Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Djäklar anåda vad jag grubblar och funderar på detta AfS kontra SD i valet.
Jag har hållit en "hard core" linje att bara och enbart rösta på SD i alla val.
Nu börjar jag svaja. Är det en klok idé tro att rösta in AfS i kommunvalet så de får "öva" under 4 år lokalt?
2022 är de fähiga och kan det politiska spelet och skall med buller och bång in i riksdagen.
Hur resonerar hjärntrusten på Flashback?

Mvh
AlwaysAllIn

AfS ställer ej upp i kommunval. Om du ska göra skäl för ditt nick, "AlwaysAllIn", så är allt annat än en röst på AfS i riksdagsvalet uteslutet!
Citera
2018-08-19, 14:07
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det hoppas jag!

Dock hoppas jag på att vänstern kan skaka fram lite bättre än tonårstjejer och bladingar denna gång, är ju en sån besynnerlig och deprimerande syn.

Men ganska talande när man jämför med det potenta högeralternativet fullt av energi.

Haha ja det blir så tragikomiskt när dom står där och inte vet vad dom demonstrerar i mot. Nej, fram med gammelkommunisterna nu!

AFS drar fram som en storm medans etablissemanget mest verkar ta skydd. Hög energi!
Citera
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abagnale
Företag kommer fly Sverige om befolkningen krymper och arbetskraftsinvandring stryps.

AfS riktar sig emot asylinvandringen i första hand. Sedan är det så att utan återvandring kommer alla skatter att tvingas höjas, vilket varje företagare fattar i det här landet. Regeringen är så desperat att man t.o.m. föreslog en EXIT-skatt där man ska beskattas även för vinster som inte realiserats.

Sverige står inför en skatteschock och blir de en lågkonjunktur då får vi ett skattebortfall som måste kompenseras genom höjda skatter för att kunna fortsätta ge bidrag till invällarna.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-08-19 kl. 14:17.
Citera
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Nu börjar jag svaja. Är det en klok idé tro att rösta in AfS i kommunvalet så de får "öva" under 4 år lokalt?
2022 är de fähiga och kan det politiska spelet och skall med buller och bång in i riksdagen.

Mvh
AlwaysAllIn

AfS ställer bara upp i riksdagsvalet. Tror majoriteten av folket här i tråden gör som jag, röstar på AfS i riksdagsvalet och SD i kommun och landsting.
Citera
2018-08-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Det tror jag inte. Kolla hur nmr svartmålas. Jag är inget fan av nmr. Men jag är rätt övertygad om att de skulle vara politiskt, demokratiskt möjligt att deportera nmrare. Om det fanns en prejudikat.

Det skulle låta typ: "Dom som inte respekterar alla lika värde har ingen rätt att finnas i en demokrati. Nazister har ingen plats i vårt fina demokratiska land"
Fast om man inte respekterar det ni kallar nazister, så respekterar ju motståndarna inte allas lika värde?
Märklig retorik, är ni kommunist?
Citera
2018-08-19, 14:09
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Mvh
AlwaysAllIn

SD - hard core? Skämtar du?
Citera
2018-08-19, 14:14
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Från 2000-2016 har det kommit 1.1 miljoner med utländsk bakgrund, hur är det ''fan ingenting egentligen'' med ett land på dryga 10 miljoner?
Det är för övrigt samma typ av proportioner som USA: största invandring i landets historia under årtiondet som ledde fram till 1910. Då invandrade 8 miljoner och landet hade efter detta omkring 90 miljoner invånare. Den svenska massinvandringen ligger alltså i nivå med USA:s högsta nivåer någonsin, och då var det européer som invandrade till USA utan bidragsmöjligheter och som hade samma religion.
Citera
2018-08-19, 14:14
Bannlyst
Citat:

Mvh
AlwaysAllIn
Liten snabbanalys är du inte hardcore om du röstar på jimmie åkessons skägg ..AFS har alfas med tjockt och mycket skägg, om inte så rakar de sig och fixar frillan så att det ser bra ut. vältränade och klär sig bra, jobbar med militär polis ekonomi entreprenörer eller är hårda knegare..byggarbeten och hantverkare. Riktiga alfas som inte gråter om det kommer en fläck på skjortan eller rädda för att smutsa ner sig. Hardcore? Rösta AFS. Fjolla? SD!
Senast redigerad av GTvsProjectC 2018-08-19 kl. 14:17.
Citera
2018-08-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Liten snabbanalys är du inte hardcore om du röstar på jimmie åkessons skägg ..AFS har alfas med tjockt och mycket skägg, om inte så rakar de sig och fixar frillan så att det ser bra ut. vältränade och klär sig bra, jobbar med militär polis ekonomi entreprenörer eller är hårda knegare..byggarbeten och hantverkare. Riktiga alfas. Hardcore? Rösta AFS. Fjolla? SD!
Haha, bra sammanställning och jämförelse
Citera
2018-08-19, 14:19
Medlem
Vryzass avatar
För att hedra Regulus och kasta lite bensin på brasan kan vi ta en stund och gratulera oss själva att tråden nu har nått sida 1488 för att hylla AfS egentliga (?) ledare.
Citera
2018-08-19, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Haha, bra sammanställning och jämförelse
Alwaysallin har blivit vilseledd. Han har inte fått smaka på en riktig alfakultur än. Röstar han på AFS kommer han aldrig blicka bakåt igen.
Citera
2018-08-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jag har redan röstat på AfS (skickat in utlandsröst) och följer deras torgmötesturne på youtube.

Mycket bra överlag, MEN....jag förstår inte varför alla, precis alla verkar tycka att Jeff Ahl är så fantastisk. Han har verkligen uppnåt någon form av stjärnstatus.

Visst, man kan skratta gott när han trycker dit vänsterpacket med någon kaxig oneliner men i övrigt tycker jag inte att han känns speciellt förtroendeingivande. Mest bara som en gaphals som har svårt att formulera sig.

Tappar bort sig i sina tal, svamlar med orden, blandar ihop Trump och Juncker m.m
Gapar om sojapojkar som aldrig haft gymkort etc.

Som sagt, roligt (och säkert sant) men jag tycker att det ger intrycket av att han är mer av en instabil gaphals än en tänkare. Lite av den stereotyp folk har av AfS om de bara läser pissmedia.

Kasselstrand och Hahne får lika mycket sagt på ett bra mycket tydligare och mer förtroendeingivande sätt.
Har ingenting emot Jeff Ahl, men tycker att han är något av ett oberäknligt "wildcard". Tror knappast att någon som för sig med ord som "sojapojkar" går hem i stugorna (utöver de redan frälsta, vi skrattar gott).

Älskar deras high energy-motto, men Kasselstrand kanske kan tagga tillbaka ett steg när han står och jämför AfSs intåg i Riksdagen med Trump och Brexit!

Det här tycker jag är bäst med AfS, dess kritiskt granskande sympatisörer och medlemmar - det skapas osunda personkulter om det ska bildas "Heja-Jimmie"-körer i vår rörelse också.

Däremot kommer jag inte ändra stil (även om jag gärna lyssnar på saklig kritik, vilket jag upplever att detta är), tanken med ett parti som Alternativ för Sverige är att det finns en bredd med olika retoriska stilar och olika typer som går hem i olika väljargrupper.

Sedan anser jag att hur man agerar ska skilja sig i en debatt, intervju eller torgmöte. Tre helt olika situationer som kräver olika typer av insatser. Debatter är faktatunga med vissa korta, snabba känsloargument för att förstärka budskapet. Intervjuer är till för att, oberoende av journalistens frågor, förmedla partiets viktigaste politiska förslag kort och kärnfullt. Torgmöten ska vara en blandning av känsloargument, fakta men även de talare som är mer "sakliga" - man ska inte härma någon annan eller göra annat än att prata från hjärtat.

Jag har hittills fått mestadels positiv respons från "redan invigda" men även sådana som står och väger. På min gamla arbetsplats går inte mjuk framtoning hem - där finns många som är vansinnigt trötta på politikerna och deras svek, de vänner jag har bland byggarbetare med mera är trötta på betapolitiker. Spannet är brett och framför allt AfS kommer locka väljare från en mängd olika väljargrupper - därav att vi måste ha en bredd även på stilar och retorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in