolikt en kraftigt överdriven siffra.
Jag tycker att foldern är genialisk och den syns verkligen bland annat politiskt material i brevlådorna.
Vad gäller en miljon utdelade foldrar - vi är uppemot 1400 aktivister och fler strömmar hela tiden till. Jag har delat ut uppemot 1000 stycken och kommer att hämta 1000 till. Och jag är inte unik på något sätt. You do the math.