Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Själva tilltaget är humoristiskt och t.om. jag drar lite på smilbanden i frågan. Men det är inget vidare taktiskt att göra det som riksdagskandidat. Där går min gräns. Tummen ner för miffot. AfS får ta han i näsa...jag menar örat.
Kasselstrand kommenterar det som hände 8:45
https://soundcloud.com/macleod1001/av604-gustav-kasselstrand-om-alternativ-for-sverige
Citera
2018-08-19, 23:15
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Man känner lite hopp av att läsa svaren till hennes inlägg.

Och ja jag kan mycket väl tänka mig att det kan vara svårt att gå från ett parti som man stöttat länge tidigare, särskilt om de nu håller på att bli störst. Men ärligt talat, storlek betyder ingenting om det samtidigt saknar själ. Och de kommer med stor sannolikhet att bli störst även utan vårt stöd. Jag röstade som sagt också på SD 2010.

Jag röstade på SD redan 2002 för första gången och då fick dom 1,4 % har jag för mig. Så får Afs över 1% i röster så är det definitivt inte bortkastad.

Det är klart att det är extrem besvikelse att det har blivit så här. Och det karlsson och gänget inte fattar är att dom är exakt lika hatade fortfarande av vänstern och liberalerna. SD är numera som en mobbad skolpojke som försöker göra allt för att passa in i gänget. För jävla sorgligt att dom inte förstår det. I valet 2022 så är det inte helt omöjligt som jag ser det att AfS är ett större parti än SD.
Citera
2018-08-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det som är mest avgörande för att folk ska våga sympatisera med Afs är att de frigör sig helt och hållet från den mediala beskrivningen av vad som är rumsrent och inte. När man väl inser för sig själv att det är helt normalt att vurma för ingruppen ter sig Afs som ett normalt och sunt alternativ.

Så länge man har internaliserat medias beskrivning och är rädd för att framstå som främlingsfientlig är man kvar i matrix och bussiness as usual

Den första konflikten att vinna är den inre. Sedan står man på en trygg, allmänmänsklig berggrund. Ett folk som alla andra. Samma folkrätt, samma rätt att organiskt exkludera, samma rätt att älska, hata och försvara.

Jag har skrivit mycket om detta, men det handlar på en fundamental nivå om att hävda svenskens mänsklighet. Vi är varken övermänniskor eller trälar, vi står inte över mänskliga brister och behov.
Citera
2018-08-19, 23:48
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Har under helgen sett diverse filmklipp, läst, jämfört och funderat. Detta twitterinlägg fick mig att beställa AfS valsedlar https://mobile.twitter.com/PaulaBieler/status/1031181909768986624

Rösta AfS du med. SD är inte samma parti som det vi började rösta på, det är nu något helt annat och med helt andra mål än tidigare.

Vet egentligen inte varför jag tvekat så länge. Har stöttat sd sen 2010 och alltid velat att de ska bli störst, men med den politik de driver nu så är de helt enkelt inget parti för mig.
Röstade också på SD 2010, och sedan 2014. Det var det bästa valet vid de tillfällena, och de utmanande etablissemanget på ett positivt sätt. Hade jag fått välja igen, så hade det fortfarande blivit röster på SD i de valen.

Men nu tycker jag att de har tjänat sitt syfte, och AfS – som den nya underdog:en – framstår som ett mycket bättre alternativ. Jag önskar fortfarande SD allt väl, för de är fortfarande 1000 gånger bättre än 7-klövern som är helt ansvariga för dagens situation. Men får jag välja själv, så blir det en röst på AfS i detta valet.

---

De verkar ha succé med utdelandet av valsedlar och antalet beställningar av valsedlar. Hade varit intressant att veta hur många som har beställt, det borde ju vara ganska indikativt för hur många som har tänkt rösta på dem.
Citera
2018-08-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
De verkar ha succé med utdelandet av valsedlar och antalet beställningar av valsedlar. Hade varit intressant att veta hur många som har beställt, det borde ju vara ganska indikativt för hur många som har tänkt rösta på dem.

Vet ej hur många som skickats ut i dagsläget. Men här kan du se AfS jobba med utskicken:

https://twitter.com/margippo/status/1031277615150190592
Citera
2018-08-20, 00:06
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Den första konflikten att vinna är den inre.
Sedan står man på en trygg, allmänmänsklig berggrund. Ett folk som alla andra. Samma folkrätt, samma rätt att organiskt exkludera, samma rätt att älska, hata och försvara.
Jag har skrivit mycket om detta, men det handlar på en fundamental nivå om att hävda svenskens mänsklighet. Vi är varken övermänniskor eller trälar, vi står inte över mänskliga brister och behov.

Kan inte nog betonas! Media har tutat i folk att detta är något "extremt". I helskotta heller!
Denna insikt är kryptonit i debatten.
Citera
2018-08-20, 00:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Vet ej hur många som skickats ut i dagsläget. Men här kan du se AfS jobba med utskicken:

https://twitter.com/margippo/status/1031277615150190592
Låter ju onekligen positivt att det är sådan stor förfrågan. Hoppas det håller i sig och att Gud fortsätter välsigna dem.

När jag beställde fick jag iof 4 st valsedlar, så det kan ju mycket väl vara fler som röstar AfS än antalet kuvert som gått ut. Men antalet beställningar borde ju åtminstone vara ett minimum antal röster de kommer få. Men AfS kanske vill hålla på den siffran av strategiska skäl.

---

Undrar om inte Fria Tider är en av AfS största valarbetare. Känns som att de konverterar många från SD till AfS, med artiklar som:

* http://www.friatider.se/sd-tackar-kv-llspressen-f-r-hj-lp-med-att-sp-ra-upp-ideologiskt-avvikande-kandidater
* http://www.friatider.se/vi-vill-tillbaka-till-hur-sverige-var-f-re-massinvandringen

Vet man hur många unika läsare Fria Tider har? Det är väl i runda slängor den basen AfS har att ta väljare ifrån. På Flashback här i politikdelen har AfS iaf 26 % stöd (FB) Vilket parti ska du rösta på 2018, och varför?, kanske inte är helt tillförlitligt visserligen, men lyckas de ta lika många % från Fria Tiders läsare kan det nog röra sig om väldigt många röster.
Citera
2018-08-20, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag förstår inte hur du kan få ett litet gäng bestående av sojapojkar, anti-kvinnliga skränbrudar och babbar till "ett par hundra".

Du behöver starkare glasögon, alternativt har du aldrig ens sett Umeåvideon. Eller så gör du som Kasselstrand: förminskar vänstern och överdriver antalet åhörare. Han nämnde siffran 150 åhörare - det gällde en stad i södra Norrland. AfS har ingenstans haft så många åhörare, förutom i Stockholm. Det är lätt att konstatera.
Citera
2018-08-20, 00:24
Bannlyst
Satan vilket jävla smile Jeff sitter med i tråden nu! kvällen slutade bra för AFS och dåligt för ExpoKarlsson och Paula. JÅ gick AWOL
Citera
2018-08-20, 00:25
Medlem
Hexen666s avatar
Så hur många röster behöver dom? Ca 250 000? F! fick nästan 200k röster 2014. Man kan ju tycka att fler svenskar borde sympatisera med Afs:s politik än det galna F!

Afs har ju iofs inte fått samma mediala hjälp
Citera
2018-08-20, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Satan vilket jävla smile Jeff sitter med i tråden nu! kvällen slutade bra för AFS och dåligt för ExpoKarlsson och Paula. JÅ gick AWOL

Berätta närmare vad du menar! AWOL??
Citera
2018-08-20, 00:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Du behöver starkare glasögon, alternativt har du aldrig ens sett Umeåvideon. Eller så gör du som Kasselstrand: förminskar vänstern och överdriver antalet åhörare. Han nämnde siffran 150 åhörare - det gällde en stad i södra Norrland. AfS har ingenstans haft så många åhörare, förutom i Stockholm. Det är lätt att konstatera.

Jag har sett videon och ett flertal bilder. Dina vänsterpolare utgjorde absolut inte 200 personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in