2018-08-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvar2014
Nu har jag i ärlighetens namn inte koll på vilket Pavement classification number Hamid Karzai International Airport har, men dom kan ta ner en C-17 så en A380 borde funka. Men om det inte går kan vi säkert omdirigera några hundra miljoner av biståndspengar till att förbättra den befintliga banan. Allt går om man bara tänker utanför boxen..

Somalierna i fråga kanske skaffar pass om alternativet är vårat nya social housing projekt straxt norr om Kiruna är alternativet. Tror även Somalia kan bli lite mera villiga att att emot både egna och andras medborgare om biståndet knyts till hur många återvändare dom tar emot.. (1 person = 100 000Kr i bistånd). Då tar dom nog med glädje emot både egna och andras medborgare... behöver nog inte ens vara medborgare i något då...

Nu har jag inte heller några höga tankar om den Svenska statsförvaltningen, men vad skulle skilja an A380 från t.ex. C-17, Gripen, Gulfstream eller valfritt flygplan? Klarar Lufthansa av det borde rimligen Svenska staten fixa det. Behöver inte ens köpa in det, var bara ett räkneexempel. Går utmärkt att leasa ink. drift.

Strax norr om Kiruna det låter lika naivt som Reinfeldt när han flög över Sverige och såg att det fanns plats.

Förmodligen äger nån platsen, förmodligen har samerna avtal.

Men skriv ned koordinaterna på platsen du tänker dig och vilka intressenter/ägare Kasselstrand måste förhandla med.

Har du gått färdigt gymnasiet?
Citera
2018-08-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Strax norr om Kiruna det låter lika naivt som Reinfeldt när han flög över Sverige och såg att det fanns plats.

Men skriv ned koordinaterna på platsen du tänker dig och vilka intressenter/ägare Kasselstrand måste förhandla med.

Det finns som bekant stora vinster att göra genom återvandring. Att arrendera ett antal hektar mark kommer inte att kosta så mycket. Man måste jämföra med alternativkostnaden för varje person som blir kvar i rikets utanförskapsområden.

Här är kostnaden för romer beräknad av svenska staten själv. Det verkar som om t.ex. gruppen somalier har motsvarande arbetslöshetssiffror. Räkna själva vad notan kommer att bli för MENA invandrarna som kommit de senaste åren.

Citat:
Ur Romers rätt – SOU 2010:55 (del 2) sid 547
”Om ett livslångt utanförskap kostar staten sammanlagt 14 miljoner kronor för varje individ, och om man antar att de samhällsekonomiska kostnaderna för romers utanförskap inte är radikalt annorlunda än för de fall som Nilsson/Wadeskog fokuserar på, och om man antar att de siffror rörande arbetslöshet (cirka 80 procent) och skolgång som kan beräknas vid en sammanvägning av Malmörapporten med andra rapporter skulle gälla för alla romer i Sverige, det vill säga 50 000 enligt delegationens bedömning, så skulle det betyda en total samhällskostnad på 560 miljarder kronor under den beräknade period av 45 arbetsföra år som Nilsson/Wadeskog använder i sina exempel vilket ger 12,4 miljarder kronor årligen som prislapp för romers utanförskap.”
Citera
2018-08-22, 15:48
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Det var inget fånande. Så hårt som ni tro på AFS kommer in i riksdagen borde du istället tacka mig för tipset. Sätt en tusing så har du dubbel glädje valnatten!
Jo, det var onekligen fånigt. Du måste förstå att vi i AfS är vinnare. Ett missat riksdagsinträde kommer inte spela särskilt stor roll; det är en boll som satts i rullning. 10:e september är en ny dag med nya möjligheter oavsett 2 eller 4 % av rösterna. Vår eventuella besvikelse kommer knappt vara mätbar när man jämför med "Heja-Jimmie"-boomers som på valnatten tror att SD "vinner valet" när siffrorna säger största parti, bara för att än en gång åsidosättas av övriga partier.
Citera
2018-08-22, 15:50
Medlem
orvar2014s avatar
Citat:

Trollar du eller är du svagbegåvad?

"Förmodligen" äger någon (ibland till och med staten...) mark som staten bygger vägar på.. eller flygplatser... eller militära anläggningar... eller kraftverk..

I och med att jag faktiskt har slutat gymnasiet ska jag lära dig ett ord jag lärde mig där ; expropriation.

Men jag är övertygad om att staten lyckas förhandla fram rätten att bygga baracker på några kvadratkilometer av marken av en ev ägare (Men jag är nästan lika övertygad om att statens fastighetsverk har lite mark över till ändamålen).
Citera
2018-08-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det finns som bekant stora vinster att göra genom återvandring. Att arrendera ett antal hektar mark kommer inte att kosta så mycket. Man måste jämföra med alternativkostnaden för varje person som blir kvar i rikets utanförskapsområden.

Här är kostnaden för romer beräknad av svenska staten själv. Det verkar som om t.ex. gruppen somalier har motsvarande arbetslöshetssiffror. Räkna själva vad notan kommer att bli för MENA invandrarna som kommit de senaste åren.

Jag har inget emot återvandring. Det jag angriper är hur.

Hur många hektar? Var? Hur gör du med det kommunala själbestämmandet?Kiruna är väldigt rött.

Hur många ska bo där? Ska det va mur runt om och vakter.
Citera
2018-08-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvar2014
Trollar du eller är du svagbegåvad?

"Förmodligen" äger någon (ibland till och med staten...) mark som staten bygger vägar på.. eller flygplatser... eller militära anläggningar... eller kraftverk..

I och med att jag faktiskt har slutat gymnasiet ska jag lära dig ett ord jag lärde mig där ; expropriation.

Men jag är övertygad om att staten lyckas förhandla fram rätten att bygga baracker på några kvadratkilometer av marken av en ev ägare (Men jag är nästan lika övertygad om att statens fastighetsverk har lite mark över till ändamålen).

Det kommunala självbestämmandet då. Hur gör du med det. Hur många hade du tänkt skulle bo där.
Citera
2018-08-22, 15:54
Medlem
Citat:
Jag har inget emot återvandring. Det jag angriper är hur.

Hur många hektar? Var? Hur gör du med det kommunala själbestämmandet?Kiruna är väldigt rött.

Hur många ska bo där? Ska det va mur runt om och vakter.

Är du möjligen autistiskt lagd?

Frågan kommer att lösas genom tillämpning av vanliga svenska hederliga offentligrättsliga principer som offentlig upphandling mm.

Storlek på transitlägret avgörs naturligtvis av behovet. Sannolikt kommer de flesta MENA-iterna att återvända frivillgt.
Citera
2018-08-22, 15:54
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ja! Jag ser också framför mig den fantastiska utvecklingseffekt som hundratusentals återvandrande personer kommer att få för sina hemländer inom det kulturella området. Många har gått igenom det svenska skolsystemt och har drillats i genustänk och modern feminism.

När de kommer hem igen kommer de att utgöra förändringsagenter och en mäktig kraft för sann global påverkan. Mycket mer kraftfull än informationskampanjer i tredje världen.

Precis. Det kanske intressantaste av allt i detta är att det skulle bryta dagens låsning i opinionen, där vi på ena sidan har de som försvarar många av de värderingar vi svenskar är kända för (öppet sinne, tolerans, jämlikhet och jämställdhet, omsorg om natur och miljö) OCH samtidigt vill ha hit enorma mängder människor från kulturer som delar få om några av dessa värderingar; och på andra sidan de som avskyr det senare och därför också blivit misstänksamma mot mycket av det förra.

Genom att exportera vårt goda istället för att importera andras dåliga, kan vi bibehålla vårt öppna och godhjärtade kynne utan att förstöra oss själva på kuppen. Med andra ord: många av de egenskaper jag räknade upp kommer att uppfattas som helt igenom positiva igen av svenskarna samtidigt med insikten om att massinvandringen var en misslyckad idé som bara till mindre del bottnade i dessa värderingar, utan berodde mer på grupptänk och konflikträdsla tagen till sin extrem.
Citera
2018-08-22, 16:00
Medlem
Manilafolds avatar
Nu är förtidsrösten lagd på Alternativ för Sverige till riksdagen. Känns bra i hela själen!

Jag litar på er visionärer som röstade in SD i riksdagen att göra det samma för AfS.

Sanningen är ju förstås att nu, liksom då, att endast 5-8 procent av svenskarna är klarsynta och ser nyktert på utvecklingen. Resten är antigen döda eller reaktiva halvdöda fiskar som nu plötsligt inbillar sig att dom utgör Sverige-rörelsen. Hade dom fått bestämma från början hade vi varit kvar på ruta ett. Men det är gamla nyheter för Flashback.
Citera
2018-08-22, 16:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Jag skrev ni. Är du inte en av dom behöver du inte ta åt dig.

Så du skrev ni i ett inlägg riktat till mig men menar att jag inte ingår i detta ni?
Citera
2018-08-22, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Stor uppslutning i Hudiksval!

Ja, och väldigt många som kom fram efteråt och snackade med partiet. Konstigt att det skiljer så mycket mellan olika städer.

Men bara ca 160-170 som kollar på livesändningarna live. Och nåt verkar knas med antalet gilla. Kanske inte har har så många anhängare ändå. Gustaf får det ju att låta som att de är nära en kvarts miljon röstande.
Citera
2018-08-22, 16:08
Medlem
Det AfS som jag ser framför mig har en visionär futuristisk inställning till det framtida Sverige. Enligt min uppfattning medför det att AfS ska ha lösningar på morgondagens problem redan idag för att kunna hantera frågor som återvandring.

En av de branscher som sysselsätter många utlänningar i Sverige är taxibranschen. Som framgår bl. a denna nyhet så kommer stora delar av näringen (färdtjänst möjligen undantaget) att ersättas av självkörande miljövänliga bilar. Vi talar om tiotusentals arbeten som försvinner för utlänningarna. De svenskar som kommer att förlora jobben behöver få nya arbetstillfällen. Resurser för denna typ av insatser binds just nu upp av stora kostnader för utlänningar.

Citat:
Dagen då fullt autonoma fordon ska rulla i trafik rycker allt närmare, och om vi får tro Waymo och GM så börjar robotbilar att rulla redan 2019. Förvisso kommer vi i Sverige inte få uppleva detta då dessa taxiflottor endast kommer att köras i USA och i ganska begränsad omfattning. Men därefter ska det snabbt sätta fart.
I en rapport skickad till amerikanska Trafikverket kallad ”A Matter of Trust” redogör Ford hur de ska göra med sin satsning på själkörande fordon. Och en sak är tydlig: privatpersoner är inte de tänkta köparna.
”Våra självkörande fordon kommer initialt inte att erbjudas till kunder på det sätt som dagens bilar säljs” skriver Ford i rapporten.
Istället för konsumentbilar ska biljätten rikta in sig på att utveckla en sorts specialfordon liknande de som man utvecklat för exempelvis poliskårer eller vissa taxibolag. Utöver Ford har tidigare GM och Waymo skickat in liknande strategirapporter till myndigheten.

https://www.msn.com/sv-se/motor/nyheter/fords-strategi-–-så-ska-de-rulla-ut-självkörande-bilar/ar-BBMgNAr?ocid=spartanntp

Att redan idag hantera den massarbetslöshet som självkörande bilar kommer att medföra genom effektiv återvandring visar på sann framsyn.
Senast redigerad av Ottokar 2018-08-22 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in