Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 18:37
Medlem
robotguras avatar
Hur främmande tror ni NMR anhängare är till att stödrösta på AfS? Rent strategiskt vore det smartast att göra eftersom AfS är det parti som ligger närmast dem åsiktsmässigt och som har en reell möjlighet att komma in och få inflytande.
Citera
2018-08-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Ny Demokrati gick från 0% till 6,7% på sju månader utan kompetens eller organisation. Nu går allt tio gånger fortare. Sex månader motsvarar fem år på 90-talet.

Och just där gör du antagligen samma felbedömning som Kasselstrand & Co. För det första: Ny Demokrati kunde marknadsföra sig. De hade bioreklam och allt möjligt. Jag är övertygad om att en överväldigande majoritet av väljarna kände till partiet i valet -91. AfS känner nog max 15-20% till idag. Och varför skulle allt gå tio gånger fortare nu? Skulle 40.000 likes köpa ett riksdagsinträde? Eller Fria Tiders hyllningsartiklar? Eller vad?
Citera
2018-08-21, 18:55
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
- Kontrollera det förflutna så kontrollerar du framtiden -
Det andra ledet är dock minst lika viktigt:
Who controls the past controls the future.
Who controls the present controls the past.
Citera
2018-08-21, 19:02
Medlem
Fler än jag som har beställt valsedlar på AFS hemsida men inte fått några än? När kommer utskicket? Någon som vet?
Citera
2018-08-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Det är något väldigt konstigt med facebook-likesen på AFS. Det har stått still på kring 40 000 i flera dagar när det innan ökade explotionsartat, är det facebook som döljer sidan eller en massa fakekonton som blir avstängda ?
Det har jag också märkt. Har följt AfS på facebook i flera månader och de har tidigare ökat med några hundra om dan, sen helt plötsligt tod det stopp. Kan det vara extremvänstern eller Bonniers som ligger bakom?
Citera
2018-08-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Fler än jag som har beställt valsedlar på AFS hemsida men inte fått några än? När kommer utskicket? Någon som vet?

De skickar ut valsedlarna i omgångar. Det lär komma snart.
Citera
2018-08-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svetterik
Det har jag också märkt. Har följt AfS på facebook i flera månader och de har tidigare ökat med några hundra om dan, sen helt plötsligt tod det stopp. Kan det vara extremvänstern eller Bonniers som ligger bakom?

Det kan finnas flera anledningar. AfS ökade mycket när deras video på bilbränderna gick viral. De nådde ut till väldigt många, så det var många nya personer som fick upp ögonen för dem. Dessutom kan man misstänka att Facebook har mixtrat i sina algoritmer. Det är välkänt sedan länge att de flesta Sillicon Valley-företag, där Facebook, twitter etc ingår, är negativt inställda mot konservativa och nationalister. Då är det rätt enkelt för dem att ändra algoritmer, så att AfS inte syns lika ofta i andras flöden, att de inte kommer upp som förslag etc. Finns mycket de kan göra för att påverka. Jag är rätt säker på att det är detta som har hänt.

Edit: Speciellt med tanke på att Facebook tog ner AfS's första Facebook-klipp på bilbränderna i Göteborg.
Senast redigerad av TheStriptease 2018-08-21 kl. 19:21.
Citera
2018-08-21, 19:23
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det kan finnas flera anledningar. AfS ökade mycket när deras video på bilbränderna gick viral. De nådde ut till väldigt många, så det var många nya personer som fick upp ögonen för dem. Dessutom kan man misstänka att Facebook har mixtrat i sina algoritmer. Det är välkänt sedan länge att de flesta Sillicon Valley-företag, där Facebook, twitter etc ingår, är negativt inställda mot konservativa och nationalister. Då är det rätt enkelt för dem att ändra algoritmer, så att AfS inte syns lika ofta i andras flöden, att de inte kommer upp som förslag etc. Finns mycket de kan göra för att påverka. Jag är rätt säker på att det är detta som har hänt.

Och för drygt en månad sedan stängde Youtube ner deras Youtubekanal utan någon riktigt anledning.
Citera
2018-08-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease

Edit: Speciellt med tanke på att Facebook tog ner AfS's första Facebook-klipp på bilbränderna i Göteborg.

Den videon från AfS med bilbränderna har nästan 29 000 delningar. Det är ganska mycket.
1,7 miljoner visningar.
Citera
2018-08-21, 19:59
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Och just där gör du antagligen samma felbedömning som Kasselstrand & Co. För det första: Ny Demokrati kunde marknadsföra sig. De hade bioreklam och allt möjligt. Jag är övertygad om att en överväldigande majoritet av väljarna kände till partiet i valet -91. AfS känner nog max 15-20% till idag. Och varför skulle allt gå tio gånger fortare nu? Skulle 40.000 likes köpa ett riksdagsinträde? Eller Fria Tiders hyllningsartiklar? Eller vad?

Bannon kanske har några kronor att donera? 😁
Citera
2018-08-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Bannon kanske har några kronor att donera? 😁

Nej, Bannon bryr sig bara om sig själv och den uppmärksamhet han kan skaffa sig.
Citera
2018-08-21, 20:17
Medlem
LeeVans avatar
I praktiken så kan inte AfS i valet 2018 åstadkomma något annat än att dränera SD på röster. Eftersom det skulle ha stor psykologisk betydelse om SD blev landets största parti så är det tråkigt om några procent potentiella SD väljare väljer att lägga sin röst rakt ner i papperskorgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in