2018-08-20, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
LW Blev mördad och Vart tog GM vägen?
Sprang hen till vägens Ände och in i skogen?
Var hen den Ende GM eller var de två?
Sprang hen Ända hem och satte sig på Ändan framför datorn?
Kommer utredarna till Ände med förundersökningen så att åklagarens Ändamål går vägen?

Jag är inte den Ende som undrar.

Det är väl det Å*a Hi*ng och utredarna
” försöker” jobba med?
Men att det tar tid har ”NOG” med att göra att
kvinnan vart mans tokig 365 dagar om året
Steffe råkade bo nära råkade ha haft ett öppet förhållande som Ha*na vart medveten om som han ångrar men Å*aHi*ng och utredarnas öga fick fel GM vilket dem ”nog” inte vill gå ut med
Senast redigerad av smulrton82 2018-08-20 kl. 22:52.
Citera
2018-08-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag vet inte hur en sådan detalj kan värderas, man kan väl skriva i mobilen?!

Men det viktiga, så det inte blir någon accepterad trådsanning: Jag säger att med de fakta vi vet, känns det (för mig) att GM kan ha varit inne hos LW. Jag säger inget om att det är SD.
Det talar emot att det är SD, logiskt.
Om han lämnar LW i vredesmod, varför går han not planket,m? Han bor åt andra hållet!

Om han väntade utanför, vad kan föranleda att dom går mot planket, med olåst dörr?
Kärleksmöte, med olåst dörr... och dessutom om dom båda var med på det och pilska, så känns det inte som mord ligger nära till hands.

Hur passar dessa löptester in i resonemanget då?
Har följt den här tråden och inläggen från dag ett och känner vid det här laget igen strukturen på de flesta aktivas vinklar och diskussioner i tråden även när de går utanför sina "komfortzoner" och prövar andra infallsvinklar. Dina inlägg EGT har dock ändrat både karaktär och ton till den grad att man kan tro att det är någon annan som sitter och skriver i ditt ställe..
Citera
2018-08-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Har följt den här tråden och inläggen från dag ett och känner vid det här laget igen strukturen på de flesta aktivas vinklar och diskussioner i tråden även när de går utanför sina "komfortzoner" och prövar andra infallsvinklar. Dina inlägg EGT har dock ändrat både karaktär och ton till den grad att man kan tro att det är någon annan som sitter och skriver i ditt ställe..
Jaså??? Hur då?
Jag har väl aldrig avvikit från att det viktiga är att få fast mördaren, även om det visar sig vara SD.
Däremot har jag svängt i vad jag tror har hänt, allt efter detaljer framkommit.
Om det inte är SD, så är det någon annan.... just det har jag haft ett fokus på. Tråden behöver inte fler som sönderanalyserar SD.
Citera
2018-08-20, 23:04
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Sedan, då vi är inne på barn, vill jag bara även tillägga att de som menar att den hemmavarande sonen måste ha hört något och att frånvaron av sådant vittnesmål i tråden skulle tyda på att ingen var hemma hos mamma, inte tänker på vad barn i den åldern gör och hör. Vid 11-tiden på kvällen/natten kan en 12-åring mycket väl vara vaken men samtidigt fullkomligt okontaktbar pga hörlurar och youtubande, snapchattande eller instagrammande och lyssnande på Spotify. Barn i den åldern kan bli väldigt döva om de vill det och då vara helt ovetande om att mamma får besök på nedervåningen. Därtill, som jag skrev innan, LW hade ju vad som framkommit, ett jobb som innebar nattskift emellanåt. Detta skulle kunna indikera att barnen var vana vid ljud ifrån köket sent, att mamma gjorde sig i ordning och gick ut eller att hon pratade med en kollega i telefon om natten innan hennes pass började. Flera har velat få det till att LW uteslutande var en dålig mamma pga nattligt ränn kring geocaching, men för att nyansera bilden lite så tycker jag att man bör väga in hennes nattjobb också och hur rutiner kring att hon var borta redan fanns i familjen pga detta främst, inte hobbyn. Men jag spekulerar bara här.

Bra inlägg som normaliserar helt normala saker. Det uppskruvade tonläget från vissa skvallerkäringar som älskar att förfasa sig över andras skandalösa liv i brist på eget,har jag berört tidigare.
Mitt intryck av LW, som ju är helt virtuellt baserat är att hon är en rejäl, sportig, ordentlig men sprallig kvinna som dessutom har ett jobb där hon hjälper andra.
Mina barn är unga vuxna, och jag håller med om att en tolvåring inte är en hjälplös baby. Tvärtom är han en helt kompetent människa. Under de senaste decennierna har samhället av någon anledning "förbarnsligat" alla under 25. Så sent som på 90-talet satt man barnvakt åt andras barn som 13-åring och kunde börja jobba efter 9:an. Att de behöver psykosocialt stöd av vuxna fram till 25-årsåldern är en annan sak.
Samma sak med att hon jobbade natt på flyktingboendet. Tänk på att Pappa UW bodde bara nåt kvarter bort. Om det är nåt, ring pappa. Helt naturligt när man har barn ihop. Bodde själv 500 m från exet med ungarnas skola emellan. De kom och gick som de ville.
Vissa vill få det att låta som hon lämnat ett koltbarn på månen.
Citera
2018-08-20, 23:25
Medlem
Citat:
Älskar såna hypoteser, så logiska... allt för att hitta och vrida in ett motiv utan eftertanke...

Om han ville men inte hon. Då är det naturligt att avbryta allt, lämna dörren olåst och följa SD till planket... Nä, just det!

Med den information vi har och det nya om löptester, hör- och synvittnet så pekar mer och mer bort från SD.
Jag kan inte placera honom som GM hur mycket jag än vrider på det.
Den springande punkten är just planket.
Saker och ting har en tendens att skarvas och överdrivas lite efter eget tycke och tänk i den här tråden. Springtest? Det har nämnts en trolig flyktväg..men aldrig att det gjorts ett springtest. 😩
Citera
2018-08-20, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Bra inlägg som normaliserar helt normala saker. Det uppskruvade tonläget från vissa skvallerkäringar som älskar att förfasa sig över andras skandalösa liv i brist på eget,har jag berört tidigare.
Mitt intryck av LW, som ju är helt virtuellt baserat är att hon är en rejäl, sportig, ordentlig men sprallig kvinna som dessutom har ett jobb där hon hjälper andra.
Mina barn är unga vuxna, och jag håller med om att en tolvåring inte är en hjälplös baby. Tvärtom är han en helt kompetent människa. Under de senaste decennierna har samhället av någon anledning "förbarnsligat" alla under 25. Så sent som på 90-talet satt man barnvakt åt andras barn som 13-åring och kunde börja jobba efter 9:an. Att de behöver psykosocialt stöd av vuxna fram till 25-årsåldern är en annan sak.
Samma sak med att hon jobbade natt på flyktingboendet. Tänk på att Pappa UW bodde bara nåt kvarter bort. Om det är nåt, ring pappa. Helt naturligt när man har barn ihop. Bodde själv 500 m från exet med ungarnas skola emellan. De kom och gick som de ville.

Barnen har ”NOG” både hört Mamman ha sex med eller utan hörlurar under åren träffat många av mammans manliga vänner
Steffe älskade hennes barn och hon älskade hans barn
att tro att Lena sagt nopp till sex och följt med honom till kärleksplstsen för att sedan ta henne av daga SUCK allt för att försöka med alla metoder att få steffe som mördare
Det har även skrivits här hur barnen blivit inlåsta U*f sonen skolan ska ha anmält Le*a till socialen sant eller inte sant men det vittnar dom om som hade någon koppling till L*na så ljud har ”nog” barnen hört barnen har inte varit 12 år hela tiden
Senast redigerad av smulrton82 2018-08-20 kl. 23:55.
Citera
2018-08-20, 23:36
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är just det med de två försöken att få MGM häktad på "sannolika skäl" som gör att jag tycker att fallet skaver lite väl mycket än så länge, ingen erfaren åklagare går på pumpen två gånger, det finns inte på kartan, antingen så tog hon en "rövare" och hoppades att det skulle hålla andra gången eller så tänker hon helt fel och kom med ingenting till förhandlingen.

Jag hoppas att det inte var så illa att det försöktes med samma bevisning andra gången för då finns det problem.

Något känns än så länge fel, ge mig MGM häktad på "sannolika skäl" så kanske det börjar ordna sig, än så länge har vi inget fall att diskutera ens, skäligen misstänkt är för tunt.

Citat:
Hon måste presentera ny bevisning 2:a gången, krav på det.
Men hon blev påkommen med en direkt lögn i sin framställan. Varför hon framför det vet jag inte, men troligen matad av den gamla utredningsledaren, som vart utbytt av någon anledning...

Eller så ansåg Åklagaren att "sannolika skäl" grundades på motivet. Inför den andra förhandlingen hade det kommit fram nya uppgifter som stärkte misstankarna meninte hade med motivet att göra.

Eftersom ett motiv är så grundläggande för vem som blir misstänkt så var det fortfarande den viktigaste anledningen för häktning även i förhandling nr 2.
De nya uppgifterna som möjliggjorde en ytterligare förhandling kan ha varit mindre viktiga, men tillräckliga för förhandling.

Åklagaren har fått motivbilden uppmålad av den gamle utredningsledaren och såg den som en formalia. Nu visade det sig att det som SD och advokaten hade hintat om tidigare, var just att motivet inte längre stämde. Troligtvis genom uppgifter presenterade av försvarssidan. Om det hade varit den nya polisledningen hade ju Åklagaren varit informerad.

Det kan vara detta som menas med att Åklagaren ljög eller kom med osanna uppgifter. Hon litade helt enkelt på de uppgifter polisledningen gav henne. Det anser jag är helt normalt. Det är väl inte Åklagarens uppgift att dubbelkolla kriminalpolisen.

Plötsligt utan motiv, men med lite nya uppgifter blev det den lägre misstankegraden igen, men av annan anledning.

Som sagt var, vem kom på det här med svartsjuka? Ingen vet. Jag har i ett tidigare inlägg visat att i den här tråden är det Metro som uppger det först och att det kommer från "källor". Sen upprepar AB. Men varken polis eller åklagare har gått ut med det formellt. Advokaten har dock dementerat.
Citera
2018-08-20, 23:53
Medlem
Citat:
Saker och ting har en tendens att skarvas och överdrivas lite efter eget tycke och tänk i den här tråden. Springtest? Det har nämnts en trolig flyktväg..men aldrig att det gjorts ett springtest. 😩

Jo det har nämnts att det har gjorts ett springtest: den remarkable Remark nämner tex att MV har nämnt det.
Om sedan MV verkligen har nämnt det, det vet jag ej.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på all information Utredarna sitter på har dom nog sedan länge haft så många olika hållpunkter att flera alternativa flyktvägar kunna prövats och kontrollerats, innan denna tänkbara flyktväg pusslats fram. Enligt MV har sträckan provsprungits och håller tidsmässigt med de observationer som inkommit.

Antar att nya observationer kan komma att dyka upp när media får tag på bilden.
Citera
2018-08-21, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo det har nämnts att det har gjorts ett springtest: den remarkable Remark nämner tex att MV har nämnt det.
Om sedan MV verkligen har nämnt det, det vet jag ej.
MV nämnde att den troliga flyktvägen tidsmässigt stämde in i relation med andra observationer (ej ordagrant citerat)..Men inte att det gjorts några ordagranna löp/springtest.
Senast redigerad av Osamaj 2018-08-21 kl. 00:03.
Citera
2018-08-21, 00:13
Medlem
Citat:
MV nämnde att den troliga flyktvägen tidsmässigt stämde in i relation med andra observationer (ej ordagrant citerat)..Men inte att det gjorts några ordagranna löp/springtest.

Det är nog korrekt. Men det har alltså ändå likväl nämnts i tråden att det har gjorts springtest, vilket var det jag ville påpeka.
Håller sedan till fullo med om att det skarvas, överdrivs och hittas på så det står härliga till i tråden; fjädrar blir till hela hönsgårdar och en liten kotte växer snabbt till en hel snårskog.

Kanske Remark kan göra sig omaket att citera källan till sitt påstående.🙄
Citera
2018-08-21, 00:14
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg

Tack! Ja, jag har också som sagt reagerat på att man i tråden periodvis generaliserat barnen W som barn i bemärkelsen små, osjälvständiga barn medan de i själva verket är i en ålder, 12-17 år, då de kan vara ensamma hemma och börjar kunna sköta sig själva en kväll ifall förälder är ute på språng vare sig det nu är arbete eller hobby. Sedan som du klokt påpekar så bor ju UW nära och man kan ju gissa att samtliga barn hade mobiler där de kunde nå LW om de ville. Som du säger, psykosocialt stöd behövs långt upp i åren men i den här åldern kan de vara ensamma eller i varandras sällskap utan föräldrar ibland utan att det är något konstigt med det. Med egna barn i samma ålder som LWs barn så är min erfarenhet att vardagsschemat kan se tämligen brokigt ut i en aktiv familj där både mor och barn håller på med idrotter (utav LWs sociala medier framgår det att barnen tränade en del om jag tolkat bilderna rätt), man lär sig anpassa middagar och mellanmål efter träningar och är rätt flexibel. Addera därtill hennes nattjobb som sagt och vi har i grunden en familj som nog var rätt van och trygg med sin vardag. Det krävs inte alls samma rutiner som då barnen är riktigt små och vardagen styrs av Bolibompa och läggdags kl 19.00 sharp i Svensson-familjer.
Citera
2018-08-21, 00:34
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hur ska jag kunna uppfatta någonting om vad polisen har kunnat konstatera?
Enligt källa med insyn i utredningen så talar mer för än emot att det var SD som väntade på Lena utanför hennes bostad.

Citatet ovan är ett av flera från några användare som får information från någon med insyn i utredningen.
Förut var jag övertygad om att de trollade allihop. Men efter det här med att Åklagaren kanske fått desinformation av den första utredningsgruppen så har jag funderat.

Vid tiden för den "första" utredningsgruppens arbete kom det faktiskt lite information och bilder på på poliser med hundar. Poliser i ett skogsområde och en skallig polis med solglasögon som verkade sköta hela Brottsplatsundersökningen om man ska döma av bildmaterialet. (Lite lik mitt nick faktiskt.) Undrar om det följer reglementet att bära skyddsoverallen bara halvvägs på MP?

Sen byttes de ut med buller och bång. Men de blev aldrig avskedade som felaktigt har angetts här.

Därvid startade den tunga tystnaden när NOA tog över.

Kan det vara så att de här användarna faktiskt är övertygade om att deras uppgifter kommer från någon med insyn i utredningen, men att de uppgifterna kom när den gamla utredningsledningen arbetade med fallet? Och att de informationerna var av samma kaliber som de delgav den stackars Åklagaren?
I så fall borde insynskällorna ha sinat på sista tiden, och de uppgifter som gavs kanske har blivit inaktuella?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in