2018-08-21, 14:51
Medlem
Korv-Bajss avatar
Kvinnor och män må tänka med olika kroppsdelar, men resultatet ...
(Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva. Hjälp mig!)
Citera
2018-08-21, 15:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha. Ansöka och behöva godkännas för att få pippa öht på en viss, avsatt plats. Påminner om forna tiders rökrutor på rast.
Här är det inget spontant sex när andan faller på direkt.

Inlåst tidigt på kvällen och be om lov om han blir skitnödig.
Ingen fri tillgång till internet, utvalda tvkanaler och shopping innebär ett par hyllor med samma utbud. År ut och år in.

Låter oerhört kul.

Självklart leder inskränktheten till tristess och med den personligheten som PM har så lär han snabbt vara uttråkad. Det är nämligen hans akilleshäl som psykopat.

Eller hur!

Fan vad romantiskt och erotiskt det måste vara att ha bestämda och godkända tider att ägna sig åt umgänge, klart som fan att ingen vill ut från det "paradiset", djävligt konstigt att skevskallen Lundin envisas med att ansöka om tidsbestämt, han får ju allt han vill ha i fängelset.

Madsen kommer att bli tokig av tristess, inga oväntade turer i livet längre, bara rutin och ansökan om tammefan allt.

Hoppas att han bara får dokusåpor i sin TV, det vore fan det optimala straffet.
Citera
2018-08-21, 15:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur!

Fan vad romantiskt och erotiskt det måste vara att ha bestämda och godkända tider att ägna sig åt umgänge, klart som fan att ingen vill ut från det "paradiset", djävligt konstigt att skevskallen Lundin envisas med att ansöka om tidsbestämt, han får ju allt han vill ha i fängelset.

Madsen kommer att bli tokig av tristess, inga oväntade turer i livet längre, bara rutin och ansökan om tammefan allt.

Hoppas att han bara får dokusåpor i sin TV, det vore fan det optimala straffet.
Paradise hotel menar du? Blir inte det tjatigt när han bor i Möjligheternas Hus, living the dream?

Lundin har sökt tidsbegränsat sen 2014, suttit över 17 år nu. Han har förklarat att fängelsevistelsen är ett utvecklingsstadie för honom. Hahahahaha.
Psykopater försöker få det att låta som allt annat än ett straff.

PMs bortförklaringar handlade om att rättegången var en slags studie och fängelsetiden ska han ägna åt att läsa då han inte haft tid förut.
Han ska gå i dvala sa han, rena rekreationen om psykopaten själv får berätta.

"Madsen skriver i ett brev till en väninna att han tänker använda tiden i fängelse till att "gå i dvala". Hinna med att läsa och studera, vilket han inte hunnit tidigare." live sydsvenskan
Citera
2018-08-21, 16:16
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Tack.
Identiskt samma mönster som Lundins kvinnor beskriver och sen varnar för.

Den avstängda:
- Blundar helt för det som skett. Stänger av.
"- Er du ikke bange for, at han skal gøre det samme mod dig, som han gjorde mod Kim Wall?
- Nej, overhovedet ikke."

"Kvinden tænker ikke på, hvad Peter Madsen er dømt for, når hun står og snakker med ham.
– Overhovedet ikke. Slet ikke. Det gør jeg bare ikke."

Den bortförklarande:
(det var jag som tog kontakt, det var jag som pratade, det var jag som bad honom skriva). Bortförklaringen/försvaret går helt hand i hand med flirten. De vill verkligen inte veta av att det rör sig om manipulation utan VILL tolka det som love in making från hans sida.
Hon axlar alltså allt ansvar för kontakten, därav friställs han helt från skuld/ansvar:

Jeg snakker lige så meget, som han gør. Det er ikke sådan, at han styrer samtalen. Overhovedet ikke.
"– Det var jo mig, der havde nøglen. Det var mig, der gik derover. Der var aldrig Peter, der ringede meget på."

"Jeg vidste, at han blev flyttet på et tidspunkt, og så sagde jeg til ham, at han gerne måtte skrive til mig, hvordan han havde det (..)"

Den visionära/blint förälskade som inbillar sig att de är soulmates typ "vi har nåt speciellt som ingen annan har...":

"Men jeg snakkede så godt med ham, at det var svært bare at sige stop."
"Hun følte, at de kunne snakke om alt"

"..drømme om, at de skulle flytte sammen og have et sted, hvor han kunne bygge raketter. "

... och missar helt att han manipulerar:
"Jeg tror ikke, jeg tænkte så meget."
"Det er ikke sådan, at han styrer samtalen. Overhovedet ikke."

Hon har klivit rätt in i den klibbiga sockervadden han bjuder på och har noll koll.

Det är ju inte för ingenting att det är du som är Topdog här i tråden. Din beskrivning av fenomenet är liiite bättre änn min.(kork i skrävet)
Men, även om jag förstår att det ju måste finnas psykologiska förklaringar på fenomenet, blir jag jävligt irriterad på dom här kvinnorna. Jag skiter vel i om Madsen knullar sönder hela Herstedvester, men utbildat personal på anstalterna måste för fan förstå at det här är fel? Dom stödjer Madsen och pissar på Kim Walls minne när dom gör så här.
Det positiva, är att Madsen med det här visar att han är ytterst manipulativ och farlig.
Bye, bye freedom Madsen, hoppas det var värdt det för dig.

Citat:
Ingen skön havbris på kvällen med en gin och tonic.

Herregud, som om ett par tapetvåder kompenserar friheten. Lägg därtill ovissheten om han ens lever för att få sätta fötterna på utsidan muren.

Ju mer man tänker efter, ju mer inser man vilket avkall det är.
Däremot ska deras kontakt med yttre verkligheten begränsas för att skydda efterlevande, offer och nya potentiella sådana.
Vissa avarter har förbrukat det privilegium som heter livet.

Allt är relativt, jag tycker det är lyx att sitta på trappan framför huset och dricka en kopp kaffe, jag skiter i så kallad lyx. (materiell lyx alltså)
Att slenga upp lite tapeter och kakel i ett fängelse blir som att sminka en gris.. Det hjälper inte. Det är inte där sko`n trycker för att säga så.
Senast redigerad av kugutt 2018-08-21 kl. 16:25.
Citera
2018-08-21, 16:54
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

Om man själv bor i ett sunkigt litet kyffe med sunkiga möbler i t.ex utkanten av Gävle så kanske man blir upphetsad av förtjusning över en sån besökslägenhet. Valde nu just Gävle för att det är den fulaste plats jag någonsin besökt. Om ens boendet är sunkvarianten som jag beskrev och om man därtill tycker att de bilder som visas i Ikea-katalogen är bilder på fabulös lyx, ja då kan man kanske tycka att mördarnas knullägenheter är vackra. Om man lever under andra förutsättningar än nämnda så ser man vilken skit det är, samt tänker på hur förbannat äckligt det är att dessa lgh används om och om igen av de lägsta avarterna till människor och deras bihang.
Ja, de flesta har det betydligt vackrare i sina hem även om du tycks avundas fångarna(?!).
Kanske du snöade in på att de flera gånger zoomade in en billig fruktkorg som stod på ett bord, vad vet jag. Rena lyxen kanske du tänkte.

Fan, vad nyfiken man blir på Gävle Sveriges fulaste plats, typ. Jag gillar sånt, exotiskt. Gävlebor borde vara stolta. Go Gävle.
Lyx är att vara frisk, fri, elskad, ha barn etc. Madsen ha inget av det här och kommer aldrig att få det. Han tillhör helvetets kloaker och där kommer han befinna sig oavsett hur många billiga fruktkorgar och värdelösa mördargroupies han har på sin anstalt.
Citera
2018-08-21, 17:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det är ju inte för ingenting att det är du som är Topdog här i tråden. Din beskrivning av fenomenet är liiite bättre änn min.(kork i skrävet)
Men, även om jag förstår att det ju måste finnas psykologiska förklaringar på fenomenet, blir jag jävligt irriterad på dom här kvinnorna. Jag skiter vel i om Madsen knullar sönder hela Herstedvester, men utbildat personal på anstalterna måste för fan förstå at det här är fel? Dom stödjer Madsen och pissar på Kim Walls minne när dom gör så här.
Det positiva, är att Madsen med det här visar att han är ytterst manipulativ och farlig.
Bye, bye freedom Madsen, hoppas det var värdt det för dig.
Jag älskar knappast fenomenet jag heller och Ditte får mig att se rött med sitt fjolleri. Det är väl bara att det de facto finns nyanser och bakgrund till fenomenet.
Kvinnorna kan likaväl vara välutbildade och välanpassade socialt - men rent naiva. Det är väl nån mix av blind förälskelse som gör att de hamnar i ett totalt förnekelsetillstånd och därav jämförelse med att hamna hos en sektledare.
Det som en gång kanske var ren nyfikenhet eller nån snedvriden fascination går fort på utförsbacken.
Psykopater äter empati och naivitet till frukost och greppar all tillgänglig kvinnlig fägring.
Stundom har jag undrat om kvinnor i fertil ålder ens borde ha med de här att göra EFTERSOM de går vägen via attraktion och sexualitet.
Du-är-kvinnan-i-mitt-liv-som-jag-saknat-för-att-bli-en-normal-person-och-jag-går-under-om-du-lämnar- mig.
Den enda som nånsin förstått mig.
Jag har själv lyssnat på dyngan. Skillnaden var dock den gången att jag spelade mina kort väl men jag hade lika gärna kunnat åkt rätt i fällan. Om de nu lyckas bedra psykologer - hur ska då en förälskad person stå emot som har noll koll?

Eller som PM sa om Ditte och fortsätter med sin hjärntvätt; den fru han borde valt.. bah.

Psykopater ser inte ut som i Lammen tystnar och killer groupies kan lika lite förklaras i stereotyper.
Oavsett så anser jag att kontakt med en fullblodspsykopat bör ses över. Jag skiter fullständigt i deras rättigheter så länge som de medvetet förstör andras liv.
Citat:
Allt är relativt, jag tycker det är lyx att sitta på trappan framför huset och dricka en kopp kaffe, jag skiter i så kallad lyx.
Att slenga upp lite tapeter och kakel i ett fängelse blir som att sminka en gris.. Det hjälper inte. Det är inte där sko`n trycker för att säga så.
Det hjälper föga jämfört med vad som är äkta lyx baserat på frihet. Han kan ju för tusan inte ens lägga sig när han vill.

En kaffekopp på trappen när man vaknat, frihet att öppna en kall öl i sommarsolen, doppa tårna vid bryggan. Grilla, fiska, segla, gå på fik eller vad man nu gillar.
Allt är som bortblåst.
Senast redigerad av develi 2018-08-21 kl. 17:26.
Citera
2018-08-21, 18:08
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Fan, vad nyfiken man blir på Gävle Sveriges fulaste plats, typ. Jag gillar sånt, exotiskt. Gävlebor borde vara stolta. Go Gävle.
Lyx är att vara frisk, fri, elskad, ha barn etc. Madsen ha inget av det här och kommer aldrig att få det. Han tillhör helvetets kloaker och där kommer han befinna sig oavsett hur många billiga fruktkorgar och värdelösa mördargroupies han har på sin anstalt.
Kom på en ort till som ligger nära Gävle som nog är ännu fulare. Ockelbo...smaka på det namnet. Inte en tanke på planering utan alla hus och byggnader tycks utkastade här och var. Inget passar ihop. Har aldrig velat åka så fort från nåt ställe. Victorias Prins Daniel kommer därifrån. Åk dit om du vill uppleva en känsla av fulhet. Annars funkar ju ett besök hos Madsen också för att uppleva den känslan. Då blir det äkta fulhet. Tvi Vale!

Visst, du har rätt i vad lyx egentligen är. Inte fan är det att slänga på lite färg i ett fängelse eller i mördarnas knullrum. Är detsamma som att sminka en gris med skillnaden att grisen kanske blir en gullnos, fängelset kan inte dölja sin mörka själ bakom färg eller tapet - då blir det bara en annan yta på de begagnade knullrummet men helvetet lyser igenom ändå.

Visst är det så att äkta lyx är att vara frisk, vara älskad av sina barn, veta att man betyder något för andra. Lyx är också att känna frihet som när jag tar ut hunden vid soluppgången och kan gå mitt i gatan för det är folk och bilfritt, trots att vi bor i mitt i Stockholm. Lyx är också att känna tacksamhet av någon sjuk gammal människa man försökt hjälpa i sitt jobb, när denna tar ens hand och säger "tack för att du finns". Lyx är också att kunna ta med en kopp kaffe och sitta i parken mittemot med den trogna följeslagaren hunden med sig. Det är de små vardagliga fina, enkla sakerna som är lyxen i livet, det som gör en gott, det man delar med andra.

Madsen har aldrig haft något av det här och kommer heller aldrig att få det. Han skulle nog inte heller ha en aning om vad jag pratar om för lyx. Han är fördömd, avskydd och bunden till helvetets kloaker och mörkerkrafternas svarta kvicksand, där han sjunker djupare och djupare ner.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-08-21 kl. 19:06.
Citera
2018-08-21, 18:25
Medlem
develis avatar
Den där kvinnliga fängelsevaktens ordval är i mitt tycke nonchalant. Det är för jävligt gjort snarare.
Citat:
– Det er selvfølgelig forkert. Det må jeg ikke. Men det gjorde vi så. Mere er der ikke i det. Jeg ved ikke, om det udvikler sig mere. Det kan jeg ikke sige 100 procent.
https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/faengselsbetjents-farlige-flirt-droemmer-om-at-bo-med-madsen/7273634
Hon borde inte bara ha fått gå med omedelbar verkan. Eftersom hon mörkade anledningen till varför hon sa upp sig, mörkade sitt namn vid brevväxlingen under uppsägningstid borde hon snarare statuera som varnande exempel med böter. Töntig disiplinåtgärd gällande olovlig förbindelse ang. en som varit slug nog och sagt upp sig.
Citat:
I det skriftlige udsagn understreger man også, at det er strafbart for en ansatte i Kriminalforsorgen at have samleje med en indsat i Kriminalforsorgens institutioner.
Ifølge Ekstra Bladets oplysninger er der ikke blev angivet nogen politianmeldelse i sagen.
http://www.dagens.dk/112/kvindelig-faengselsbetjent-har-faaet-upassende-forhold-til-peter-madsen-nu-har-hun-sagt-op-saa
Senast redigerad av develi 2018-08-21 kl. 19:10.
Citera
2018-08-21, 19:27
Medlem
Grandiosos avatar
Givetvis står det i svensk press också om det senaste kring Madsen: hans romans med den
kvinnliga kriminalvårdaren som fick betala ett rätt högt pris för att hon tvunget ville ha kontakt
med den dömde styckmördaren; ett förlorat jobb. Och inte så lätt att hitta ett nytt antagligen.
Ensamstående tvåbarnsmamma. Sedan att betänka hur ens närmaste omgivning lär reagera;
I lag med en bestialisk kvinnomördare, hur kan människan?
Var en relation med Madsen verkligen värt detta?

Citat:
Hon är i 40-årsåldern och mamma till två pojkar. Och fram till för en tid sedan jobbade hon som fängelsevakt på Vestre Fængsel.

För tidningen berättar hon nu att hon inte räknar Peter Madsen som sin pojkvän. Men samtidigt ser hon vad de har som både en vänskap och en flirt.
Tidningen frågar henne rakt ut i fall hon är kär i den dömde mördaren.
– Det vet jag inte, svarar hon då.
Citat:
Kvinnan berättar för tidningen att hon visste att romansen med den morddömde Madsen betydde tack och adjö till jobbet.

Samtidigt nekar hon till de rykten om fysisk kontakt som har spridits bland hennes kolleger på fängelset.
– Jag har ju hört några helt galna sexrykten. Men vi har aldrig någonsin varit fysiska med varandra, säger kvinnan.
Citat:
Kim Østerbye är ordförande i fackföreningen Fængselsforbundet som organiserar personalen på fängelset. Han bedömer att förhållanden mellan intagna och personal är ovanliga, men att de trots allt förekommer eftersom det handlar om människor.

Att en anställd sparkas är helt självklart, menar han.

– Det är ett svek mot tilliten. Både mot systemet, men också i förhållande till dina kolleger. För vi är trots allt tvungna att kunna lita på varann i en rimlig utsträckning. Sådana saker gör man bara inte, säger han till Ekstrabladet.
https://www.expressen.se/kvallsposten/fangelsevakt-inledde-relation-med-madsen/
Citera
2018-08-21, 19:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Paradise hotel menar du? Blir inte det tjatigt när han bor i Möjligheternas Hus, living the dream?

Lundin har sökt tidsbegränsat sen 2014, suttit över 17 år nu. Han har förklarat att fängelsevistelsen är ett utvecklingsstadie för honom. Hahahahaha.
Psykopater försöker få det att låta som allt annat än ett straff.

PMs bortförklaringar handlade om att rättegången var en slags studie och fängelsetiden ska han ägna åt att läsa då han inte haft tid förut.
Han ska gå i dvala sa han, rena rekreationen om psykopaten själv får berätta.

"Madsen skriver i ett brev till en väninna att han tänker använda tiden i fängelse till att "gå i dvala". Hinna med att läsa och studera, vilket han inte hunnit tidigare." live sydsvenskan

Kan ju bli lite tjatigt men dokusåpor likt den du nämner är fan det enda idioten ska få titta på, inga vettiga program om vetenskap eller historia, nej endast mördande idiotiska såpor tills han spyr av vämjelse.

Sicken djävla tur för skevskallen Lundin att han får fortsätta med att "utveckla" sig, den stadien lär bli långvarig, fanskapet är ju född 1972 och bör lämpligen sitta inne i 40 år till, då borde han vara för orkeslös att ställa till med något.

Madsen har väl då en djävla tur att han fick livstid, tänk så mycket han hinner utbilda sig till, undrar varför idioten försöker få tidsbestämt, gillar han inte utbildning?

Sist men inte minst, vad fan är det för fel på kvinnor likt det senaste stjärnskottet som har fått sparken som fängelsevakt, tvåbarnsmor dessutom, jag hoppas verkligen att de sociala myndigheterna i Danmark omhändertar ungarna, den där idioten till kvinna kan inte ta hand om sig själv, än mindre barn.

Satan vad stolta hennes familj måste vara, det här måste ju pigga upp på släktträffar och dylikt.
Citera
2018-08-21, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Givetvis står det i svensk press också om det senaste kring Madsen: hans romans med den
kvinnliga kriminalvårdaren som fick betala ett rätt högt pris för att hon tvunget ville ha kontakt
med den dömde styckmördaren; ett förlorat jobb. Och inte så lätt att hitta ett nytt antagligen.
Ensamstående tvåbarnsmamma. Sedan att betänka hur ens närmaste omgivning lär reagera;
I lag med en bestialisk kvinnomördare, hur kan människan?
Var en relation med Madsen verkligen värt detta?
https://www.expressen.se/kvallsposten/fangelsevakt-inledde-relation-med-madsen/
?
Hon hade väl redan sagt upp sig men mörkat orsaken, fortsatt kontakten och fick gå med omedelbart verkan under uppsägningstid då det uppdagades i juli.
Citat:
I første omgang fortalte hun ikke ledelsen i Vestre Fængsel om årsagen til sin afsked, så hun skulle arbejde i opsigelsesperioden.

Men hun blev, ifølge Ekstra Bladets oplysninger, fritstillet med øjeblikkelig virkning i juli, da kolleger i Storstrøm Fængsel, hvor Madsen blev flyttet til i maj, opdagede en omfattende brevveksling mellem de to.
https://ekstrabladet.dk/112/kvindelig-faengselsbetjent-forlader-jobbet-for-taet-paa-peter-madsen/7273813
Senast redigerad av develi 2018-08-21 kl. 19:44.
Citera
2018-08-21, 19:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Madsen har väl då en djävla tur att han fick livstid, tänk så mycket han hinner utbilda sig till, undrar varför idioten försöker få tidsbestämt, gillar han inte utbildning?

Sist men inte minst, vad fan är det för fel på kvinnor likt det senaste stjärnskottet som har fått sparken som fängelsevakt, tvåbarnsmor dessutom, jag hoppas verkligen att de sociala myndigheterna i Danmark omhändertar ungarna, den där idioten till kvinna kan inte ta hand om sig själv, än mindre barn.

Satan vad stolta hennes familj måste vara, det här måste ju pigga upp på släktträffar och dylikt.
Han gör ju inte annat än pratar skit om ingenjörsutbildningen.
Han har inget behov mer än av det praktiska förstår du. Svetsa och sånt.
Men nu kanske han borde överväga att bli bibliotekarie eller nåt. PM jobbar på en bok enligt RPU. Han vill säkert rådgöra med Lundin som skrev sina vedervärdiga memoarer som sägs vara ett ode till honom själv (en överdos av narcissism).

Ett päron till psykopat firar jul..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in