2018-08-22, 12:12
Medlem
Stabskaptens avatar
Jag var precis och förtidsröstade. Jag kunde konstatera att AfS valsedlar redan fanns på plats i förtidsröstningslokalen. Det stod till och med en ung man iförd AfS-keps vid ingången till lokalen och erbjöd folk valsedlar, något jag aldrig sett vid en förtidsröstningslokal tidigare. Alternativ för Sverige verkar ha väldigt ambitiösa aktivister på orten där jag bor.
Citera
2018-08-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Du kan ju skriva ''Alternativ för Sverige'' på en blank sedel också, det är vad jag ska göra

Det finns t.o.m. en intruktionsvideo som AfS lagt ut på Youtube, för att hjälpa de aningslösa.
Citera
2018-08-22, 12:19
Medlem
MrSkargards avatar
https://petterssonsblogg.se/2018/08/21/akesson-det-ar-bra-att-riksdagen-far-mer-makt/

Jimmie Åkesson har tydligen suttit i Sveriges Radio och hetsat mot Alternativ för Sverige igen. Jag har själv inte lyssnat på intervjun än så jag vet inte exakt hur orden föll.
Citera
2018-08-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Jag var precis och förtidsröstade. Jag kunde konstatera att AfS valsedlar redan fanns på plats i förtidsröstningslokalen. Det stod till och med en ung man iförd AfS-keps vid ingången till lokalen och erbjöd folk valsedlar, något jag aldrig sett vid en förtidsröstningslokal tidigare. Alternativ för Sverige verkar ha väldigt ambitiösa aktivister på orten där jag bor.

Det låter bra. Jag ska gå nästa vecka så förhoppningsvis finns det lappar även i min vallokal.
Citera
2018-08-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det handlar ju om ett budskap och nå ut med detta. Dvs vi vill driva återvandring, och dessa är de personer som ska skickas hem. Du undrar vad kalaset kostat, jag säger att det är irrelevant. Partiet måste ju en en folder med info om partiet i vilket fall, och det är ju precis det "Dags att åka hem" - foldern är. En koncis folder med deras viktigaste frågor, samt klargör skillnaden mellan dem o SD. Jag fattar inte riktigt vad det är du stör dig på.

Om du inte tror att det givit uppmärksamhet så har du inte varit uppmärksam. Förutom att Annika Strandhäll tweetat om det så är det många lokal - tidningar som skrivit om den.

AfS kommer ju göra många stopp ändå i t ex Skåne, det råder det ingen brist på. Att hålla torgmöten på helger är så klart bäst, men när man har så många städer o besöka måste man hålla möten på vardagar. Varför de inte har något möte just denna Fredag eller Söndag har jag ingen aning om. I regel brukar de hålla torgmöten även på helger så lite löjligt av dig att ta upp detta.

Den typen av folder blir knappt läst av de svenskar, vars röster man så gärna vill ha. Som politisk propaganda anser jag den förfelad. Jag vet att det tweetats om foldern, men som vanligt överskattar man tweetens propagandavärde. Liksom lokaltidningarnas vinklade skriverier.

Nej, det är inte alls löjligt att jag tog upp detta med turnén och dagarna. Varför stryka en söndag helt? Och de borde absolut koncentrerat sig på landets södra regioner. Löjlig, är däremot ditt oresonabla försvar av partiet, oavsett vad de gör. Utöver hybris kan du lägga fanatiker till de ord du bör googla.
Citera
2018-08-22, 12:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Den typen av folder blir knappt läst av de svenskar, vars röster man så gärna vill ha.

Hur vet du det?
Citera
2018-08-22, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Kampanjen fick ju stor uppmärksamhet när kändisar och sossar lade upp bilder på foldrarna på Twitter och Instagram och media tog upp det därifrån. Blev till och med en viralgranskar-artikel om det - så viralt blev det allt. Det var en mycket lyckad kampanj. Alla man kunde hoppas på högg på betet.

Turnén är inte på något sätt över och fortsätter nu söderut. Det blir en massa anhalter i södra Sverige. Kolla hemsidan för schemat.

Vet inte heller hur viktigt folket på plats är. Det är såklart bättre om det kommer mång, men även i sina hemstäder sitter de flesta hemma, hör att AfS kommer eller redan har varit där, och kollar upp talen på nätet i efterhand. Klippen har ju tiotusentals visningar. På de flesta orterna har mötena genererat nån typ av uppmärksamhet i lokalmedia, så för de flesta handlar det väl om att man hör talas om det genom lokalmedia och sen kollar upp videon.

"Viralgranskad" blev foldern. Men all publicitet är inte god publicitet för partiet. Även här får jag en känsla av att AfS redan tror att de sitter i riksdag och regering.

Torgmötena är väl inte aviserade i lokalpressen eller något!? Tiotusentals visningar har inte varje torgmöte. Stockholmsmötet, och möjligen något till.
Citera
2018-08-22, 12:27
Medlem
baggebo1s avatar
Stabile Markus Jonsson i Härnösand, just nu:

https://www.youtube.com/watch?v=Uq41B1wIBOY

"Det är media och journalister som påverkar partierna, inte tvärtom"

Citera
2018-08-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hur vet du det?

Det är min bedömning. Jag skulle nog inte läsa den, ifall jag fick den - eftersom jag inte är invandrare.
Citera
2018-08-22, 12:30
Medlem
Citat:
"Viralgranskad" blev foldern. Men all publicitet är inte god publicitet för partiet. Även här får jag en känsla av att AfS redan tror att de sitter i riksdag och regering.

Torgmötena är väl inte aviserade i lokalpressen eller något!? Tiotusentals visningar har inte varje torgmöte. Stockholmsmötet, och möjligen något till.

Det skrivs i lokalpressen i stort sett vid varje stad dom besöker. Inte alltid positivt men det brukar alltid bli någon artikel.

Inte innan torgmötet om det var det du menade men efter och det ger ju en del uppmärksamhet.
Citera
2018-08-22, 12:31
Medlem
RogerRogers avatar
Nya Novus:
Sjuklövern 78.1 (+2.5)
Annat 2.7 (-0.1)
SD 19.2 (-2.4)
Osäkra 6.9

Någon som vet om gruppen osäkra har förändrats sedan tidigare?
Senast redigerad av RogerRoger 2018-08-22 kl. 12:35. Anledning: Glömde "De 7"
Citera
2018-08-22, 12:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Nyss fick foldern ingen publicitet alls, nu är det dåligt att den fick publicitet. Vet du inte vilket ben du ska stå på?

Citat:
Det är min bedömning. Jag skulle nog inte läsa den, ifall jag fick den - eftersom jag inte är invandrare.

Du gissade bara med andra ord. Gott så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in