Citat:
Ursprungligen postat av
-9821-
Varför ska Iran ta fram en ny plattform? Det låter frikostigt att Iran ska satsa på det. Hade du gjort det om du fick bestämma? Det finns ju för fan inte så mycket tid och pengar för att göra det.
Är inte ett flygplan en vapenplattform? Vilken plattform har dem uppgraderat då?
Om du nu sitter på information om det här så kan du väl berätta om det istället för att försöka dumförklara mig och fråga vad jag skulle gjort?
Mitt inlägg berör Irans nya "flygplan" och inte hur jag personligen skulle styra en islamistisk diktatur.
Jag personligen tror att det här flygplanet bara är skitsnack tills jag får se en video på när det faktiskt flyger.
“The Iranians are feeling very pressured by the continued US sanctions and in reaction they are coming out with these things, but we also shouldn’t dismiss it,” Liberman told reporters."
Jag tror att Liberman ligger väldigt nära sanningen i det här fallet, vi låter irantrollen här i tråden få bevisa det!
Här finns lite mer att läsa:
https://www.timesofisrael.com/unveiling-1st-indigenous-warplane-rouhani-says-iran-preparing-to-fight-foes/