Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Allt. Allt är bättre. Du behöver inte hålla med mig, men det är min åsikt.

Det spelar hur som helst ingen roll, i kölvattnet av allt detta.

Kvotflyktingfördubblingen också?
Citera
2018-08-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Alla extremister har redan lämnat partiet. Väljare såväl som medlemmar. Uppenbarligen fungerar Åkessons retorik, eftersom han idag har mer stöd än någonsin från svenska folket.

Jag tycker att han är bra.
Har alla enligt dig som vill se hårdare tag emot media (extremister?) lämnat SD?
Citera
2018-08-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Twitter och Facebook svämmar över av krav på att slänga ut Hagwall.

Du ljuger, och vet om att du ljuger. Det skrivs väldigt sparsamt om det här. Det är mest några få som spelar indignerade av taktiska skäl. Intresset för det är mycket litet utanför Flashback. Drevet man försöker få igång verkar vara utrustat med blött krut.

Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Judenäsan är nu vad folk förknippar med AfS.

Knappast. Du menar nog: "Jag hoppas att folk kommer att förknippa detta med AfS". Folk har inte ens hört talas om det här, och har de det förstår de knappt vad saken gäller eller vad det finns att uppröras över. Det här kommer helt att drunkna i slutspurten av valrörelsen och allt som har med den att göra. Det ska t.ex rullas upp en massa skit som MSM sparat fram till nu om vad olika SD-politiker sagt och gjort för "rasistiska" saker, kaozblattar och vänsterextremister ska störa olika Jimmie-möten, andra kaozblattar ska elda ännu fler bilar i gettona, Löfven ska ploppa ur sig grodor osv. Övergår mitt förstånd hur någon tror att det här kommer ha fortsatt styrfart och påverka AfS' chanser i valet.
Senast redigerad av Amriswil 2018-08-15 kl. 21:41.
Citera
2018-08-15, 21:49
Medlem
Problemet med AFS och deras ambitioner, är att de vaknat alldelse för sent för att göra någon nytta alls. Det enda de kan göra är att ta lite röster från SD, men samtidigt mainstreamisera SD genom sin närvaro på den nationella kanten.

Frågan är om detta är bra eller dåligt? Det beror ju helt på hur SD styrs idag och vad de egentligen är för ett parti. Är det judar som kapat partiet (vilket mycket tyder på) eller är det taktisk skicklighet av SD vi ser för att locka vanliga PK-svennar att rösta?

Numera röstar ju Pride-bögar, feminister, sionister och negrer på SD. Ser ju onekligen inte helt bra ut. Men det återstår att se huruvida Sverige kan räddas på politisk väg eller inte.
Citera
2018-08-15, 21:50
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Hittills har vi inte sett några direkt tecken på att de backar, men det skulle kunna finnas mindre stadiga personer i partiet som inte förstår mekanismerna i sådana här drev och hur de ska tacklas. Grundregeln är att aldrig backa och aldrig ta avstånd offentligt. Kasselstrand kan kritisera Hagwall genom ett enkelt telefonsamtal eller möte, om han nu vill det, men han och partiet har ingenting att vinna på att signalera något utåt.
Ja, fast backar inte Kasslern kring näsgate, då kommer AfS att naziststämplas, typ för evigt.

Hur som helst: respekt till Kasselstrand om han inte backar, och en cuckfaggot är han om han backar

Nä men skämt åsido, det är en jobbig situation Kasselstrand befinner sig i just nu. Vi får se hur han hanterar den framöver.

Citat:
Vilken makt har de då om AfS står på sig?
MSM har nog fortfarande rätt mycket inflytande över opinionen, i alla fall bland "normisar".

Citat:
Drevet får ju fäste bara om man erkänner skuld. Då låter man andra definiera vilket beteende som är acceptabelt. SD har gjort detta misstag med sin "nolltolerans mot rasism". Man övertar och godkänner andras definitioner av rasism och tvingas gång på gång utesluta folk för att de gjort något som anses opassande av de som ändå hatar SD och deras väljare och gärna skulle vilja utplåna partiet helt.
Jag tror att SD håller på så där dels eftersom de vill framstå som seriösa och respektabla (i syfte att maximera deras röstandel), men också just eftersom de anser att situationen kring massinvandringsfrågan är så kritisk och allvarlig, att de inte har råd med oseriösa/oprofessionella typer, därav diverse uteslutningar osv. SD vill helt enkelt inte ha någon idiot som sabbar allt och sänker dem utanför riksdagen (och ja, det kan faktiskt hända om man har för "högt tak" osv). Tror du att SD hade kommit upp i 25% i opinionsundersökningar om de hade tillåtit hardcore rasister, judeskeptiker och liknande typer vara kvar i partiet? Jag är inte så säker på det.

Citat:
AfS potentiella väljare har i majoriteten av fallen NOLL tilltro till MSM. Läser man ens något där är det inte för att inhämta någon kunskap, utan för att se vilka stolligheter fienden hittar på och hur deras narrativ formuleras.
Så är det, man ska inte tro på MSM:s lögner, propaganda och indoktrinering. Samtidigt är det fortfarande rätt många som läser Afrobladet och går på all anti-Putin propaganda osv.

Citat:
Det tror jag inte alls. Tvärtom är det nog en risk att många potentiella AfS-väljare låter bli att rösta på AfS om de cuckar. Alla vet hur jävligt det ser ut i SD på den fronten och ingen vill att AfS ska gå samma väg. Det här är en skitgrej förutom för en och annan kommunist och olika SD:are som spelar upprörda i syfte att svartmåla AfS.
Fast nu snackar du om AfS:s kärnväljare. Det finns nog också en inte obetydlig andel potentiella AfS-väljare som kommer att vägra rösta på AfS pga näsgate. Vi får se hur det ser ut på valnatten med den saken, ska faktiskt bli spännande att se vad AfS får för valresultat.

Citat:
Som jag ser det ligger inte AfS' fokus på SD-normiesar, utan på de riktiga nationalisterna i partiet, de som tycker att SD liberaliserats för mycket och som är trötta på partidiktaturen. De, vågar jag påstå, är tillräckligt rödpillrade för att inte ta anstöt av något sånt här.
Visst, men hardcorenationalister har inte haft särskilt stora framgångar i tidigare svenska val. Klart den andelen nationalistväljare finns, men hallå, 4,189 röster liksom? Dessutom, så är faktiskt större delen av SD:s väljare (alltså AfS potentiella market share), faktiskt normisar. Du får ha i åtanke att SD:s väljare är tidigare sossar och borgare liksom.

Om AfS inte når några större valframgångar, ja då kommer MSM ignorera AfS, näsgate osv, och bara gå vidare och hetsa mot och hata på SD.

Citat:
Situationen borde inte vara knepig. Han har ingenting att vinna på att cucka.
Personligen tycker jag inte att Kasselstrand ska cucka i det här fallet, men, cuckar han inte så kommer han att få problem. Detta dock förutsatt att AfS når några större valframgångar. Det kommer nog bli en hel del samtal bakom stängda dörrar där Kasslern får höra vad som gäller nu, osv, och att han bara måste utesluta Hagwall, etc., etc. Kan tänka mig att Jimmie Åkesson också har fått gå igenom det där.

Citat:
Det ser man i alla typer av drev, och särskilt i frågor om "rasism": den som cuckar, tar avstånd, ber om ursäkt etc undgår ändå inte kritik. Ofta blir det bara ännu värre, eftersom de som startat drevet känner blodvittring. Kasselstrand har varit med förr och vet hur det fungerar.
Vad har Kasslern varit med om för drev förr?

Citat:
Enligt arabkärringen (eller vad hon nu var) var det en sen lördagkväll. Vem är ute och åker kollektivt vid den tiden om man inte har varit på krogen? Jag tycker att man ser på honom att han i alla fall är salongsberusad, han uppvisar en viss typ av gränslöst beteende. Svenskar slår sig inte i slang med främlingar annars, särskilt inte i kollektivtrafiken.
Jag kan rent teoretiskt köpa att Hagwall kanske var salongsberusad, men även det känns som önsketänkande. Han svarade kvickt och välformulerat, utan slarvigt tal eller så, och med en fokuserad blick. Han såg spiknykter ut.

Hela grejen med att Hagwall var berusad vid tillfället känns som ett dåligt försvar/ursäkt. Dessutom, vad hände med in vino veritas? Menar du att det inte gäller här eller? För du insinuerar väl ändå inte att Hagwall innerst inne tycker att George Soros och Bonnier är superärliga, eller?
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-08-15 kl. 21:55.
Citera
2018-08-15, 21:51
Medlem
pinger99s avatar
Valet står inte mellan M, S eller AfS.
Valet står mellan SD eller AfS.

AfS behöver 250 000 röster. (enligt 2014 års valdeltagande)

Kommer man få 250 000 röster om 10:an på riksdagslistan klistrar judenäsor på valaffischer?
Jag tror det är för sent att agera.

NMR kommer alldeles säkert att bli en röstraket i det här valet.
De går från 2 röster... tar över alla SvP's 4189 röster, och några därtill.
Största tillväxten, men inget inflytande ens lokalt.
Senast redigerad av pinger99 2018-08-15 kl. 21:55.
Citera
2018-08-15, 21:53
Bannlyst
Jag kan ändå tycka att det är Hagwall som ska ge en kommentar. Det hela börjar bli rätt löjligt tycker jag. Båda betedde sig illa, säg förlåt och gör inte om det.
Citera
2018-08-15, 21:57
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Det enda de kan göra är att ta lite röster från SD, men samtidigt mainstreamisera SD genom sin närvaro på den nationella kanten.

Där har du fel, AfS attraherar också invandrarkritiska moderater med deras förslag om plattskatt.
Citera
2018-08-15, 21:59
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Jag kan ändå tycka att det är Hagwall som ska ge en kommentar. Det hela börjar bli rätt löjligt tycker jag. Båda betedde sig illa, säg förlåt och gör inte om det.

Fattar du inte? AfS kunde inte bry sig mindre om massmedia som försöker smutskasta. Det sista man vill göra i ett sådant här läge är att vika sig och säga förlåt.
Citera
2018-08-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
AfS behöver 250 000 röster. (enligt 2014 års valdeltagande)

Kommer man få 250 000 röster om 10:an på riksdagslistan klistrar judenäsor på valaffischer?
Jag tror det är för sent att agera.

I vilket parallellt universum upplever du att en substantiell mängd potentiella AfS-väljare upprörs så till den grad över det här att de på allvar inte kommer att rösta på partiet? Saker får ha lite proportioner.
Citera
2018-08-15, 22:02
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
I vilket parallellt universum upplever du att en substantiell mängd potentiella AfS-väljare upprörs så till den grad över det här att de på allvar inte kommer att rösta på partiet? Saker får ha lite proportioner.

För att jag är en potentiell AfS väljare.

Det är skillnaden på 250 000 väljare och 25 000 väljare.
Citera
2018-08-15, 22:02
Medlem
robotguras avatar
Citat:

Jag håller med

Fortsatt folkutbyte eller haka upp sig över en ljugnäsa, bara att välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in