@_ImperatorRex_ har skrivit en ny intressant tråd på Twitter som tar upp ämnet
personas; alter egon.
För er som inte vet betyder
person "bakom mask" och härstammar från
skådespeleri. Värt att tänka på när du
identifierar dig som en person (hint: du föddes som en
enskild fri människa, inte som en
fiktiv organisation).
Citat:
...
In his book, Jung observed how humans beings across cultures and time have used 'personas'.
3. Quote: 'a kind of mask, designed on the one hand to make a definite impression upon others, and on the other to conceal the true nature of the individual'.
...
Flooding the public square with (paid) 'actors', carefully chosen and groomed, to achieve specific objectives.
There aren't many Trump has selected.
5. Sessions is one. Cohen, as well.
Trump uses fictional personas to deceive and distract his enemies. I'm certain of it.
...
And of course, Omarosa.
Omarosa har både jag och Q-follower
tidigare i tråden argumenterat för är en av Trumps brickor i spelet.
Citat:
Sessions, the hapless and incompetent AG. Cohen, turncoat. Giuliani, 'a bit past it, not quite there'.
Sessions spelar inte en karraktär i sig, utan måste vara
bortkopplad så att Rod Rosenstein kan agera
brandvägg, se
detta inlägg.
Cohens
dubbelspel har jag argumenterat för
tidigare i tråden.
Citat:
Ask yourself: what damage has Omarosa actually done to Trump, WHERE IT MATTERS?
ZERO.
In fact, the tapes she released made Trump (& Gen Kelly) look GOOD.
Samma observation som jag gjorde och som var en av anledningarna till min slutsats.
Tråden i sin helhet kan läsas här:
https://threadreaderapp.com/thread/1031831250032517125.html
Bonus: Som enskild fri människa kan du varken beskattas eller tvingas följa lagar (för individens bästa bör naturens lagar följas). Av den anledningen luras du att du är en person med ett organisationsnummer (i Sverige kallat personnummer). Personen är varken enskild eller fri och och kan således skattas och tvingas följa lagar.
Enskild: "som tillkommer l. tillhör l. härrör från ngn ensamt utan gemenskap med andra."
Fri: "som är i besittning av o. i full utsträckning kan utöva mänskliga (o. borgerliga) rättigheter, som icke är slav l. träl l. livegen, som råder över sig själv, som är sin egen herre"