Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 22:18
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Du har röstat på fel parti. NMR är ditt om nu sionism och antisemitism är din grej.

Ingen dum idè faktiskt. Men nu har jag redan förtidsröstat på byns gamla bibla.
Om AfS mjäkar till sig under de närmaste fyra åren kommer jag nog lyda ditt råd.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-08-23, 22:18
Medlem
Citat:
Du har röstat på fel parti. NMR är ditt om nu sionism och antisemitism är din grej.

Nej hon röstar på rätt parti. Bara för att AfS inte nämner demonerna vid namn, betyder inte att de inte vet om deras existens och överrepresentation. Något flera av dem har erkänt på ett eller annat sätt. Sedan är det värt att påminnas om att AfS är ett högst pragmatiskt parti som inte snöar sig in på grejer. De existerar och de vill lösa problem. Och om de löser alla våra problem, kommer de att gå emot sionisters och globalisters intressen, vilket är bra. AfS-ledningen är inga dumhuvuden.
Citera
2018-08-23, 22:21
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag håller med om att det finns många medborgare som säkert förtjänar att utvisas men det är principen som är farlig att rucka på.

Vem vet när du själv blir utvisad som sverigevän av sjuklövern?

Fast det är klart då gäller det att hinna först till att få majoritet mot sina motståndare.

Jag har inte tänkt så mycket på den frågan, men när sjuklövern inte ens kan förbjuda NMR så tror jag vi kan vara ganska lugna.
Citera
2018-08-23, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag håller med om att det finns många medborgare som säkert förtjänar att utvisas men det är principen som är farlig att rucka på.

Vem vet när du själv blir utvisad som sverigevän av sjuklövern?

Då blir det revolution och väpnade strider, de skulle inte komma undan med det. Dessutom så hör den yttersta delen av produktiva medborgare till invandrinskritiker, landet skulle gå från i-land till u-land på ett natt. Finns inget som hindrar mig då, att ta till vapen och bekämpa fienden med alla medel till lags finns ingen framtid längre för mig om vi tar Mongoliet som ditt exempel. Sedan får vi naturligtvis se vid ett äkta scenario hur villig jag är att dö, men det är för det större syftet jag offrar mig för ett fritt Sverige. Jag skall ta med mig bra många kebabtekniker och landsförrädare innan jag lämnar jordelivet. Det får bli på ett litet mer sofistikerat vis inte någon ensam loser som skjuts enkelt ner av militär utan ha orsakat stor skada.
Citera
2018-08-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur fördelningen i gruppen ”Övriga” i Yougovs undersökning ser ut är en annan fråga, och enligt mig mindre intressant. Men visst, det är inte osannolikt att AfS har uppåt tre procentenheter eller så. De har skördat stora framgångar på Facebook, och det har förmodligen mobiliserat en hel del av sina sympatisörer till att delta i Yougovs mätningar.

Jag har varit med i yougovs panel sedan 2014. Att olika sympatisörer "mobiliserar" när det är valår tror jag är väl känt bland instituten, och jag är helt övertygad om att urvalet av vilka som får svara på OU har spärrar för hur stor andel av de utvalda som är nyregistrerade av just den anledningen. Har väldigt svårt att tänka mig att det är möjligt att påverka panelernas siffror i någon större utsträckning genom en sådan taktik.
Senast redigerad av fiesp 2018-08-23 kl. 22:25.
Citera
2018-08-23, 22:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Om de flesta undersökningar är urusla på att mäta SDs verkliga stöd, vi talar här om en skillnad uppemot hela 10 procentenheter vad gäller SDs stöd... vad får dig att tro att det skulle vara annorlunda eller lättare med mindre och än mer kontroversiella partier i övrigt-kategorin? Naturligtvis blir det mycket svårare att mäta mindre partier än större. SD är i samma kategori som AfS, därför blir YouGov i synnerhet intressant att följa.

Vi vet ju inte riktigt om SD:s stöd underskattas. Men det har tidigare varit så ja, delvis på grund av etablissemangskritik. Kan dock tänka mig att i takt med att de normaliserats så tenderar deras väljare att bli mer positiva till att delta i telefonundersökningar.

Jag tror däremot inte att det finns anledning att tro att AfS-väljarna skulle vara så särskilt ointresserade av att delta i en telefonundersökning. Troligen kommer de flesta från SD, och att stöds AfS är ett medvetet val, inte en proteströst mot etablissemanget.
Citera
2018-08-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Ingen dum idè faktiskt. Men nu har jag redan förtidsröstat på byns gamla bibla.
Om AfS mjäkar till sig under de närmaste fyra åren kommer jag nog lyda ditt råd.

MVH/Gnomegirl.

Även om NMR är "din grej", så har de inte en chans i årets riksdagsval. Vilket jag tror att de själva är medvetna om och satsar mer på kommunerna som de ställer upp i. AfS har å andra sidan en verklig chans att ta sig in, åtminstone vara nära spärren, för att ta sig in absolut senast 2022. Och jag ser AfS som en väldigt viktig pusselbit. Svenskar är inte tillräckligt radikaliserade eller förbannade för att gå och rösta på ett alternativ som NMR. Däremot normaliserade SD invandringskritiken när de kom in 2010, och AfS kan normalisera återvandringsdebatten och nationalism om de kommer in. SD banade vägen för AfS, och AfS kan bana vägen för ännu hårdare framtida alternativ.

AfS har än så länge inte visat ett tecken på att de skulle vara några sionister. Det är rent trams och lögn. Deras officiella position är att de inte bryr sig om mellanöstern utan fokuserar på Sverige, helt i linje med deras pragmatiska position.
Citera
2018-08-23, 22:23
Medlem
Jag kommer rösta på AfS!

Kom igen nu grabbar, nu kör vi!

Citera
2018-08-23, 22:24
Medlem
Nostradumbasss avatar
Jag åkte till Sergels Torg. Jag sa 4.1; flickan sa 4.2.
Citera
2018-08-23, 22:27
Medlem
robotguras avatar
Tråden har gått från 995 000 till 1 014 693 visningar på en dag.
Vet någon hur det funkar? Om jag är inne på tråden, stänger tabben och kommer tillbaka, räknas det som en ny visning?
Citera
2018-08-23, 22:28
Medlem
Zloths avatar
Citat:

Kasselstrand och gänget är utan tvekan judemedvetna också.

Chansen är väldigt liten att dom inte är det.
Citera
2018-08-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vi vet ju inte riktigt om SD:s stöd underskattas. Men det har tidigare varit så ja, delvis på grund av etablissemangskritik. Kan dock tänka mig att i takt med att de normaliserats så tenderar deras väljare att bli mer positiva till att delta i telefonundersökningar.

Jag tror däremot inte att det finns anledning att tro att AfS-väljarna skulle vara så särskilt ointresserade av att delta i en telefonundersökning. Troligen kommer de flesta från SD, och att stöds AfS är ett medvetet val, inte en proteströst mot etablissemanget.

Opinionsinstituten som gav SD högst siffror 2010 och 2014 (och som låg nära valresultatet, även INNAN valmånaden) är de som även ger dem högst siffror nu (2018), runt omkring 5 procentenheter lägre ger de flesta andra undersökningar SD. Använd sunt förnuft så känns det logiskt vilka institut som är ute och cyklar och vilka som ligger närmare sanningen.

Och det är felaktigt att tro att bara för att man är en "hardcore"-före detta SDare så är man inte mån om sin anonymitet. Många har arbeten som de är rädda om bland annat, och är något paranoida att uppge parti till någon politiskt korrekt stolle i telefonen.
Senast redigerad av IKN 2018-08-23 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in