Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 09:52
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Jag valde att spetsa till det med den lägsta skattningen i maj 2010, nämligen demoskops på 2,1%. Så där har du fel igen, men det är skitsamma ändå eftersom det går inte längre att mäta då senaste decennier är en total anomali sett till Sveriges historia.

Har jag fel för att du medvetet väljer den lägsta punkten i en viss månad istället för att visa snittet på en jämförbar månad (augusti innan val)? Jävligt märklig debatt-teknik
Citera
2018-08-21, 09:56
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Har jag fel för att du medvetet väljer den lägsta punkten i en viss månad istället för att visa snittet på en jämförbar månad (augusti innan val)? Jävligt märklig debatt-teknik

Tycker du det för att jag spetsar till något för att bevisa mitt påstående? Du anklagade mig indirekt för att ljuga, vad har du själv för underlag?
Citera
2018-08-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Mycket bra sammanfattat! Som du själv säger så är det ju tyvärr en smart taktik. Media har lärt sig av sina misstag tillbaka i tiden.

Jo, eller de intressen som styr media har lärt sig.

SD är falsk opposition så dem ger man numera utrymme, fördelaktiga reportage och de behandlas med silkesvantar.

NMR är äkta opposition men har ingen realistisk chans att nå nämnvärt politiskt inflytande just nu så man lyfter fram dem en del och fokuserar då särskilt på deras "våld", "hot", "hat", tumultartade demonstrationer och brottslighet (verklig och påstådd) i syfte att skrämma vanligt folk med läskiga våldsamma nazister och i syfte att driva igenom förbud mot vissa organisationer och åsikter.

AfS är äkta opposition som har en någorlunda realistisk chans att komma in i riksdagen redan i år. AfS synliga representanter består dessutom till stor del av välartade och vältaliga män med någon slags medelklassframtoning. AfS är alltså politiskt farliga (massinvandring, EU och NATO är nyckelfrågor för globalisterna) med stor potential och det är svårare att måla ut dem som läskiga våldsverkare och huliganer. Bästa metoden blir då att nämna dem så lite som möjligt.

Jag insåg att MSM hade valt denna strategi då det efter en del inledande uppmärksamhet vid lanseringen och avhoppen blev helt tyst, och sen bara tyst, och mera tyst.

Citat:
Jag måste säga att även jag själv, som anser mig väl upplyst i hur media funkar och vilka intressen som finns bakom, är förvånad över den kompletta tystnad och brist på kritik som råder. Det är fan skrämmande hur samordnade och enade pressen i det här landet är. Verkligen alla har hoppat på tåget och knipit käft.

Det är likadant i hela Västvärlden. I princip all vanlig media, så gott som alla tidningar och alla tv-kanaler, styrs av samma intressen och följer samma agenda. Samordningen och styrningen är till synes också ganska central och direkt eftersom många olika media i många olika länder ofta har samma lögnaktiga vinkling när de rapporterar om en viss händelse och alla gör det på en och samma dag eller under en och samma vecka.

Fast detta är ju bara galna antiglobalistiska tankefigurer. Egentligen så har vi en fri, oberoende och objektivt sanningssökande media...
Citera
2018-08-21, 10:12
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Mycket bra sammanfattat! Som du själv säger så är det ju tyvärr en smart taktik. Media har lärt sig av sina misstag tillbaka i tiden. Är helt övertygad att Afs hade fått ett ännu starkare stöd om media hade börjat låta drevet gå och valt att "granska" partiet. Jag måste säga att även jag själv, som anser mig väl upplyst i hur media funkar och vilka intressen som finns bakom, är förvånad över den kompletta tystnad och brist på kritik som råder. Det är fan skrämmande hur samordnade och enade pressen i det här landet är. Verkligen alla har hoppat på tåget och knipit käft.

Det som oroar mig är att om AfS inte kommer in nu har etablissemanget kanske fyra år på sig att med olika medel hindra AfS till nästa val. Man har många vägar. Indraget bankkonto, censur på sociala plattformar, lagstiftning mot ”rasistiska” organisationer, o.s.v. På senare tid har jag därför mer och mer lutat åt att för AfS är det nu eller aldrig som gäller. Det finns inte en möjlighet att etablissemanget skulle vara inaktiva i fyra år utan istället tror jag tvärtom, de kommer gå mycket hårt fram efter valet och sannolikt också ha SD:s stöd för dessa åtgärder eller åtminstone åtnjuta deras patenterade tystnad.
Citera
2018-08-21, 10:27
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jo, eller de intressen som styr media har lärt sig.

SD är falsk opposition så dem ger man numera utrymme, fördelaktiga reportage och de behandlas med silkesvantar.

NMR är äkta opposition men har ingen realistisk chans att nå nämnvärt politiskt inflytande just nu så man lyfter fram dem en del och fokuserar då särskilt på deras "våld", "hot", "hat", tumultartade demonstrationer och brottslighet (verklig och påstådd) i syfte att skrämma vanligt folk med läskiga våldsamma nazister och i syfte att driva igenom förbud mot vissa organisationer och åsikter.

AfS är äkta opposition som har en någorlunda realistisk chans att komma in i riksdagen redan i år. AfS synliga representanter består dessutom till stor del av välartade och vältaliga män med någon slags medelklassframtoning. AfS är alltså politiskt farliga (massinvandring, EU och NATO är nyckelfrågor för globalisterna) med stor potential och det är svårare att måla ut dem som läskiga våldsverkare och huliganer. Bästa metoden blir då att nämna dem så lite som möjligt.

Jag insåg att MSM hade valt denna strategi då det efter en del inledande uppmärksamhet vid lanseringen och avhoppen blev helt tyst, och sen bara tyst, och mera tyst.

Det är likadant i hela Västvärlden. I princip all vanlig media, så gott som alla tidningar och alla tv-kanaler, styrs av samma intressen och följer samma agenda. Samordningen och styrningen är till synes också ganska central och direkt eftersom många olika media i många olika länder ofta har samma lögnaktiga vinkling när de rapporterar om en viss händelse och alla gör det på en och samma dag eller under en och samma vecka.

Fast detta är ju bara galna antiglobalistiska tankefigurer. Egentligen så har vi en fri, oberoende och objektivt sanningssökande media...

Instämmer helt i denna analys. NMR är inget reellt hot (ännu) och därför kan man använda dem som ett nazistspöke att skrämmas med samt givetvis pusha för inskränkningar i yttrandefriheten. AfS däremot är ett verkligt hot vilket bevisas av en kompakta tystnaden kring partiet. Undantaget var näs-gate då Wolodarski inte kunde hålla sig - intressant för övrigt och värt att ha i åtanke var de ömmaste punkterna sitter. Tyvärr kan nog inte AfS utnyttja detta för att få mer publicitet då man inte vill bli alltför förknippade med judemedvetenhet i detta skede.

Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Det som oroar mig är att om AfS inte kommer in nu har etablissemanget kanske fyra år på sig att med olika medel hindra AfS till nästa val. Man har många vägar. Indraget bankkonto, censur på sociala plattformar, lagstiftning mot ”rasistiska” organisationer, o.s.v. På senare tid har jag därför mer och mer lutat åt att för AfS är det nu eller aldrig som gäller. Det finns inte en möjlighet att etablissemanget skulle vara inaktiva i fyra år utan istället tror jag tvärtom, de kommer gå mycket hårt fram efter valet och sannolikt också ha SD:s stöd för dessa åtgärder eller åtminstone åtnjuta deras patenterade tystnad.

Precis, och det är därför mantrat om att "vänta till nästa val" är så urbota dumt. Det kanske inte blir fler chanser. Den parlamentariska vägen till förändring är redan i princip obefintlig och den kommer sannolikt att vara helt borta om fyra år.
Citera
2018-08-21, 10:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag tror att AfS ledning räknade med att lyckas provocera media och få ganska mycket uppmärksamhet och möjligheter till vassa replikskiften. Jag tror man räknade med hets och drev från media och man verkar överlag ha haft en ganska traditionell syn på marknadsföring, politiskt kampanjande och valrörelsearbete. Det är möjligt att de underskattade hur totalt korrupt och manipulerat hela systemet är och hur medvetna och organiserade de som drar i trådarna inom etablissemanget faktiskt är.
För några dagar sedan sa Kasselstrand på ett torgmöte att etablissemanget består av korkade människor. "Det är dumt att tro på konspirationer och sånt, när den enklare förklaringen är att de inte förstår bättre", ungefär så lät det. Jag reagerade direkt. Ganska avslöjande, tyvärr. Och om jag sagt hundra gånger i tråden att "Kasselstrand inte kan göra något fel" så får jag be om ursäkt nu, för det där är inte direkt ett litet fel... Det är snarare att rakt ut säga att "jag fattar ingenting av vad som pågår".
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-21 kl. 10:38.
Citera
2018-08-21, 11:05
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern

Precis, och det är därför mantrat om att "vänta till nästa val" är så urbota dumt. Det kanske inte blir fler chanser. Den parlamentariska vägen till förändring är redan i princip obefintlig och den kommer sannolikt att vara helt borta om fyra år.

Regeringen jobbar redan med ny lagstiftning på området. Nedstängning på Facebook, Twitter. YT, går på någon dag. Ett indraget bankkonto likaså.

Vill inte vara defaitistisk utan peka på att det är allvar nu och den unika möjlighet vi nu har att bryta konsensus i RD. Kommer AfS in nu, får man betydligt svårare att vidta dessa åtgärder.
Citera
2018-08-21, 11:16
Medlem
squeakys avatar
Citat:

Men då får ni väl skapa lite rubriker då?

Ett säkert kort för att få medias uppmärksamhet, proklamera att ni ska åka ut till förorten och rensa upp.
Förslag på aktiviteter

1, Bränn bilar.
2. Antasta deras kvinnor.
3. Skapa lite klassiskt upplopp.
4. Ge någon knark dealer måttligt med stryk.
5. Leta upp en valfri papperslös.
6. Bygg en gigantisk Muhammadsvbildning som ni åker omkring med på släp.

Osv osv.

Ha lite fantasi och visioner istället för att sitta framför datorn och gråta ut som någon jävla cuck.

Sätta judenäsor på plankat, det är ju nästan så att man måste ta fram skämskudden.
Citera
2018-08-21, 11:36
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
För några dagar sedan sa Kasselstrand på ett torgmöte att etablissemanget består av korkade människor. "Det är dumt att tro på konspirationer och sånt, när den enklare förklaringen är att de inte förstår bättre", ungefär så lät det. Jag reagerade direkt. Ganska avslöjande, tyvärr. Och om jag sagt hundra gånger i tråden att "Kasselstrand inte kan göra något fel" så får jag be om ursäkt nu, för det där är inte direkt ett litet fel... Det är snarare att rakt ut säga att "jag fattar ingenting av vad som pågår".
Detta har jag missat.
Vilket av torgmötena var det?
Citera
2018-08-21, 11:37
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Han har dock en poäng.

Det finns ju helt klart en större plan men alla politiker är knappast inblandade.

Tror faktiskt större delen av dom är nyttiga idioter, hjärntvättade bortom räddning, som ärligt tror att dom gör något fint och bra.

Precis som det vanliga folket. Det är ju knappast så att varje sjuklöver väljare är inblandade i någon konspiration, utan snarare så att dom är förda bakom ljuset och så psykiskt nedbrutna att de ej kan tänka själva för att inse att dom bara är nyttiga idioter för dom som drar i trådarna.

Och finns ingen anledning att tro att många politiker är annorlunda, dom är ju knappast dom skarpaste knivarna i lådan så att säga.

Så ja, dom allra flesta drivs nog av att man tror att man gör något gott för världen och står emot dom ondskefulla nazisterna.

Kolla bara på SD-svansen på Flashback som gör allt dom kan för att smutskasta AfS. Dom tror på fullaste allvar att SD är gudagåvan som ska rädda Sverige och AfS kommer splittra partiet så man inte kan rädda landet. Lika hjärntvättade som sjuklöverns väljare, man tror man gör något gott och står emot det dåliga, när det egentligen är tvärtom.

Denna masspsykos sitter djupt rotad i svensken och detta gäller även politiker.

Men att neka att det finns en ”konspiration” att ”blanda upp” europas befolkning är ju faktiskt rätt dumt när det finns dokument som målar upp planer för exakt det vi ser i samhället idag.

Inlägget blev rätt pladdrigt märkte jag när jag hade postat men hoppas min poäng gick fram iallafall
Citera
2018-08-21, 11:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Detta har jag missat.
Vilket av torgmötena var det?
Jag kommer inte ihåg, men det måste ha varit i torsdags eller fredags.
Citera
2018-08-21, 11:39
Medlem
Tercios avatar
Citat:

Jättedåligt om han sagt det. Det går ju dock emot en del annat som företrädare sagt. Jeff Ahl särskilt talar ju mycket om globalister och att invandringen inte är det enda problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in