Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 20:00
Medlem
Q1986s avatar
Stämmer det att man kan få en bättre effekt om man tar lite alkohol innan? Har ett par vänner som säger att när det väll slår så slår det bättre med tre öl i kroppen.
Senast redigerad av Q1986 2018-08-17 kl. 20:04.
Citera
2018-08-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q1986
Stämmer det att man kan få en bättre effekt om man tar lite alkohol innan? Har ett par vänner som säger att när det väll slår så slår det bättre med tre öl i kroppen.

Nej det har jag aldrig hört talas om. Däremot så brukar man säga att 1-3 öl för att lugna nervositeten kan vara bra. Om du är spänd och tycker det känns nojigt för en eventuell peak. Jag tycker alkohol ska lämnas helt ute ur bilden men med det sagt så kommer inte 3 öl påverka er speciellt mycket åt något håll.
Citera
2018-08-20, 13:00
Medlem
184s avatar
Går det bra att ta mdma om man äter medicinen gabapentin?
Tack!
Citera
2018-08-20, 17:09
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q1986
Nej - alkohol tenderar att ta udden av ruset. Har man dessutom druckit mycket så leder det inte sällan till minnesluckor i kombination med MDMA.

Någon öl eller två är inget problem för de flesta, men att vara berusad är bara onödigt.
Citera
2018-08-21, 16:17
Medlem
Lila Barcelona i Stockholm.
Langaren sa att det var "nästan 200 mg mdma i en tablett"
(Kollade pillreports och de ligger mellan 140-190mg MDMA)
Och han sa även "att de skulle innehålla lite amfetamin, men väldigt lite"
"Man gillar närkontakt, men de kickar segt, upp till 45 minuter"

Har läst lite på flashback och internet om den batchen i typ 5 olika trådar av olika användare, hälften verkar älska den och andra hälften får antingen, ingen effekt alls, spyr, mår väldigt dåligt på AT:n, blir yra under ruset osv.

De har en skåra och går att dela så tror jag gör bäst i att ta MAX en halva och vänta 1-2 timmar och se hur det känns.
Någon som vet nåt eller rekommenderar nåt för mig? Kan inte beställa testkit hem om det inte går att köpa i affärer här?
Citera
2018-08-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maertino1
Lila Barcelona i Stockholm.
Langaren sa att det var "nästan 200 mg mdma i en tablett"
(Kollade pillreports och de ligger mellan 140-190mg MDMA)
Och han sa även "att de skulle innehålla lite amfetamin, men väldigt lite"
"Man gillar närkontakt, men de kickar segt, upp till 45 minuter"

Har läst lite på flashback och internet om den batchen i typ 5 olika trådar av olika användare, hälften verkar älska den och andra hälften får antingen, ingen effekt alls, spyr, mår väldigt dåligt på AT:n, blir yra under ruset osv.

De har en skåra och går att dela så tror jag gör bäst i att ta MAX en halva och vänta 1-2 timmar och se hur det känns.
Någon som vet nåt eller rekommenderar nåt för mig? Kan inte beställa testkit hem om det inte går att köpa i affärer här?

Dessa lila piller har varit i omlott länge. Vilket betyder att det är omöjligt att säga något då dom blivit kopierade flertalet gånger. Jag har tagit lila barcelona på ett skogsrave i just stockholm men upplevde dom inte alls speciellt "tjackiga" - dom jag hade var rena och ingen nämnvärd känning av amfetamin. Jag tog en hel, fyllde sedan på rätt bra under kvällen men jag är en stor hen med lite för hög tolerans.

Har man inte koll på vad man stoppar i sig (vilket man sällan har) så är det väl helt klart lämpligt att börja med en halv.
Citera
2018-08-22, 18:18
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 184
Tack!
Det finns vissa risker. Men generellt sett skulle jag säga att det är lugnt såvida du inte tar alltför hög dos av endera substans, samt har tolerans till gabapentin.
Citera
2018-08-23, 10:27
Bannlyst
https://m.imgur.com/gallery/pbS9mZA

Är detta E? Lime grön kryss på baksidan och inget tryck.
Citera
2018-08-23, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockeh
https://m.imgur.com/gallery/pbS9mZA

Är detta E? Lime grön kryss på baksidan och inget tryck.

Helt omöjligt att säga ut. Pressen ser riktigt dålig ut och jag skulle verkligen inte stoppa i mig dom där utan att testa med testkit.
Citera
2018-08-24, 14:05
Medlem
Kan man ta E och gå på en fest och dricka öl som på kokain och känna sig pratglad och nice eller blir man helt borta?

Har aldrig testat förut men vi är några som ska pröva till helgen.

Hört att dela på tabletten i 2 ska vara bra första gången (en tablett ska ha ca 200mg)

Kan man dela den på 4a eller blir 50mg för lite för att känna på ruset som nybörjare?
Citera
2018-08-24, 14:12
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 184
Tack!

Skippa alla GABA-droger om du ska ta MDMA. Det dämpar effekten något enormt. Dessutom kommer du inte behöva det när du tar MD iallafall spar det till dagen efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Shelbycobra
Kan man ta E och gå på en fest och dricka öl som på kokain och känna sig pratglad och nice eller blir man helt borta?

Hört att dela på tabletten i 2 ska vara bra första gången (en tablett ska ha ca 200mg)

Kan man dela den på 4a eller blir 50mg för lite för att känna på ruset som nybörjare?

Det är ganska starkt. Går inte att jämföra med kokain eller tjack. Tänk snarare en kraftig fylla, fast åt tjack/kokain hållet. Men tar ni en lagom dos så är det nog lugnt. En halv blir nog bra.

Skulle dock inte rekommendera att ta några större doser bland folk om ni inte är vana. Finns få droger man blir så väck av som E.
Senast redigerad av Bluepant 2018-08-24 kl. 14:15.
Citera
2018-08-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shelbycobra

Nej, man kan inte gå runt på fest och vara hyfsat normal. Känner ni av det kommer era ögon förmodligen vara stora som tefat och det finns risk att käken spänner och vobblar värre än kola. Jag skulle ALDRIG ta E/MDMA bland människor som jag inte ville skulle veta att jag var påverkad av droger. 50mg är jävligt lite förresten. Dela det på 2 så ni får 100 var åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in