Citat:
Det blir väl lättare att säga att motståndarna är korkade när man håller ett tal än att veckla in sig i något som får åhörarna att antingen tappa intresset eller tro att han har gått full on foliehatt. För det är inte ett ämne som passar sig i en populistisk valkampaj, det är inte lättsmält utan något som måste växa fram - oftast genom att man sätter sig in i det på egen hand, av nyfikenhet. De flesta människor är inte nyfikna, utan jävligt lata och vill ha enkla förklaringar och lösningar. Det är därför det finns McDonalds-restauranter.
Visst finns det även såna, men otroligt många fler än vad gemene man fattar är verkligen genuint onda lögnare som medvetet arbetar för agendan. Obetydliga journalister som skriver lögner de VET är lögner. Ett aktuellt exempel är när amerikanska småjournalister är ute på fältet för att täcka olika manifestationer från högergrupper och "antifascistiska motdemonstranter". De rör sig bland antifascisterna och blir påhoppade, misshandlade, får kameror sönderslagna osv. Sen går de hem och skriver en artikel där de ljuger om "högerextremisterna" och deras påstådda våld, utan att nämna ett ord om incidenterna de själva varit inblandade i från "antifascisterna". Är dessa människor så korkade att de inte vet att personerna de gick med som ropade "antifascistiska" slagord och hade AFA-flaggor var antifascister? Självklart inte. De VET ATT DE LJUGER, och de ljuger för att AGENDAN är det viktigaste.
Den här jävla efterblivna memen om att de som styr bara är korkade och inte vet vad de gör (samtidigt som de har fått igenom precis ALLT i sitt diaboliska projekt de senaste 50-100 åren...) är skadlig och måste bort. Det är väldigt olyckligt att en personlig favorit som Gustav Kasselstrand reproducerar den. Normalt sett finns det en direkt koppling mellan din egen intelligens och din tro att etablissemanget är korkat snarare än ont (är du förtidspensionerad Avpixlatdåre närmar sig sannolikheten för att du tror att etablissemanget är korkat 100%), men i Kasselstrands fall misstänker jag att han reproducerar memen för att han tror att det är bra för moralen och passar med "vinnarinställningen" eller nåt liknande. Jag vet inte.
Den här jävla efterblivna memen om att de som styr bara är korkade och inte vet vad de gör (samtidigt som de har fått igenom precis ALLT i sitt diaboliska projekt de senaste 50-100 åren...) är skadlig och måste bort. Det är väldigt olyckligt att en personlig favorit som Gustav Kasselstrand reproducerar den. Normalt sett finns det en direkt koppling mellan din egen intelligens och din tro att etablissemanget är korkat snarare än ont (är du förtidspensionerad Avpixlatdåre närmar sig sannolikheten för att du tror att etablissemanget är korkat 100%), men i Kasselstrands fall misstänker jag att han reproducerar memen för att han tror att det är bra för moralen och passar med "vinnarinställningen" eller nåt liknande. Jag vet inte.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-21 kl. 12:30.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-21 kl. 12:30.