Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 01:41
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Helt otroligt! Vita farmare har ingenting där att göra! Pratar du under koloniseringen nu? Det gör du väl antagligen! Annars vill jag ha källa på detta, och det spelar inte så stor roll! För de vita folken utsatte de svarta för ren tortyr!

Du försöker försvara tyrannerna hela tiden!

Var det svenska farmare?
Citera
2018-09-08, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Var det svenska farmare?
Varför skriver du ens då? Läste du ens länken som beskriver svenskarnas roll i koloniseringen? Visste du att vi har haft svart slavarbete i Sverige också!

Läs bara HÄR!
Citera
2018-09-08, 01:43
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Är du vänsterbliven på allvar? Du tror alltså att svenska domstolar ringer och tvingar advokater att åta sig uppdrag de egentligen inte önskar.

Och här är Advokatsamfundets regler om god advokatsed:

3.1 Erbjudande av uppdrag
En advokat är inte skyldig att ta emot ett uppdrag som erbjuds, men är skyldig att snarast meddela om uppdraget inte antas. Advokaten behöver inte ange skäl för att inte anta ett uppdrag.

Ok så du klandrar varje advokat i hela Sverige som försvarar brottslingar?
Citera
2018-09-08, 01:44
Medlem
Ingen har svarat på min följdfråga förövrigt.

Om det är okej att Jessica Ohlson verkar för att fler utlänningar ska få asyl i Sverige, är det också okej att...

... Jeff Ahl tar anställning hos Refugees Welcome?
... Kasselstrand öppnar asylboenden?
... Hanhe jobbar som god man för ensamkommande?

Finns det någon högre moral man alls kan förvänta sig att AfS partistyrelse ska rätta sig efter?
Citera
2018-09-08, 01:45
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Varför skriver du ens då? Läste du ens länken som beskriver svenskarnas roll i koloniseringen? Visste du att vi har haft svart slavarbete i Sverige också!

Läs bara HÄR!

Lägg av. Svarta har varit slavhandlare och vita har varit slavar. I Sverige hade vi trälar. Detta hat mot ditt eget folk är upprörande.
Citera
2018-09-08, 01:46
Medlem
entanglers avatar
Därför att globalisterna tog alla pengarna och nu skyller dom på de vita folken som på den tiden led under slaveri. Och det idiotiska är att dessa 4:e generationens livegna backstugesittare, småbönder, torpare och luffare tar på sej skulden för att en klick globalister använde dem som kanonmat att kolonisera allt som gick.

Allt vad vi vanligt folk har, det har vi arbetat för själva här hemma!

Citat:
Varför lät man inte de göra detta själva? Varför lät man inte dessa bruka sina egna jordar då? Det är därför alldeles riktigt. Som man sår får man skörda!
Citera
2018-09-08, 01:46
Medlem
Citat:
Ok så du klandrar varje advokat i hela Sverige som försvarar brottslingar?
Nej, tvärtom. Men jag har inte heller den politiska uppfattningen att kriminella inte ska ges rätt till ett effektivt försvar.

Du byter samtalsämne så fort du blir överbevisad i något...
Citera
2018-09-08, 01:47
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Vad tror du ombud för asylsökande har för uppdrag egentligen? Ombudets enda uppdrag är att tillvarata klientens bästa och eftersom klienten sökt asyl i Sverige är ditt uppdrag alltså att övertyga myndigheterna att klienten bör få asyl. Känns som att jag diskuterar med en outbildad tonåring med tanke på var nivån ligger nu.

Som sagt, ni som inte ser intressekonflilkten i detta är vänsterblivna så att säga.
Stora ord från en person som verkar sakna läsförståelse. När du skriver att Jessica "verkar för att fler ska få flyktingstatusförklaring" menar jag att du insinuerar att hon är engagerad i att öka antalet. Hela din demagogi är ohederlig med kraftiga överdrifter om Jessicas motiv till sitt handlande.

Citat:
Jessica Ohlson är biträdande jurist och tog juristexamen vid Uppsala universitet våren 2015. Hon ser inga problem med sin roll som offentligt biträde med tanke på hennes åsikter i frågan.

– Absolut inte. Som politiker vill man ändra lagstiftningen men som jurist får man förhålla sig till den som finns. För mig är det ingen skillnad i den här typen av mål, säger hon.
(Min fetstil.)
https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/

Hon har alltså inget engagemang för att öka antalet flyktingar till Sverige utan gör bara det som lagen föreskriver i sin roll som juridiskt biträde.
Citera
2018-09-08, 01:47
Bannlyst
Citat:
Lägg av. Svarta har varit slavhandlare och vita har varit slavar. I Sverige hade vi trälar. Detta hat mot ditt eget folk är upprörande.

Jag förstår att du vill hålla det på denna nivån.

Det finns ingen slavhandel som kan jämföras mot det som de svarta fick utstå! Du tar alltså ett sandkorn och försöker berätta för mig att det väger lika mycket som en apelsin! Detta är AfS-logik.
Citera
2018-09-08, 01:48
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Nej, tvärtom. Men jag har inte heller den politiska uppfattningen att kriminella inte ska ges rätt till ett effektivt försvar.

Du byter samtalsämne så fort du blir överbevisad i något...

Vad då? Skulle AfS inte vilja ge rätt till försvar?
Citera
2018-09-08, 01:49
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Skitsamma om lönen egentligen, ser inte ens vad det spelar för roll. Men nej, det är inte ovanligt att humanjurister stämplar in 6h debiterbar tid per dag (dvs 8000 kr).

Upp till var och en att avgöra om det är banalt. För min del visar det att hon prioriterar plånboken före Sverige och är en hycklare som etablissemanget i övrigt. Lite som om en vänsterpartist hade sugit ur vinster ur den offentliga välfärden.

Jag ska inte fortsätta pracka på dig mina åsikter. Hennes agerande är inte optimalt, men du överreagerar. Hur som haver, godnatt.
Citera
2018-09-08, 01:49
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag förstår att du vill hålla det på denna nivån.

Det finns ingen slavhandel som kan jämföras mot det som de svarta fick utstå! Du tar alltså ett sandkorn och försöker berätta för mig att det väger lika mycket som en apelsin! Detta är AfS-logik.

Svenskar har inte mer skuld än afrikaner. Lägg ner ditt skuldbeläggande mot svenskar om du inte också anklagar afrikaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in