2018-08-20, 01:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bortsett från vad du läst i rättegångsbalken 23 kap. 4 § rättegångsbalken "får" inte och "ska"inte så är ljuga är ett
synnerligen tänjbart begrepp och Åk är med stor svårighet objektiva.
Det jag reagerat på är din naivitet om tillämpningarna vilka i högsta grad är aktuella i fallet Wesström. Lämnar därmed diskussionen.

Huruvida du litar på rättsväsendet eller inte har absolut ingenting med denna tråd att göra. Det finns andra trådar för det. Akta så att du inte blir avstängd för trams.
Citera
2018-08-20, 05:52
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
För min egen del uppfattar jag MV:s inlägg som att polisen (utifrån sin sammantagna bild av händelseförloppet) hade gjort ett antagande om att SD och LW stämde träff, men jag blir inte klok på hur du själv resonerar.

Har du uppfattat det som att polisen har kunnat konstatera att SD och LW stämde träff?

Hur ska jag kunna uppfatta någonting om vad polisen har kunnat konstatera?
Enligt källa med insyn i utredningen så talar mer för än emot att det var SD som väntade på Lena utanför hennes bostad.
Citera
2018-08-20, 06:43
Medlem
Jag är fortfarande nyfiken på varför fler här i tråden verkar ta MV:s inlägg som helt sanna och verkligen har insyn i polisens arbete. Har läst hela tråden vartefter, kan naturligtvis inte komma ihåg alla inlägg, men... vad är det som skiljer så mycket i MV:s inlägg så man kan tro att det är sant?
Du flixa81... med all respekt... kan Du visa något som får mig att ändra uppfattning (eftersom jag läser MV:s inlägg med samma skeptis och funderingar som alla andras...?
Citera
2018-08-20, 08:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag är fortfarande nyfiken på varför fler här i tråden verkar ta MV:s inlägg som helt sanna och verkligen har insyn i polisens arbete. Har läst hela tråden vartefter, kan naturligtvis inte komma ihåg alla inlägg, men... vad är det som skiljer så mycket i MV:s inlägg så man kan tro att det är sant?
Du flixa81... med all respekt... kan Du visa något som får mig att ändra uppfattning (eftersom jag läser MV:s inlägg med samma skeptis och funderingar som alla andras...?

Endast att jag fått PM med likvärdiga uppgifter från annan källa som har insyn i utredningen. Dennes och MV:s info stämmer på det stora hela överens så jag får uppfattningen att MV är trovärdig.
Jag har själv ingen insyn i utredningen utan baserar min uppfattningen på mina källor
Citera
2018-08-20, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Endast att jag fått PM med likvärdiga uppgifter från annan källa som har insyn i utredningen. Dennes och MV:s info stämmer på det stora hela överens så jag får uppfattningen att MV är trovärdig.
Jag har själv ingen insyn i utredningen utan baserar min uppfattningen på mina källor
Tack för svar!
Du har fått PM från annan källa... är det någon Du känner som Du VET har insyn i utredningen?
Citera
2018-08-20, 09:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
.."den här killen.."
Utan att förfalla till impertinens, vill jag ändå ställa dig frågan om du helt har uteslutit möjligheten att det i det här fallet skulle kunna röra sig om en kvinnlig gärningsperson? Eller för den delen: två kvinnor som i samförstånd dödar en tredje, LW?
Varför "killen"? Har du bestämt dig för en man som baneman?

Du har rätt — jag var inne i en tankegång... Det kan vara en tjej eller två. Dock, ska jag följa mina vibbar efter vad vi hittills vet, så är det en kille, och en bestämd sådan. Med tillfälle och möjlighet. Men med endast lite mer info rörande motiv och närvaro så skulle det kunna vara en tjej. Mindre troligt två, men givetvis inte uteslutet.
Citera
2018-08-20, 11:43
Medlem
Nu när tråden börjar tunnas ut med inlägg så kan jag tipsa om att läsa så mycket Ni orkar från början, ganska intressant...!
Citera
2018-08-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu när tråden börjar tunnas ut med inlägg så kan jag tipsa om att läsa så mycket Ni orkar från början, ganska intressant...!

Jag har läst om det ett antal ggr. Oftast brukar det vara där man kan hitta guldkornen.
Det är ett bra tips!
Citera
2018-08-20, 12:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Dristar man sig fråga om det är samma källa i utredningen som låg bakom det berömda och fingerade "synvittnet" som sett SD ute "i det aktuella området och den aktuella tidpunkten" som du fortlöpande sätter din tillit till?

Postat: 2018-07-24, 08:04
Citat:
Vilka är skillnaderna?
Jag postade att vittne sett SD i det aktuella området den aktuella tiden.
Postat. 2018-07-24, 10:59
Citat:
Från källa : ”i det aktuella området den aktuella tiden ”
Jag vet inte exakt klockslag.
Men det borde ju rimligtvis vara i anslutning till tiden hon tros vara mördad?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-20 kl. 13:23.
Citera
2018-08-20, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
I ett tidigt inlägg skrev skribenten Filttoffla att SD cyklade
runt på kontoret på sitt förra jobb och tog adjö. Började
tydligen senare arbeta på ett konkurrerande företag.

Nej det gjorde HAN INTE
Ända som man kan lita på är EGT
MV ljuger
Citera
2018-08-20, 13:15
Medlem
Citat:
Hur ska jag kunna uppfatta någonting om vad polisen har kunnat konstatera?
Enligt källa med insyn i utredningen så talar mer för än emot att det var SD som väntade på Lena utanför hennes bostad.

Ser du det som fakta att någon väntat på LW utanför hennes bostad?
Citera
2018-08-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Nej det gjorde HAN INTE
Ända som man kan lita på är EGT
MV ljuger
Tack!
Men informationen att han cyklade eller inte har jag ingen aning om eller konkurrerande firma.
Jag fäster ingen vikt vid det och gör inga analyser av det, om det skulle vara så. Vissa skrev att det var ett bevis för avvikande beteende och till och med ett bevis att han är psykopat och mer eller mindre en mördare.
Går inte on i sånt.
Sakfrågor är det ända intressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in