2018-08-20, 18:10
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoteborgU
Om C*rl R*zk är en av MGM, skulle det eventuellt kunna ha kopplingar till mordet på Lidingö för ett tag sen?

Är inte särskilt insatt i just det fallet, men ser via Facebook att C*rl verkar vara ganska nära vän med en *bbe El-B*rawani (*=a) som verkar ha varit den egentliga måltavlan för det mordet.

Förmodligen helt ute och cyklar, eftersom jag knappt minns Lidingö-mordet, men ändå mer OnT än all rasbiologi i tråden..

https://www.facebook.com/*bbe.elb*rawany

Ser i FB-tråden om Lidingö-mordet att de häktade två tjejer i förra veckan, varav en hade kopplingar till Enskede. Det inblandade klientelet känns också hyfsat likt...
Bra hittat!
Hederlig gammal FB-spaning av bästa märke! Jag är - som du - bara löst insatt i Lidingö-mordet, men det du skriver är onekligen en möjlig koppling.
Citera
2018-08-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FamilyFirst84
Han var en i mängden, absolut ingen ledare. Det har snackats en del faktiskt om att han golat förr. Han har aldrig suttit inne dessutom.

Lite rolig info: Carl är otroligt bortskämd och får allt han pekar på och kan stå och kasta presenter i golvet som han inte gillar som hans mor och far köpt hahahahah

Humor, tack för utfyllnaden om karaktären. Det kommer ju bli svettigt att komma undan en dom där nere. Sen att de travar tid på tid där gör ju att den curlade Carl kan få en fin dom på 40-50 år men man sitter inte längre än 30 i Spanien så det blir väl överföring till Sverige sen och plana ut på en svensk kåk -om han döms. Men lite rabatt kan han kanske gå om han golar ner sina kumpaner eller så golar de ner han möjligen. Troligt är att han inte är hemma hos mamma på ett tag åtminstone.
Citera
2018-08-20, 19:06
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Var/ Är ytligt bekant med både simon och shabazz. Simon är vit o h shabazz halvit/karibien. Med andra ord är dom halvbröder (gemensam vit mamma).

Shabazz kunde uppfattas som väldigt kaxig/uppkäftig när han var liten och jag tror det har fortsatt på den banan som äldre (det var länge sen jag träffade honom).

Simon var lugn som person och jag stötte inte på honom så ofta. Dock stötte jag på honon för ett antal år sedan när jag var ute på club och jag minns att han frågade mig om jag ville ha kola.

Med det sagt vill jag inte svartmåla någon men att det hela har med droger att göra är nog väldigt säkert.

Rip
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2018-08-20 kl. 19:08.
Citera
2018-08-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Så BO är S*mon Mell*n och eventuellt kan den överlevande mannen vara K*m? Lite långsökt men men.

En av MgM är C*rl Fr*zk.

Någon skrev att det kunde vara kopplat till Lidingömordet på den 57 åriga mannen på byggföretaget.. Berätta mer!
Om den andra Bo heter Kim så bör han ha en dom på sig, vållande till annans död pga en dödsmisshandel. Har någon lexbase och kan kolla upp?
Citera
2018-08-20, 19:37
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av In-Cognito
Lågt straff för mord i Sverige? Det är lägst 10 år, högst 18 och på livstid om omständigheterna är försvårande. Vilket ofta utdöms. Är det ett ”lågt straff” menar du att sitta frihetsberövad på obestämd tid?
Livstid blirju aldrig livstid.. så ja det är lågt. Och att dömmas för mord och komma ut efter 6 år och4 månader är totalt sjukt. Livstid ska ju vara standard, sen kan det ev finnas förmildrande omständigheter.

Och vad ovanligt att svenskarna är kaosblattar. Precis som killen i Albanien med 19 pistoler.. Färrljugna media, skriv åtminstone svensk medborgare av marockanskt ursprung.
Citera
2018-08-20, 19:54
Medlem
Cordycepss avatar
Enligt ett dagboksblad i fallet med mordet på Kaiwan Balisani så var S*mon Mell*n initialt misstänkt som delaktig (oklart hur bara av dagboksbladet). Även brodern Sh*bb*zz listas som misstänkt.

*i & a

Edit: Sh*bb*zz häktades för mord och grovt vapenbrott, ser ut att ha suttit häktad hela april 2015. S*mon var misstänkt för grovt vapenbrott men häktades inte.
Senast redigerad av Cordyceps 2018-08-20 kl. 20:38.
Citera
2018-08-20, 20:02
Medlem
adeymarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Om den andra Bo heter Kim så bör han ha en dom på sig, vållande till annans död pga en dödsmisshandel. Har någon lexbase och kan kolla upp?

Nej han som överlevde är inte Kim
Citera
2018-08-20, 20:05
Medlem
meas19s avatar
Hon som överlevde menar du, tydligen en kvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av adeymarian
Citera
2018-08-20, 20:06
Medlem
adeymarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Hon som överlevde menar du, tydligen en kvinna.

Lol nej det är en man
Citera
2018-08-20, 20:09
Medlem
Det var väl bara översatt fel från spansk media? Så det är två män som är BO verkar det som.
Citera
2018-08-20, 21:21
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Humor, tack för utfyllnaden om karaktären. Det kommer ju bli svettigt att komma undan en dom där nere. Sen att de travar tid på tid där gör ju att den curlade Carl kan få en fin dom på 40-50 år men man sitter inte längre än 30 i Spanien så det blir väl överföring till Sverige sen och plana ut på en svensk kåk -om han döms. Men lite rabatt kan han kanske gå om han golar ner sina kumpaner eller så golar de ner han möjligen. Troligt är att han inte är hemma hos mamma på ett tag åtminstone.
Ingen får 40-50 år i Spanien. Inte 30 heller. Spanien är inget u-land.
Citera
2018-08-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adeymarian
vad är den andre för filur då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto