Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 12:24
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Visst finns det även såna, men otroligt många fler än vad gemene man fattar är verkligen genuint onda lögnare som medvetet arbetar för agendan. Obetydliga journalister som skriver lögner de VET är lögner. Ett aktuellt exempel är när amerikanska småjournalister är ute på fältet för att täcka olika manifestationer från högergrupper och "antifascistiska motdemonstranter". De rör sig bland antifascisterna och blir påhoppade, misshandlade, får kameror sönderslagna osv. Sen går de hem och skriver en artikel där de ljuger om "högerextremisterna" och deras påstådda våld, utan att nämna ett ord om incidenterna de själva varit inblandade i från "antifascisterna". Är dessa människor så korkade att de inte vet att personerna de gick med som ropade "antifascistiska" slagord och hade AFA-flaggor var antifascister? Självklart inte. De VET ATT DE LJUGER, och de ljuger för att AGENDAN är det viktigaste.

Den här jävla efterblivna memen om att de som styr bara är korkade och inte vet vad de gör (samtidigt som de har fått igenom precis ALLT i sitt diaboliska projekt de senaste 50-100 åren...) är skadlig och måste bort. Det är väldigt olyckligt att en personlig favorit som Gustav Kasselstrand reproducerar den. Normalt sett finns det en direkt koppling mellan din egen intelligens och din tro att etablissemanget är korkat snarare än ont (är du förtidspensionerad Avpixlatdåre närmar sig sannolikheten för att du tror att etablissemanget är korkat 100%), men i Kasselstrands fall misstänker jag att han reproducerar memen för att han tror att det är bra för moralen och passar med "vinnarinställningen" eller nåt liknande. Jag vet inte.
Det blir väl lättare att säga att motståndarna är korkade när man håller ett tal än att veckla in sig i något som får åhörarna att antingen tappa intresset eller tro att han har gått full on foliehatt. För det är inte ett ämne som passar sig i en populistisk valkampaj, det är inte lättsmält utan något som måste växa fram - oftast genom att man sätter sig in i det på egen hand, av nyfikenhet. De flesta människor är inte nyfikna, utan jävligt lata och vill ha enkla förklaringar och lösningar. Det är därför det finns McDonalds-restauranter.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-21 kl. 12:30.
Citera
2018-08-21, 12:25
Bannlyst
Citat:
Att utmåla fiender som korkade kan vara en bra strategi om man isolerar enskilda individer som man vill attackera, men att med breda penseldrag påstå att "eliten" eller "etablissemanget" är korkade och inte vet vad de gör är kontraproduktivt. Vi har redan tillräckligt med folk som verkligen tror det. Nånstans måste folk få höra vad vi har att göra med också.
Eliten är inte dumma. Tror ni att folket som kontrollerar massan är osmarta? De är psykologer och smart forskare
Citera
2018-08-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Ok jag ljög, men jag har fyllt i allt och förberett allt tills det öppnar.

Alright, så länge du röstar på dem så klagar jag inte.
Men vad är det som du har fyllt i specifikt? Syftar du på personkryssen? Annars ser jag inte vad det är som man ska fylla i. Vem personkryssade du i så fall, och varför?

Brukar det vara mycket folk i förtidslokalerna första dagen? Jag har alltid väntat i åtminstone några dagar och sedan traskat i väg dit vid ett passande tillfälle, då jag inbillat mig att det är mer folk där första dagen.
Citera
2018-08-21, 12:30
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Jag kommer inte ihåg, men det måste ha varit i torsdags eller fredags.
Ok tack, bör vara fredag således eftersom de var lediga på torsdagen.

Verkar vara ngt sabotage och/eller strul på deras LIVE-sändning från Piteå, på både JewTube & Jewbook nu...
Citera
2018-08-21, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det blir väl lättare att säga att motståndarna är korkade när man håller ett tal än att veckla in sig i något som får åhörarna att antingen tappa intresset eller tro att han har gått full on foliehatt. För det är inte ett ämne som passar sig i en populistisk valkampaj, det är inte lättsmält utan något som måste växa fram - oftast genom att man sätter sig in i det på egen hand, av nyfikenhet. De flesta människor är inte nyfikna, utan jävligt lata och vill ha enkla förklaringar oavsett hur komplicerat problemet det är. Det är därför det finns McDonalds-restauranter.
Jag tycker att de kör på rätt retorik...det är den enda som funkar i Sverige. De håller en mild ton. Börjar man snacka om chemtrailsoch att google är en del av militäfen i USA då blir folk rädda och osäkra och avfärdar det som konspirationsteori
Citera
2018-08-21, 12:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det blir väl lättare att säga att motståndarna är korkade när man håller ett tal än att veckla in sig i något som får åhörarna att antingen tappa intresset eller tro att han har gått full on foliehatt. För det är inte ett ämne som passar sig i en populistisk valkampaj, det är inte lättsmält utan något som måste växa fram - oftast genom att man sätter sig in i det på egen hand, av nyfikenhet. De flesta människor är inte nyfikna, utan jävligt lata och vill ha enkla förklaringar och lösningar. Det är därför det finns McDonalds-restauranter.
Man kan lika gärna säga att etablissemanget är korrupt, lögnaktigt etc. Det är ingen jävel som tappar mer intresse av det än att säga att de är korkade. Jag tappade intresse totalt efter att han sa att de var korkade och har inte sett ett torgmöte sedan dess.
Citera
2018-08-21, 12:37
Medlem
Citat:
Man kan lika gärna säga att etablissemanget är korrupt, lögnaktigt etc. Det är ingen jävel som tappar mer intresse av det än att säga att de är korkade. Jag tappade intresse totalt efter att han sa att de var korkade och har inte sett ett torgmöte sedan dess.

Att vara så hyper-känslig är inte ett friskhetstecken.
Citera
2018-08-21, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Alright, så länge du röstar på dem så klagar jag inte.
Men vad är det som du har fyllt i specifikt? Syftar du på personkryssen? Annars ser jag inte vad det är som man ska fylla i. Vem personkryssade du i så fall, och varför?

Brukar det vara mycket folk i förtidslokalerna första dagen? Jag har alltid väntat i åtminstone några dagar och sedan traskat i väg dit vid ett passande tillfälle, då jag inbillat mig att det är mer folk där första dagen.
Jag fyllde i mina uppgifter på deras hemsida, nu väntar jag bara på att valsedlarna ska komma, men jag har inte fyllt i valsedlarna än. Jag vet inte om jag vill gå dit ens för jag bor i en liten håla utanför Helsingborg där alla känner varandra , så funderar på att skicka med brev istället.
Citera
2018-08-21, 12:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Ok tack, bör vara fredag således eftersom de var lediga på torsdagen.

Verkar vara ngt sabotage och/eller strul på deras LIVE-sändning från Piteå, på både JewTube & Jewbook nu...
Ja, det var från Gävle. Lyssna härifrån:

https://youtu.be/1j63A4KK7G8?t=3423
Citera
2018-08-21, 12:42
Bannlyst
Citat:
Du överdriver fan nu. Alla vet att man inte kan använda radikal/extrem retorik i svensk politik, folk är för mesiga generellt. Men jeff försöker iaf bryta den förbannelsen.
Citera
2018-08-21, 12:43
Medlem
Citat:
För några dagar sedan sa Kasselstrand på ett torgmöte att etablissemanget består av korkade människor. "Det är dumt att tro på konspirationer och sånt, när den enklare förklaringen är att de inte förstår bättre", ungefär så lät det. Jag reagerade direkt. Ganska avslöjande, tyvärr. Och om jag sagt hundra gånger i tråden att "Kasselstrand inte kan göra något fel" så får jag be om ursäkt nu, för det där är inte direkt ett litet fel... Det är snarare att rakt ut säga att "jag fattar ingenting av vad som pågår".

Givetvis är jag på det klara med "skuggregeringen" eller hur man nu vill beskriva det, men tror mycket väl att många inom etablissemanget är just idiotiska marionettdockor, som sitter där de sitter för att de sagt och gjort "rätt" saker för att husse ska bli glad och belöna dem. Men det är ändå ett misstag i vilket fall att underskatta etablissemanget.

Så länge han är genuin, äkta och har glöden, så är jag nöjd. AfS är nog inte den slutliga räddningen, men om de ens kan lösa hälften av alla våra problem är de extremt viktiga att få in i riksdagen. Och jag tror att Kasselstrand är rätt omöjlig att korrumpera. Sedan om de inte lyckas lösa alla våra problem, kommer de bana vägen för nyare och ännu bättre alternativ senare. AfS är en väldigt viktig och obligatorisk pusselbit i pusslet för att komma någon vart. Vi minns alla åren när det rådde ett totalt vakuum mellan SD och NMR. AfS dök upp precis i rätt tid.

Sedan väljer jag att vara optimistisk. Även om Kasselstrand saknar kunskap nu, är det inte omöjligt att han kommer att förstå senare. Han saknar liksom beröringsskräck. Sedan minns jag hur han i en lång intervju mycket kort kommenterade att det är intressant vilka det är som finansierar Sveriges mediehus. Detta gav mig hopp om att han är mer eller mindre medveten. Kolla från 1:16:40:

https://www.youtube.com/watch?v=yklKOmcOU8Y
Senast redigerad av IKN 2018-08-21 kl. 12:45.
Citera
2018-08-21, 12:43
Medlem
Citat:

Lyssna på dagens tal, delen som Markus Jonsson håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in