2018-08-21, 12:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ingen kommer att vilja slå honom. Att han fick ett slag i ansiktet var bara en "lite, lätt örfil" för ibland behöver man bergis behandlas för det på sjukhuset. ALLT var Madsens vilja, hans plan. Han är ju så superdupersmart och får alltid precis som han vill.
Kompletterar med BT angående det som förmedlats om PMs besök på sjukhuset. Kan även tillägga att skadestuen är en enhet på akuten.
Citat:
"Sidste onsdag blev Peter Madsen overfaldet af en 18-årig medindsat, der tildelte Peter Madsen et knytnæveslag, så han måtte på skadestuen."
https://www.bt.dk/krimi/her-er-peter-madsens-nye-hjem
..Så slipper det vara medvetna förminskningar av händelsen som riskerar bli trådsanningar.
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Örfil eller slag mot ansiktet är detsamma. Två fångar har alltså varit upprörda varpå den yngre har utdelat ett slag mot ansiktet på den äldre utan tillhygge, det är kutym att "sjuksyrran" plåstrar om speciellt om man vill uppmärksamma episoden.

Att transportera Madsen till ett sjukhus i Falster och där fått läkarvård är knappast troligt utan vi talar mera om en sjuksyrra som plåstrat om honom och dokumenterat märket.
Citera
2018-08-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Jag tillhör den skalan som tror Madsen kommer klara fängelsemiljön. Han accepterade domen så med andra ord gick han med på att stanna innanför murarna frivilligt. Han vill bara inte sitta på obestämd tid. Livstid och förvaring är det han sagt att han helst vill slippa därför överklagar han endast strafftiden.

Penna, kuvert, frimärken(som pennevennerna får betala) och tillgång till besökslägenheterna och ligga med alla världens konstiga kvinnor 47 timmar i månaden så har han nog det "rätt bra" .

Tack, jag ska lyssna på youtubelänken.
Självfallet får han inte en massa besök av en massa olika kvinnor i besökslägenhet sådana besök är bara till för familj och den man har som partner inte olika kvinnor varje gång
Citera
2018-08-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Självfallet får han inte en massa besök av en massa olika kvinnor i besökslägenhet sådana besök är bara till för familj och den man har som partner inte olika kvinnor varje gång

Är det vad du tror, eller vad du vet med säkerhet?
Citera
2018-08-21, 13:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack.
Identiskt samma mönster som Lundins kvinnor beskriver och sen varnar för.

Den avstängda:
- Blundar helt för det som skett. Stänger av.
"- Er du ikke bange for, at han skal gøre det samme mod dig, som han gjorde mod Kim Wall?
- Nej, overhovedet ikke."

"Kvinden tænker ikke på, hvad Peter Madsen er dømt for, når hun står og snakker med ham.
– Overhovedet ikke. Slet ikke. Det gør jeg bare ikke."

Den bortförklarande:
(det var jag som tog kontakt, det var jag som pratade, det var jag som bad honom skriva). Bortförklaringen/försvaret går helt hand i hand med flirten. De vill verkligen inte veta av att det rör sig om manipulation utan VILL tolka det som love in making från hans sida.
Hon axlar alltså allt ansvar för kontakten, därav friställs han helt från skuld/ansvar:

Jeg snakker lige så meget, som han gør. Det er ikke sådan, at han styrer samtalen. Overhovedet ikke.
"– Det var jo mig, der havde nøglen. Det var mig, der gik derover. Der var aldrig Peter, der ringede meget på."

"Jeg vidste, at han blev flyttet på et tidspunkt, og så sagde jeg til ham, at han gerne måtte skrive til mig, hvordan han havde det (..)"

Den visionära/blint förälskade som inbillar sig att de är soulmates typ "vi har nåt speciellt som ingen annan har...":

"Men jeg snakkede så godt med ham, at det var svært bare at sige stop."
"Hun følte, at de kunne snakke om alt"

"..drømme om, at de skulle flytte sammen og have et sted, hvor han kunne bygge raketter. "

... och missar helt att han manipulerar:
"Jeg tror ikke, jeg tænkte så meget."
"Det er ikke sådan, at han styrer samtalen. Overhovedet ikke."

Hon har klivit rätt in i den klibbiga sockervadden han bjuder på och har noll koll.

Fruntimret kan väl inte bestraffas mycket värre än att fortsatt få vakta PM. (Hur ska man då komma tillrätta med oegentligheter?) Samtidigt som hon antagligen betraktar honom en celebritet värd all upptänklig uppskattning.

Jävligt dystert att vakter tar alla möjligheter att missköta sitt jobb. Lås in henne med. Och sänk Madsen i en grop i golvet. Med kedjor. Så kanske det blir något mindre aptitligt.

Det är synd och skam att mänskor inte förstår sig på gränser.

I vilken värld hade hon tänkt nedkomma med nyheten att hon släppt till för PM? Nu vet hela världen. Grattis!

Varför inte Breivik härnäst? Att helt sakna humor kanske kan verka hämmande iofs.

Men det vore dumt att inte prova. Skicka henne till breivik, vetja. Och Akilov skulle verkligen behöva sällskapet. Och Gyllensvaan.

För att hon skulle hittat sin själsfrände i just pm kan ju ingen annan än hon tro på.

Det var tamejfan bland det dummaste jag hört talas om på flera år. Hua.
Citera
2018-08-21, 13:29
Medlem
Märkligt fenomenen ibland kvinnor att söka sig till den här sortens män och ännu märkligare när det är en våldtäktsman, möjlig nekrofil och styckmördare.

Är det någon som hört talas om detta fenomen ibland män? Att de söker kontakt och möjligt samliv med kvinnliga mördare, styckmördare eller andra likasinnade.
Citera
2018-08-21, 13:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Märkligt fenomenen ibland kvinnor att söka sig till den här sortens män och ännu märkligare när det är en våldtäktsman, möjlig nekrofil och styckmördare.

Är det någon som hört talas om detta fenomen ibland män? Att de söker kontakt och möjligt samliv med kvinnliga mördare, styckmördare eller andra likasinnade.
Kanske det beror på att 95% som sitter på te.x Herstedvester är män?
Att övervägande pedofiler är män, att våldtäktsmän... är män?

Varav dessa avarter du räknar upp i huvudsak är gravt manipulativa och patologiska lögnare.
Citera
2018-08-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Dit han nu kommer att placeras, finns inga sådana regler.
Vaktpersonalen har tidigare begärt att kvinnornas besök hos rockstjärnan Lundin, borde kontrolleras och begränsas. Vaktpersonalen fick nog av alla kvinnobesöken hos Lundin. Det var störande besök, och det beskrevs som ständig ström av villiga kvinnor.
Så nej det är inte begränsas till familjemedlemmar, det skiljer sig åt från svenska fängelser.
Kanske är det smart, av fängelseledningen,
aggressiva fångar som Lundin o Madsen lugnar ner sig när de får chans att utöva ohämmat sex. Stämningen på avdelningen blir lugnare.
Bägge dessa män kan nu komma att hamna som cellgrannar, de kan byta kvinnor sinsemellan och leva ut sina inre mörka drifter.
Senast redigerad av moshes 2018-08-21 kl. 14:03.
Citera
2018-08-21, 13:57
Medlem
Citat:
Kanske det beror på att 95% som sitter på te.x Herstedvester är män?
Att övervägande pedofiler är män, att våldtäktsmän... är män?

Varav dessa avarter du räknar upp i huvudsak är gravt manipulativa och patologiska lögnare.

Jo du har rätt. Tänkte mer i generella termer och världstäckande. Detta är ju en inte helt ovanlig företeelse ibland kvinnor worldwide verkar det som. Känner någon till motsvarande hos män menar jag.
Citera
2018-08-21, 13:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Dit han nu kommer att placeras, finns inga sådana regler.
Vaktpersonalen har tidigare begärt att kvinnornas besök hos rockstjärnan Lundin, borde kontrolleras och begränsas. Vaktpersonalen fick nog av alla kvinnobesöken hos Lundin. Det var störande besök, och det beskrevs som ständig ström av villiga kvinnor.
Så nej det är inte begränsas till familjemedlemmar, det skiljer sig åt från svenska fängelser.
Kanske är det smart, av fängelseledningen,
aggressiva fångar som Lundin o Madsen lugnar ner sig när de får chans att utöva ohämmat sex. Stämningen på avdelningen blir lugnare.
Bägge dessa män kan nu komma att hamna som cellgrannar, de kan byta kvinnor sinsemellan och leva ut sin inre mörka drifter.
Rent bullshit. Lundindebatten ifrågasattes i dansk media men det finns givetvis begränsningar och det är exakt som vederbörande skriver:
De två lägenheterna är i huvudsak för familjära ändamål och främst då det finns barn med i bilden snarare än en allmän knullkoja. Det är inte fritt för vilket fruntimmer som helst att växlande ansöka och pippa på en weekend.
Personalen som ifrågasatte besök till Lundin misstrodde utifrån en säkerhetsaspekt och de vägrade ställa upp som vittnen vid vigsel.
... och de hade jävligt rätt då det begav sig och jag hoppas ledningen tog till sig vad det egentligen hände gällande hans vigslar.
Citera
2018-08-21, 14:15
Medlem
Citat:
Rent bullshit. Lundindebatten ifrågasattes i dansk media men det finns givetvis begränsningar och det är exakt som vederbörande skriver:
De två lägenheterna är i huvudsak för familjära ändamål och främst då det finns barn med i bilden snarare än en allmän knullkoja. Det är inte fritt för vilket fruntimmer som helst att växlande ansöka och pippa på en weekend.
Personalen som ifrågasatte besök till Lundin misstrodde utifrån en säkerhetsaspekt och de vägrade ställa upp som vittnen vid vigsel.
... och de hade jävligt rätt då det begav sig och jag hoppas ledningen tog till sig vad det egentligen hände gällande hans vigslar.
Nej inte riktigt rätt, såg intervjun med en av Lundins fruar i dansk tv,
hon ville skiljas då hon upptäckt att han/Lundin haft andra kvinnobesök,
och varit otrogen mot henne.
Så visst får dessa individer ta emot besök av fruntimmer, utan att vara gifta med fruntimret i fråga.
Citera
2018-08-21, 14:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej inte riktigt rätt, såg intervjun med en av Lundins fruar i dansk tv,
hon ville skiljas då hon upptäckt att han/Lundin haft andra kvinnobesök,
och varit otrogen mot henne.
Så visst får dessa individer ta emot besök av fruntimmer, utan att vara gifta med fruntimret i fråga.
Du diskuterar Lundin i dåtid som ifrågasatts skarpt i Danmark. De här rummen skapades 2010 och jag skrev att man högst troligt tagit Lundins utsvävningar i beräkning och tagit till sig kritiken.
Personalen hade nämligen rätt. det fanns hotbild över kvinnorna, han misstänktes manipulera.

Jag skrev inte att det krävs vigsel - däremot ska personal göra en bedömning om det finns en nära relation, käresta som benämningen är på danska. Jag har nyss citerat in regelverk för bedömning i tråden.
Det är således INTE vem som helst och hipp som happ.
Senast redigerad av develi 2018-08-21 kl. 14:35.
Citera
2018-08-21, 14:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Jo du har rätt. Tänkte mer i generella termer och världstäckande. Detta är ju en inte helt ovanlig företeelse ibland kvinnor worldwide verkar det som. Känner någon till motsvarande hos män menar jag.
Det är en mycket ovanlig företeelse sett till kvinnlig population och att det är mer frekvent i te.x USA bottnar på samma grund som jag skrev om.
Det lär dock bli ett kvinnligt fenomen om det i huvudsak sitter främst heterosexuella män för grova våldsbrott och mord.
Senast redigerad av develi 2018-08-21 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in