Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Det är ju inte för ingenting att det är du som är Topdog här i tråden. Din beskrivning av fenomenet är liiite bättre änn min.(kork i skrävet)
Men, även om jag förstår att det ju måste finnas psykologiska förklaringar på fenomenet, blir jag jävligt irriterad på dom här kvinnorna. Jag skiter vel i om Madsen knullar sönder hela Herstedvester, men utbildat personal på anstalterna måste för fan förstå at det här är fel? Dom stödjer Madsen och pissar på Kim Walls minne när dom gör så här.
Det positiva, är att Madsen med det här visar att han är ytterst manipulativ och farlig.
Bye, bye freedom Madsen, hoppas det var värdt det för dig.
Jag älskar knappast fenomenet jag heller och Ditte får mig att se rött med sitt fjolleri. Det är väl bara att det de facto finns nyanser och bakgrund till fenomenet.
Kvinnorna kan likaväl vara välutbildade och välanpassade socialt - men rent naiva. Det är väl nån mix av blind förälskelse som gör att de hamnar i ett totalt förnekelsetillstånd och därav jämförelse med att hamna hos en sektledare.
Det som en gång kanske var ren nyfikenhet eller nån snedvriden fascination går fort på utförsbacken.
Psykopater äter empati och naivitet till frukost och greppar all tillgänglig kvinnlig fägring.
Stundom har jag undrat om kvinnor i fertil ålder ens borde ha med de här att göra EFTERSOM de går vägen via attraktion och sexualitet.
Du-är-kvinnan-i-mitt-liv-som-jag-saknat-för-att-bli-en-normal-person-och-jag-går-under-om-du-lämnar- mig.
Den enda som nånsin förstått mig.
Jag har själv lyssnat på dyngan. Skillnaden var dock den gången att jag spelade mina kort väl men jag hade lika gärna kunnat åkt rätt i fällan. Om de nu lyckas bedra psykologer - hur ska då en förälskad person stå emot som har noll koll?
Eller som PM sa om Ditte och fortsätter med sin hjärntvätt; den fru han borde valt.. bah.
Psykopater ser inte ut som i Lammen tystnar och killer groupies kan lika lite förklaras i stereotyper.
Oavsett så anser jag att kontakt med en fullblodspsykopat bör ses över. Jag skiter fullständigt i deras rättigheter så länge som de medvetet förstör andras liv.
Citat:
Allt är relativt, jag tycker det är lyx att sitta på trappan framför huset och dricka en kopp kaffe, jag skiter i så kallad lyx.
Att slenga upp lite tapeter och kakel i ett fängelse blir som att sminka en gris.. Det hjälper inte. Det är inte där sko`n trycker för att säga så.
Det hjälper föga jämfört med vad som är äkta lyx baserat på frihet. Han kan ju för tusan inte ens lägga sig när han vill.
En kaffekopp på trappen när man vaknat, frihet att öppna en kall öl i sommarsolen, doppa tårna vid bryggan. Grilla, fiska, segla, gå på fik eller vad man nu gillar.
Allt är som bortblåst.