Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 11:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Han har dock en poäng.

Det finns ju helt klart en större plan men alla politiker är knappast inblandade.

Tror faktiskt större delen av dom är nyttiga idioter, hjärntvättade bortom räddning, som ärligt tror att dom gör något fint och bra.
Visst finns det även såna, men otroligt många fler än vad gemene man fattar är verkligen genuint onda lögnare som medvetet arbetar för agendan. Obetydliga journalister som skriver lögner de VET är lögner. Ett aktuellt exempel är när amerikanska småjournalister är ute på fältet för att täcka olika manifestationer från högergrupper och "antifascistiska motdemonstranter". De rör sig bland antifascisterna och blir påhoppade, misshandlade, får kameror sönderslagna osv. Sen går de hem och skriver en artikel där de ljuger om "högerextremisterna" och deras påstådda våld, utan att nämna ett ord om incidenterna de själva varit inblandade i från "antifascisterna". Är dessa människor så korkade att de inte vet att personerna de gick med som ropade "antifascistiska" slagord och hade AFA-flaggor var antifascister? Självklart inte. De VET ATT DE LJUGER, och de ljuger för att AGENDAN är det viktigaste.

Den här jävla efterblivna memen om att de som styr bara är korkade och inte vet vad de gör (samtidigt som de har fått igenom precis ALLT i sitt diaboliska projekt de senaste 50-100 åren...) är skadlig och måste bort. Det är väldigt olyckligt att en personlig favorit som Gustav Kasselstrand reproducerar den. Normalt sett finns det en direkt koppling mellan din egen intelligens och din tro att etablissemanget är korkat snarare än ont (är du förtidspensionerad Avpixlatdåre närmar sig sannolikheten för att du tror att etablissemanget är korkat 100%), men i Kasselstrands fall misstänker jag att han reproducerar memen för att han tror att det är bra för moralen och passar med "vinnarinställningen" eller nåt liknande. Jag vet inte.
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-21 kl. 11:52.
Citera
2018-08-21, 11:47
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Tycker du det för att jag spetsar till något för att bevisa mitt påstående? Du anklagade mig indirekt för att ljuga, vad har du själv för underlag?

Men läs vad du skriver människa! Man kan inte spetsa till något för att bevisa något. Jag säger inte att du ljuger, de hade ju det resultatet för det OI i just maj, men du förvanskar och skönmålar något när du använder dig av cherry picking på det viset.

SD hade över 4% i genomsnitt och hade haft så i ett år innan de kom in i riksdagen. Det hae inte AFS. Sanningen är ju att de inte ens syns i något OI utom ett. De ligger under övrigt tillsammans med piratpartiet, MED och emellanåt med F!
Citera
2018-08-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
För några dagar sedan sa Kasselstrand på ett torgmöte att etablissemanget består av korkade människor. "Det är dumt att tro på konspirationer och sånt, när den enklare förklaringen är att de inte förstår bättre", ungefär så lät det. Jag reagerade direkt. Ganska avslöjande, tyvärr. Och om jag sagt hundra gånger i tråden att "Kasselstrand inte kan göra något fel" så får jag be om ursäkt nu, för det där är inte direkt ett litet fel... Det är snarare att rakt ut säga att "jag fattar ingenting av vad som pågår".

Jag är dock inte säker på att Kasselstrand tror på detta. Det kan ha varit populistisk retorik. Onödig och felaktig retorik, men ändå. Mitt intryck är att han fattar mycket. Exakt hur mycket han fattar om vissa saker vet jag inte men man rafsar ju inte ihop ett sånt partiprogram av en slump.
Citera
2018-08-21, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jättedåligt om han sagt det. Det går ju dock emot en del annat som företrädare sagt. Jeff Ahl särskilt talar ju mycket om globalister och att invandringen inte är det enda problemet.
Suck. De använder sån retorik för att de såg valet i USA. Men tror du ärligt att Kasaelstrand vet något om bohemian grove eller att 911 var en false flag för att starta oljeplundringen i MÖ?
Tror du Kasselstrand vet något om MK ultra eller DARPA?
Nej, men han såg vilken effekt de hade i i USA, där den riktiga deep state är stationerad (förutom i israel).

Men samma retorik går inte hem i Sverige för svenskens hjärna är mosad. Svensken tror att en globalist är en som röstar på MP eller sjuklövern. En globalist är Bush/Clinton/AIPAC/Council of foreign relationships/EU/NATO/IMF/Bilderberg/Militarry Industrial Complex/ FED/ Goldman sach/JP morgan/Citi/ City of London/ Rothchild/Rockefeller/Monsanto.
Citera
2018-08-21, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag är dock inte säker på att Kasselstrand tror på detta. Det kan ha varit populistisk retorik. Onödig och felaktig retorik, men ändå. Mitt intryck är att han fattar mycket. Exakt hur mycket han fattar om vissa saker vet jag inte men man rafsar ju inte ihop ett sånt partiprogram av en slump.
Kasselstrand fattar inte mycket om världen. Tyvärr det är bara så det ser ut.
Citera
2018-08-21, 12:13
Bannlyst
Nu har iaf jag förtidsröstat. Hoppas fan att de inte sviker mig nu. Kampen om ett EU utträde startar den 9 september!
Citera
2018-08-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Rent av patetiskt hur media totalt ignorerar Afs i valrörelsen. AB och sexpressen har väl såvitt jag vet inte ens orkat dreva om Hagvalls klistermärken? "Antisemitism" är ju annars det värsta brott en politiker kan göra i det här landet och brukar leda till veckolånga drev.

Media har helt klart gjort analysen att Afs måste tystas ner till varje pris. Dom begriper att drev och skandaler inte biter hos deras potentiella väljare.
Det sjukt komiska i det hela är att massmedia bara utgick ifrån att AfS skulle förbli ett mikroparti (som de flesta andra som startas spontant) och gav dem mycket uppmärksamhet precis i början av lanseringen, främst som ett slagträ mot SD givetvis. Jag tror nog att de ångrar sig nu.

Om det är något som de har lärt sig av SDs framgångar är att uppmärksamhet (även negativ sådan) leder till framgång. Det är en sak att SD blir en av de största partierna i Sverige, men blotta tanken att ett offensivt och genuint nationalistparti skulle ta sig in i riksdagen är nog helt otänkbart för dem.
Citera
2018-08-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Nu har iaf jag förtidsröstat. Hoppas fan att de inte sviker mig nu. Kampen om ett EU utträde startar den 9 september!

Hur kan du ha förtidsröstat när förtidsröstningen börjar imorgon (22 augusti)? Är du en framtidsresenär? Eller poströstade du eller något liknande?
Citera
2018-08-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Visst finns det även såna, men otroligt många fler än vad gemene man fattar är verkligen genuint onda lögnare som medvetet arbetar för agendan. Obetydliga journalister som skriver lögner de VET är lögner.

Det finns ju en del "true believers" och pk-dårar på relativt hög nivå i samhället men de allra flesta icke-globalister och icke-pedofilsatanister som tjänar agendan är helt enkelt bara moralbefriade, själlösa och korrupta figurer som tidigt har lärt sig vad man ska göra och säga för att lyftas upp i karriären och belönas med pengar och andra saker. De gör som husse vill och biter inte den hand som föder dem.
Citera
2018-08-21, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Hur kan du ha förtidsröstat när förtidsröstningen börjar imorgon (22 augusti)? Är du en framtidsresenär? Eller poströstade du eller något liknande?
Ok jag ljög, men jag har fyllt i allt och förberett allt tills det öppnar.
Citera
2018-08-21, 12:23
Bannlyst
Citat:
Det finns ju en del "true believers" och pk-dårar på relativt hög nivå i samhället men de allra flesta icke-globalister och icke-pedofilsatanister som tjänar agendan är helt enkelt bara moralbefriade, själlösa och korrupta figurer som tidigt har lärt sig vad man ska göra och säga för att lyftas upp i karriären och belönas med pengar och andra saker. De gör som husse vill och biter inte den hand som föder dem.
Ja typ alla politiker. En politikers jobbär att ljuga.
Citera
2018-08-21, 12:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Att utmåla fiender som korkade kan vara en bra strategi om man isolerar enskilda individer som man vill attackera, men att med breda penseldrag påstå att "eliten" eller "etablissemanget" är korkade och inte vet vad de gör är kontraproduktivt. Vi har redan tillräckligt med folk som verkligen tror det. Nånstans måste folk få höra vad vi har att göra med också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in