Citat:
Ursprungligen postat av
rikastistorstan
Mycket bra sammanfattat! Som du själv säger så är det ju tyvärr en smart taktik. Media har lärt sig av sina misstag tillbaka i tiden.
Jo, eller de intressen som styr media har lärt sig.
SD är falsk opposition så dem ger man numera utrymme, fördelaktiga reportage och de behandlas med silkesvantar.
NMR är äkta opposition men har ingen realistisk chans att nå nämnvärt politiskt inflytande just nu så man lyfter fram dem en del och fokuserar då särskilt på deras "våld", "hot", "hat", tumultartade demonstrationer och brottslighet (verklig och påstådd) i syfte att skrämma vanligt folk med läskiga våldsamma nazister och i syfte att driva igenom förbud mot vissa organisationer och åsikter.
AfS är äkta opposition som har en någorlunda realistisk chans att komma in i riksdagen redan i år. AfS synliga representanter består dessutom till stor del av välartade och vältaliga män med någon slags medelklassframtoning. AfS är alltså politiskt farliga (massinvandring, EU och NATO är nyckelfrågor för globalisterna) med stor potential och det är svårare att måla ut dem som läskiga våldsverkare och huliganer. Bästa metoden blir då att nämna dem så lite som möjligt.
Jag insåg att MSM hade valt denna strategi då det efter en del inledande uppmärksamhet vid lanseringen och avhoppen blev helt tyst, och sen bara tyst, och mera tyst.
Citat:
Jag måste säga att även jag själv, som anser mig väl upplyst i hur media funkar och vilka intressen som finns bakom, är förvånad över den kompletta tystnad och brist på kritik som råder. Det är fan skrämmande hur samordnade och enade pressen i det här landet är. Verkligen alla har hoppat på tåget och knipit käft.
Det är likadant i hela Västvärlden. I princip all vanlig media, så gott som alla tidningar och alla tv-kanaler, styrs av samma intressen och följer samma agenda. Samordningen och styrningen är till synes också ganska central och direkt eftersom många olika media i många olika länder ofta har samma lögnaktiga vinkling när de rapporterar om en viss händelse och alla gör det på en och samma dag eller under en och samma vecka.
Fast detta är ju bara galna antiglobalistiska tankefigurer. Egentligen så har vi en fri, oberoende och objektivt sanningssökande media...