2018-08-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nyss fick foldern ingen publicitet alls, nu är det dåligt att den fick publicitet. Vet du inte vilket ben du ska stå på?

Du gissade bara med andra ord. Gott så.

Googla faktaresistent i stället. Tramspelle.
Citera
2018-08-22, 16:47
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Visserligen, men känns lite trots det.
Det skumma är ju att antalet gilla verkar stannat på ca 40k, stått still i flera dagar. Känns som om något är lurt.

Dessutom, jämförde antalet följare på twitter med några andra partier. AfS har 5800 följare på twitter medan tex SD har 66,5k, FI 40k, MED 12k, KD 41k.

Nja, tror inte de är så stora ändå. Men jag är glad om jag har fel.

Här är den mest logiska teorin från TheStriptease igår

Citat:
Dessutom kan man misstänka att Facebook har mixtrat i sina algoritmer. Det är välkänt sedan länge att de flesta Sillicon Valley-företag, där Facebook, twitter etc ingår, är negativt inställda mot konservativa och nationalister. Då är det rätt enkelt för dem att ändra algoritmer, så att AfS inte syns lika ofta i andras flöden, att de inte kommer upp som förslag etc. Finns mycket de kan göra för att påverka. Jag är rätt säker på att det är detta som har hänt.

Det som stärker denna teori är att Youtube stängde ned AfS Youtubekanal för drygt en månad också.
Btw, MED's twitterkonto skapades sept 2016 och AfS maj 2017.
Senast redigerad av robotgura 2018-08-22 kl. 16:52.
Citera
2018-08-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jaha, men så sig mig du som är en propaganda-expert, hur skulle du utformat foldern till AfS?

Jag vet inte varför de har strykt en söndag. Det kanske finns något logistiskt skäl till detta. Det är också sunt att ta någon dag ledigt då och då, även ifall det förstås är dumt att göra det på helger. Om AfS bara koncentrerar sig på söder så kommer de inte komma in. De måste nå ut till så många som möjligt över hela landet.

En folder, som riktar sig till potentiella väljare, måste framstå som seriös. Ett klart budskap, som motiverar väljaren att rösta på AfS bör finnas redan på folderns omslag. I stället har man tryckt upp "Information till dig som ska återvandra"! Det framgår inte ens klart och tydligt av omslaget att foldern vänder sig till svenskar. Dessutom har foldern faktiskt delats ut till invandrare, i vilken utsträckning är dock oklart. Är det viktigare för AfS att en del invandrare ska känna sig chikanerade, än att värva nya väljare? Dessa AfS-killar på 30+ verkar faktiskt lätt pubertala - och foldern får väl ses som en i raden av Kasselstrands "små grodor".

Enligt en skribent här, ska aktivisterna ha delat ut "en miljon foldrar" - sannolikt en kraftigt överdriven siffra.
Citera
2018-08-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Så då har man varit och förtidsröstat, tar inga risker i detta valet. Det fanns inga valsedlar för AFS på stadsbiblioteket i Malmö men som tur är hade jag en egen med mig. Och sen blev det SD i kommun och landsting.

Du borde lagt ut dina tre andra AfS-valsedlar för andra att ta. Men du kanske har gett bort dem?
Citera
2018-08-22, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Dessa AfS-killar på 30+ verkar faktiskt lätt pubertala - och foldern får väl ses som en i raden av Kasselstrands "små grodor".
AFS har de mest välutbildade riksdagskandidaterna. Bara så du vet din nolla.
Citera
2018-08-22, 17:02
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
En folder, som riktar sig till potentiella väljare, måste framstå som seriös. Ett klart budskap, som motiverar väljaren att rösta på AfS bör finnas redan på folderns omslag. I stället har man tryckt upp "Information till dig som ska återvandra"! Det framgår inte ens klart och tydligt av omslaget att foldern vänder sig till svenskar. Dessutom har foldern faktiskt delats ut till invandrare, i vilken utsträckning är dock oklart. Är det viktigare för AfS att en del invandrare ska känna sig chikanerade, än att värva nya väljare? Dessa AfS-killar på 30+ verkar faktiskt lätt pubertala - och foldern får väl ses som en i raden av Kasselstrands "små grodor".

Enligt en skribent här, ska aktivisterna ha delat ut "en miljon foldrar" - sannolikt en kraftigt överdriven siffra.

Seriös är såå 1900-tal...nya tider nu. Populism vinner stor mark, inte bara i Sverige.
Citera
2018-08-22, 17:03
Bannlyst
Så här gör ni om det inte finns några valsedlar:
https://www.youtube.com/watch?v=a5FdkzJENgY
Citera
2018-08-22, 17:03
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvar2014
Absolut inte. Vi får inte gå i samma fälla som vänstern och börja tjafsa inbördes. Själv blir det AfS i riksdagen och SD i kommunal / landsting.

Precis så såg det ut i mina kuvert när jag förhandsröstade idag.
Citera
2018-08-22, 17:08
Medlem
robotguras avatar
Citat:
En folder, som riktar sig till potentiella väljare, måste framstå som seriös. Ett klart budskap, som motiverar väljaren att rösta på AfS bör finnas redan på folderns omslag. I stället har man tryckt upp "Information till dig som ska återvandra"! Det framgår inte ens klart och tydligt av omslaget att foldern vänder sig till svenskar.

Gamla klyschor som ''Nu tar vi tar i med hårdhandskarna'' lockar inte nya väljare som på riktigt är trötta på massinvandringen och vill göra något åt problemet.
Citera
2018-08-22, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salaman
Jag svarade på Yougovs undersökning idag (tisdag). Förutom riksdagspartierna var det endast Feministiskt Initiativ som fanns angivet som alternativ. Det enda sättet att få fram att man ska rösta på AfS var således genom att först ange "Annat parti" och sedan skriva en kommentar i slutet av omröstningen.

AfS kommer alltså inte bli särredovisade i undersökningen som kommer den här veckan.

Då kan de ha riktigt mycket väljarstöd. Man orkar nog inte skriv kommentarer.
Citera
2018-08-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
AFS har de mest välutbildade riksdagskandidaterna. Bara så du vet din nolla.

Nolla kan du vara själv, din sucker! Det spelar ingen roll. Även ifall samtliga AfS-kandidater så vore professorer, visar foldern ändå prov på en pubertal omognad.
Citera
2018-08-22, 17:14
Medlem
baggebo1s avatar
Nya Yougov. Övriga stiger ytterligare lite, 4,8% nu. Och det är utöver Fi.

https://www.metro.se/artikel/yougov-sd-st%C3%B6rst-om-det-vore-val-i-dag

SD minskar även här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in