Citat:
Ursprungligen postat av
-9821-
Iranier har använt sina F5-orna länge och vill kanske vara sparsamma. Man piffar upp lite med mjukvara , elektronik, radar, motor och bestyckar planet med egna bomber. De är inga nötter för fan man har säkert ett syfte med det här.
Men det är väl vad vi andra säger? Planen moderniseras efter bästa förmåga och det är minsann inget fel med det. F-5 och F-14 har båda potential, speciellt kanske F-5. Det vi (iaf jag) vänder mig mot är att varje gång det har skruvats i en F-5 så ska det lanseras som ett helt nytt, till hundra procent egenutvecklat flygplan, vilket ju inte är sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
-9821-
Qaher 313 alla snackar om. Nja, de försöker iallafall, vad är det för fel med det?
Försöker med propaganda alltså. Felet ligger i att detta inte alls är ett försök att skapa en fungerande planform men det lanseras som ett stridsplan. Om propaganda är fel eller inte kan man ha åsikter om, men det är utanför trådens ämne.
Jag är åtminstone imponerad av vad iranierna gör med sina F-5 och med sina begränsade resurser, men jag är
inte imponerad av överdrivna, påhittade eller rent pseudovetenskapliga, revolutionerande vapensystem eller hittepå om vapensystemens ursprung.