2018-08-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Mål nr: 1437-18 Örebro Tingsrätt

Gemensam Ansökan
Angående Äktenskapsskillnad Upplösning av registrerat partnerskap

Mellan nedanstående partner

Hanna Davidsson / Stefan Davidsson

http://forumbilder.se/H7PK3/8a219153-a040-44df-ba81-f44eb348674b

http://forumbilder.se/H7PK3/2add0e91-8ae8-4519-a3eb-68cabbae9643

Sedärja, då har de tänkt klart. Vet nån om 6 mån räknas från 19 feb eller från 15 mars? Noterar telenr som slutar på 666. 😀
Citera
2018-08-14, 13:20
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är det ngn som har kollat upp om syskon eller föräldrar till SD, HD (och UW, hette han väl), kunde vara i skick och stånd att utföra dådet i sons/brors ställe? Skulle bara tala LW tillrätta ang. nåt uppfattat jävelskap från hennes sida men det gick snett?

De verkade väl så såta tillsammans allihop, var det inte så?

Nu tror jag väl inte det men ibland kan det finnas särskilda kandidater. Sen kan somliga frireligiöst lagda ibland få vissa saker för sig rörande vad som är rätt och fel här i världen. Och vad det beror på.

Motiverad fråga! Den tanken slog mig också är de mysgrillade på som mest i sommar enligt loggarna. Släktgemenskapen verkar ju inte ha störts av mordet och mordanklagelserna. Om anhörig tagit på sig självsvåldigt att konfrontera eller direkt tysta/få bort LW så skulle GM då ha motiv men samtidigt vara sekundär i polisens ögon som direkt skulle inrikta sig på SD/HD och ifall de haft alibi köra fast. Vi vet väl inte så mycket om de anhöriga kring makarna D utom namn och födelseår enligt Cloudeds gräv men av HDs loggar så verkar båda hennes föräldrar vara inbitna geocachare också. HDs föräldrar verkar också ha varit generösa med paret och kanske ville de försöka hjälpa dem att återförenas då de i julklapp gav dem USA-resan? Nu bör ju steget vara långt från att i bästa välmening ge dotter och svärson en resa för mysig återförening till att gå och utöva våld mot kvinna svärson haft otrohetsaffär med men det spåret bör väl följas upp också.

Som flera har svarat tidigare så verkar SD/HD inte vara (fri)religiösa eller komma från sådan bakgrund. De frireligiösa i sammanhanget var/är väl LW, UW, MH samt en av JD:arna i geocachinggänget. JG enligt vissa men ej bekräftat.
Citera
2018-08-14, 13:21
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Sedärja, då har de tänkt klart. Vet nån om 6 mån räknas från 19 feb eller från 15 mars? Noterar telenr som slutar på 666. 😀

Troligtvis från 15 mars så de har lite tid på sig fixa allt. 😉
Citera
2018-08-14, 13:23
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Är övertygad om att det är mycket hon inte vet om honom..

Ja man hoppas nästan det.
Sedan undrar man vad som lett fram till skilsmässan.
Vad jag förstått har hon varit drivande i separationen.
Enl uppgifter i tråden visste hon om SD:s förhållande med Lena.
Men tror inte endast det ligger till grund.
Kanske motiv till mordet kan ligga i detta.
HD vill skiljas, SD lägger (på något konstigt sätt ) skulden på LW. Han verkar ha svårt att se att han själv gör något fel.
Som sagt han klandrar LW och ilskan över det och tidigare anmälningar utmynnar i ett mord.
Obs spekulationer.
Senast redigerad av flixa81 2018-08-14 kl. 13:25.
Citera
2018-08-14, 13:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n

Från 15 mars
Citera
2018-08-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Apropå cacher i området, en annan (traditionell cache) som fångade mitt intresse efter att en karta med GM's möjliga flyktväg har lagts ut i tråden, är denna:

https://www.geocaching.com/geocache/GC5RTFF_katt-at-kattsand

* Cachen ägs av LW.

* Den ligger vid Vivallaringen, inte långt från Betesvägen. Verkar vara nära där ev. fynd (ev. mobiltelefon) kan ha gjorts.

* Den har senast loggats som hittad samma dag hon blev mördad (14 maj).

* Samma dag (19 maj) som polisen bekräftade med att man hittat LW:s kropp loggas cachen som "Inte hittad" med texten "Nollan var överallt".

Har cachen tagits bort av "någon" mellan den 14:e och den 19:e? Kanske rent av den 14:e?

Kan någon ha kontaktat LW på kvällen den 14/5 angående just denna cache, och under förevändning fått henne att vilja gå för att titta till den? Och eftersom LW dels har planer för nästa dag (födelsedag, norgeresa etc), samt att hon verkar ha mycket prestige i att de av hennes ägda cacher snabbt åtgärdas vid felanmälningar, så bestämmer hon sig för att åtgärda cacheproblemet omgående.

Personen som felanmält cachen står ev. och väntar utanför hennes ytterdörr (baserat på MV's information). Eftersom LW har något eller några av barnen hos sig, så väljer hon att inte gå raka vägen uppåt genom bostadsområdet, eftersom hon då passerar bl.a. Betesvägen där UW bor (och om uppgifterna stämmer att han har haft invändningar mot att LW ger sig ut nattetid och lämnar barnen ensamma vill hon kanske inte riskera att han ser henne). Hon tar ett ytterplagg i handen på väg ut, ifall det blir kyligare längs vägen, och hon lämnar ytterdörren olåst.

I sällskap med den person som felanmält cachen går hon därför nedåt i riktning mot bullerplanket i syfte att gå österut, runt hela området, längs motorvägslänten, för nå cachen nerifrån Vivallaringen. Men istället för att komma så långt, så blir hon mördad (planerat eller oplanerat) vid bullerplanket. Därefter flyr GM ensam österut, samma väg som h*n och LW ursprungligen hade tänkt ta till cachen.

Kanske långsökt, men jag tyckte att det var litet anmärkningsvärt att de sista loggade/felloggade datumen för cachen, samt det geografiska läget där den placerats, får varningsklockorna att ringa.

Den som hittade cachen 14 maj var en s*na1949 (i) som loggat 2465 cachar. Hen loggade åtta cachar i Örebro från 12-14 maj, bara en den 14e, Lenas cache som benämns ovan. Nästa logg är den 19e i Södermanland.
Citera
2018-08-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Var ifrån kommer den uppgiften?

Bygger på ett samtal som en jag känner hade med närstående.
skriver ”Jag tror mig veta...” när uppgiften inte är 100%-ig
Citera
2018-08-14, 13:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Motiverad fråga! Den tanken slog mig också är de mysgrillade på som mest i sommar enligt loggarna. Släktgemenskapen verkar ju inte ha störts av mordet och mordanklagelserna. Om anhörig tagit på sig självsvåldigt att konfrontera eller direkt tysta/få bort LW så skulle GM då ha motiv men samtidigt vara sekundär i polisens ögon som direkt skulle inrikta sig på SD/HD och ifall de haft alibi köra fast. Vi vet väl inte så mycket om de anhöriga kring makarna D utom namn och födelseår enligt Cloudeds gräv men av HDs loggar så verkar båda hennes föräldrar vara inbitna geocachare också. HDs föräldrar verkar också ha varit generösa med paret och kanske ville de försöka hjälpa dem att återförenas då de i julklapp gav dem USA-resan? Nu bör ju steget vara långt från att i bästa välmening ge dotter och svärson en resa för mysig återförening till att gå och utöva våld mot kvinna svärson haft otrohetsaffär med men det spåret bör väl följas upp också.

Som flera har svarat tidigare så verkar SD/HD inte vara (fri)religiösa eller komma från sådan bakgrund. De frireligiösa i sammanhanget var/är väl LW, UW, MH samt en av JD:arna i geocachinggänget. JG enligt vissa men ej bekräftat.

Tack för utförligt svar! Geocaching kanske kan räknas som hednatro eller skogsreligion? Fritt är det i alla fall....

HD:s far kanske kan vara en kandidat.

Sen verkar ju UW-sidan lite lätt stökig och jag kan ju förvisso föreställa mig att ngn där skulle kunna tycka att LW måste skärpa till sig för att barnen inte ska fara illa. (Vilket ju skulle kunna anses ha fått sin bekräftelse, om nu någon av LW:s älskare är mördaren...)
Citera
2018-08-14, 13:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Att man kroppsbesiktade och tog hans DNA första gången han va inne ser
jag som självklart.
Dessutom är jag övertygad om att man buggade hans bil, den som man
blixtsnabbt hämtade in från Arlanda, hann ens motorn kallna.

Så långt ok.
Men sen så åkte skiten in i fläkten, Hiding fick på näbbet två gånger på raken av TR,
knappast så briljant precis som du skriver.

Att hon skulle gå till TR andra gången i ren avsikt att förlora, som
någon/några tycks tro är rena rama tramset, sanningen är att dom inte hade så det
nådde upp till sannolika skäl.

Sedan misstror jag polis/åklagare när man påstår att man sökt "brett", jag tror
att man gick all in på SD omgående, undrar varför
Tips från någon som anses trovärdig men som sannolikt borde vara prio1.

SDs och LWs historik, det gamla bil å bullbråket, så klart.

Min teori om det bråket är att SD ville göra slut med LW å satsa på sin familj.
Det va nog inte vidare populärt, skulle det göras slut så skulle LW själv stå för det hela.

I värsta fall så ser det fortfarande ut så här om ett halvår några inbitna
optimister pustar fram, NFC har mycket att göra, långa köer.
Till påsk sitter han på sannolika skäl, sen är det rena rama motorvägen till åtal å TR.

Hoppas jag har helt fel där.

Det är just det med de två försöken att få MGM häktad på "sannolika skäl" som gör att jag tycker att fallet skaver lite väl mycket än så länge, ingen erfaren åklagare går på pumpen två gånger, det finns inte på kartan, antingen så tog hon en "rövare" och hoppades att det skulle hålla andra gången eller så tänker hon helt fel och kom med ingenting till förhandlingen.

Jag hoppas att det inte var så illa att det försöktes med samma bevisning andra gången för då finns det problem.

Något känns än så länge fel, ge mig MGM häktad på "sannolika skäl" så kanske det börjar ordna sig, än så länge har vi inget fall att diskutera ens, skäligen misstänkt är för tunt.
Citera
2018-08-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad grundar du att dom stämt träff? Att dom har haft digital kontakter verifierat hävdar jag. Att dom stämt träff stämmer inte, enligt dom uppgifter jag har.

Tycker inte ni att det rimmar illa att dom stämt träff, han står och väntar utanför (så pass att polisen spärrar av mer) och hon går iväg med olåst dörr ända till planket?

Visst, det KAN ha gått till så, men.... ärligt?!
Fullkomligt orimlig gärningsbeskrivning.

Digital kontakt-möte-promenad-mord

Allt sker under en väldig begränsad tid. Räknad från att hon avbryter pågående samtal 23.10-15 och "skrikvittnets" uppgift om skrik 23.35. Poliskontakt + samtal + digital kontakt är verifierade.

Vad är din rimliga tolkning av gärningsförloppet?
Senast redigerad av Remark 2018-08-14 kl. 13:46.
Citera
2018-08-14, 13:43
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Låt den informationen betraktas som fakta. Det vet jag både från polis och från närstående. Samstämmiga uppgifter.

Ok, då vet du kanske om SD blev besiktigad och topsad vid första anhållandet (15/5)?
Citera
2018-08-14, 13:44
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack för utförligt svar! Geocaching kanske kan räknas som hednatro eller skogsreligion? Fritt är det i alla fall....

HD:s far kanske kan vara en kandidat.

Sen verkar ju UW-sidan lite lätt stökig och jag kan ju förvisso föreställa mig att ngn där skulle kunna tycka att LW måste skärpa till sig för att barnen inte ska fara illa. (Vilket ju skulle kunna anses ha fått sin bekräftelse, om nu någon av LW:s älskare är mördaren...)

Jo, det är något religiöst över denna hobby kan det tyckas, iaf för en som en själv som står utanför. Det är inte så lite Midsomer-vibbar över alltihopa med en överskuggande normativ fritidssysselsättning som alla i ett mindre område har som inte bara hobby utan vad det verkar ren livsstil. Därmed inte sagt att det inte verkar som en kul grej, mord då exkluderat!

Någon geocachare här kanske kan ta sig en titt på HDs pappas geocachingkonto? Är det du Gloriouslife som är bra på att ta fram detta?

På UWs sida så har vi ju som sagt en mycket iögonfallande person med sådant möjligt motiv ja. Därav har jag efterlyst att få veta mer om denna men möjligen är det snarare där så att någon har velat att vi ska titta ditåt om man ska tro ett av de senare inläggen i aktuell blogg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in