Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Dom borde sluta spela den där låten på torgmötena. Det är lite cringe. Smäll hellre på nån synthwave slinga

Ja verkligen, låter som koreansk powerpop på svenska och takten blir helt CP i mitten under "Gustav Gustav"-partiet.

Någon som vet om valsedlarna bör ha kommit med posten snart?
Citera
2018-08-21, 18:01
Medlem
Det är något väldigt konstigt med facebook-likesen på AFS. Det har stått still på kring 40 000 i flera dagar när det innan ökade explotionsartat, är det facebook som döljer sidan eller en massa fakekonton som blir avstängda ?
Citera
2018-08-21, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
AfS i media. Alltid nåt:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skansen-till-alternativ-for-sverige-anvand-inte-vara-bilder-ni-strider-mot-allt-vi-star-for
Propagandan är tydlig också. Gör ett problem av ett icke-problem.
Citera
2018-08-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Bra, skrivet instämmer med fullo efter att ha läst dina inlägg med vad du skriver.
Klart att Lena Melin, Niklas Orrenius, Davis Baas vet att dem ljuger rakt i ansiktet på det svenska folket. Allt annat är idioti att tro.
Dock en fråga till dig, (Du som är extremt påläst) Tror du att Anders Lindberg ljuger med flit eller att han faktiskt tror på det han skriver? För jag menar, om man kollar på hans Twitter, det är som att läsa tankarna som en mentalt efterbliven person skulle kunna ha.
Lustigt att du nämner Anders Lindberg. Han är nämligen kanske den ende som är öppen med att han ljuger. Källa: twitterinlägg för bara några dagar sedan som jag ska leta upp efter att jag har ätit.

Edit. Hittade inläggen men det var inte så jag mindes det. Kanske var det istället i samband med paneldiskussionen om filmen ”A Swedish Elephant” som han sa något i stil med ”Jag skriver det mina uppdragsgivare vill att jag ska skriva”, som svar på kritik mot något av hans vanliga absurda påståenden.
Senast redigerad av Friherr 2018-08-21 kl. 18:33.
Citera
2018-08-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Ny Demokrati gick från 0% till 6,7% på sju månader utan kompetens eller organisation. Nu går allt tio gånger fortare. Sex månader motsvarar fem år på 90-talet.

Precis. Och detta mycket tack vare sociala medier. Som natt och dag mot -90
Citera
2018-08-21, 18:07
Medlem
Förstasidan på SVT behandlar AfS och Skansen.
Roliga är att skansen säger att "Vi har alltid verkat för mångfald, ända sedan vi startade för 127 år sedan", det vill jag se dokument på.

Annars så gissar jag bara på att detta är en historieförfalskning där man försöker få det att låta som att idéerna som sprids just nu i väst och det som inträffar just nu i väst alltid har varit det normala.

- Kontrollera det förflutna så kontrollerar du framtiden -
Citera
2018-08-21, 18:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Det är något väldigt konstigt med facebook-likesen på AFS. Det har stått still på kring 40 000 i flera dagar när det innan ökade explotionsartat, är det facebook som döljer sidan eller en massa fakekonton som blir avstängda ?

Nu har jag inte följt detta själv, men någon påstod i tråden att ett par tusen likes plötsligt försvann. Så kanske var det fakekonton.
Citera
2018-08-21, 18:11
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Förstasidan på SVT behandlar AfS och Skansen.
Roliga är att skansen säger att "Vi har alltid verkat för mångfald, ända sedan vi startade för 127 år sedan", det vill jag se dokument på.

Annars så gissar jag bara på att detta är en historieförfalskning där man försöker få det att låta som att idéerna som sprids just nu i väst och det som inträffar just nu i väst alltid har varit det normala.

- Kontrollera det förflutna så kontrollerar du framtiden -

AfS betecknas som ett nationalistiskt högerparti...Har de slagit sig? Vad hände med högerextremister, främlingsfientliga etc?
Citera
2018-08-21, 18:12
Medlem
Är det inte mer realistiskt att rösta på SD och på så vis få in AfS "bakvägen" genom diverse avhoppare och uteslutna? Det lär ju bli en del sådana under dom kommande åren. Jag gillar AfS mer än SD men vill inte "kasta bort" min röst. Dessutom kommer det att bli så många delikata tårar om SD blir största parti.
Citera
2018-08-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syrsa666
Är det inte mer realistiskt att rösta på SD och på så vis få in AfS "bakvägen" genom diverse avhoppare och uteslutna? Det lär ju bli en del sådana under dom kommande åren. Jag gillar AfS mer än SD men vill inte "kasta bort" min röst. Dessutom kommer det att bli så många delikata tårar om SD blir största parti.
Kasselstrand är en ledare, Åkesson är en cuck.
Citera
2018-08-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Ett narrativ som kommer att förstärkas framöver är att "det var svenskarnas eget fel". Att det är vårt konsensustänkande, vår konformism, vår konflikträdsla som är anledningen till att vi sitter i den sits vi sitter. Att vi får skylla oss själva.

Vi är redan där. Den yttersta högerkanten av den medialt tolererbara invandringsdiskursen (se "A Swedish Elephant", Aron Flams podcast och de flesta"högerinriktade" tidningskrönikörerna i MSM) har slagit in på detta spår sedan länge. Det må ligga en del i resonemanget, och det är säkert det post-massinvandringsnarrativ som passar äldre svenskars tagelskjortspsykologi bäst, men jag håller med dig om att vi inte får stanna där för länge.

Jag tror dock att det är en generationsfråga och att våra yngre millennials/generation Z med rätta inte vill kännas vid någon skuld i det hela, och jag tror därför att AfS retorik är helt rätt för denna grupp.
Citera
2018-08-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Detta händer när FB sortera bort lajks från konton som inte längre är aktiva (pausade? eller raderade!) Jag raderade mitt gamla Facebook konto jag haft i tio år fem månader tillbaks. Sedan startade jag ett nytt FB utan vänner och med allt låst som går att låsa. Detta nya konto har jag också använt till att lajka AfS med dvs två lajks från mig. Ett har nu försvunnit eftersom mitt gamla konto är raderat och lajken nu sorterades bort. Detta kan vara en påverkansoperation eftersom inga andra partier fått sjunkande antal lajks. Jag har lite statistik bakåt

2018-08-18

AfS 40.025 5,1%
C 53.298 6,8%
SD 207.677 26,5%
L 28.752 3,7%
M 103.053 13,1%
KD 21.848 2,8%

S 164.763 21,0%
V 98.594 12,6%
Mp 66.000 8,4%

Totalt 784 010 100,0%
Citera