Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-19, 20:30
Medlem
Har propagerat för SD i snart 20 år. Nu ska jag slå slag o saken. 2022 kommer jag rösta på AFS. Jag kommer att ångra mig i takt med att Sd blir mer mainstream. Därför ska jag göra det rätta. Ändra mig precis innan valdagen och rösta AFS redan i år.
Citera
2018-08-19, 20:33
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Igår nådde väl partiet 40 000 på Facebook. Noterade idag att antalet gillningar gått neråt. Precis nyss i skrivande stund så hade man "enbart" 30 997 gillningar.

Varför är det så? Imorse mindes jag att de låg ett par hundra gillningar över 40 000

De ligger på 40.000 nu igen, ingen aning varför de skulle ha backat dock.
Citera
2018-08-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Åkesson är väldigt rak och tydlig och förklarar vad han menar med öppen svenskhet.

Kasselstrand är däremot ganska diffus. Han talar om gemensamma värderingar och ett gemensamt ursprung, men det framgår inte vad han anser är viktigast för svenskheten.
Diffus?
Man kan väl inte lämna klarare besked än vad Kasselstrand gör?
Man måste väl vara riktigt begränsad i tankeverksamheten om man tycker t.ex. en somalie kan bli svensk.
Frågar du t.ex. en irakier om han är svensk så skrattar han dig rätt upp i ansiktet
Skulle du flytta till irak, så finns det ingen irakier som skulle se dig som en "irakier".
Man blir så trött på alla dessa vänster och liberala "hennar" och deras genus tugg
Senast redigerad av HVU 2018-08-19 kl. 20:41.
Citera
2018-08-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Har propagerat för SD i snart 20 år. Nu ska jag slå slag o saken. 2022 kommer jag rösta på AFS. Jag kommer att ångra mig i takt med att Sd blir mer mainstream. Därför ska jag göra det rätta. Ändra mig precis innan valdagen och rösta AFS redan i år.

Välkommen till den ljusa sidan.

Det är typiskt att det är de "sanna" SD-väljarna som idag är AfS-väljare. Jag exempelvis stöttade dem före det att de blev ett riksdagsparti, men därefter har man mest blivit besviken. Jag ångrar dock inte att jag röstade på SD 2010, då invandringskritiken har blivit mer normaliserad, och tack vare SDs stora stöd idag på närmare 25 procent, så har det blivit mycket lättare för AfS att attrahera väljare. Vi kommer knappast behöva vänta i 20 år på att AfS kommer in i riksdagen. Har vi riktigt tur behöver vi inte ens vänta ett år (från lanseringen). I annat fall kommer de definitivt in 2022. Och vem vet, det kanske även blir ett omval strax efter riksdagsvalet. Sedan skulle ett "stort" AfS utanför riksdagen även ge effekt på SD, då SD fattar att om de inte skärper sig så kommer folk rösta in AfS till riksdagen.

När AfS närmar sig 4 procent i opinionsundersökningar, så kommer vi med mycket stor sannolikhet att få se en ketchupeffekt där de kommer att explodera i stöd. Enligt en tidigare Sentio-undersökning så kan runt 13 procent tänka sig att rösta på AfS, och med tanke på hur mycket SD kommer att svika efter valet i september så kommer väl AfS' potential att se ännu ljusare ut.

Tyvärr, men jag har verkligen gett upp allt hopp om SD. Enda gången jag kan se att de gör "som jag vill", är om AfS hotar deras position som ensamt invandringskritiskt parti. Och med tanke på att AfS är den enda trovärdiga samarbetspartnern i dagsläget för SD om SD vill sitta i regeringsställning i framtiden, måste de ge ett rejält köttben åt AfS.
Senast redigerad av IKN 2018-08-19 kl. 20:52.
Citera
2018-08-19, 20:53
Medlem
StuGs avatar
Umeå.

Markus Johnsson.

Enastående! Med norrländskt lugn lät han åhörarna följa gramscivänsterns marsch genom institutionerna och hur det påverkat Sverige.
Det är avgörande att inte bara politiskt intresserade känner till detta utan att vanligt folk får veta.
Jag har ytterst sällan hört SD berätta om detta, annat än kort och i förbifarten.
Det handlar inte bara om antal si eller antal så av invandrare. Det är ett helt politiskt system.

Bra Markus!
Citera
2018-08-19, 21:06
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Umeå.

Markus Johnsson.

Enastående! Med norrländskt lugn lät han åhörarna följa gramscivänsterns marsch genom institutionerna och hur det påverkat Sverige.
Det är avgörande att inte bara politiskt intresserade känner till detta utan att vanligt folk får veta.
Jag har ytterst sällan hört SD berätta om detta, annat än kort och i förbifarten.
Det handlar inte bara om antal si eller antal så av invandrare. Det är ett helt politiskt system.

Bra Markus!

Underbart att AfS har så starkt stöd i Norrland. Historiskt har det största motståndet mot övermakten kommit från trakterna runt Dalarna, Västmanland och Helsingland. Nu är de riktiga norrlänningarna också med på tåget. Då blir det åka av. Nu väntar vi på att SD-fästet Skåne ska hoppa på tåget.
Citera
2018-08-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Igår nådde väl partiet 40 000 på Facebook. Noterade idag att antalet gillningar gått neråt. Precis nyss i skrivande stund så hade man "enbart" 30 997 gillningar.

Varför är det så? Imorse mindes jag att de låg ett par hundra gillningar över 40 000

Just nu står det 39 995

Sånt här kan hända på FB. För några år sedan var det en väldig utrensning av äldre likes på FB
Citera
2018-08-19, 21:23
Medlem
Hexen666s avatar
Det som är mest avgörande för att folk ska våga sympatisera med Afs är att de frigör sig helt och hållet från den mediala beskrivningen av vad som är rumsrent och inte. När man väl inser för sig själv att det är helt normalt att vurma för ingruppen ter sig Afs som ett normalt och sunt alternativ.

Så länge man har internaliserat medias beskrivning och är rädd för att framstå som främlingsfientlig är man kvar i matrix och bussiness as usual
Citera
2018-08-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Jag hatar mig själv när jag velar.
Hela min uppfostran och träning i min förra karriär var, fatta beslut och kommendera framåt.

Nu har jag sett Umeå-talet och fan, det är klipp i Kesselstrand.
Energi, vilja och ärlig.

Ska vi ta en kalkylerad risk och köra AfS om några veckor?
Vad säger du LiteKetaTack?

Sverige behöver akut hjälp!
Har under helgen sett diverse filmklipp, läst, jämfört och funderat. Detta twitterinlägg fick mig att beställa AfS valsedlar https://mobile.twitter.com/PaulaBieler/status/1031181909768986624

Rösta AfS du med. SD är inte samma parti som det vi började rösta på, det är nu något helt annat och med helt andra mål än tidigare.

Vet egentligen inte varför jag tvekat så länge. Har stöttat sd sen 2010 och alltid velat att de ska bli störst, men med den politik de driver nu så är de helt enkelt inget parti för mig.
Senast redigerad av LiteKetaTack 2018-08-19 kl. 21:39.
Citera
2018-08-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Har under helgen sett diverse filmklipp, läst, jämfört och funderat. Detta twitterinlägg fick mig att beställa AfS valsedlar https://mobile.twitter.com/PaulaBieler/status/1031181909768986624

Välj rätt du också

Vet egentligen inte varför jag tvekat så länge. Har stöttat sd sen 2010 och alltid velat att de ska bli störst, men med den politik de driver nu så är de helt enkelt inget parti för mig.

Man känner lite hopp av att läsa svaren till hennes inlägg.

Och ja jag kan mycket väl tänka mig att det kan vara svårt att gå från ett parti som man stöttat länge tidigare, särskilt om de nu håller på att bli störst. Men ärligt talat, storlek betyder ingenting om det samtidigt saknar själ. Och de kommer med stor sannolikhet att bli störst även utan vårt stöd. Jag röstade som sagt också på SD 2010.

Jag tror nog att SD kan komma att bli AfS' bästa valarbetare, och det är ingen sarkasm i det påståendet. Jag räknar kallt med att vi kommer att få se en drös PK-utspel från SD-ledningen framtill valet vilket kommer ge en riktigt besk smak i många SDares munnar.
Citera
2018-08-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack

Välj rätt du också

Nånting som man på det engelska språket kallar "pure coincidence"

Hoppas fler och fler som röstade in SD 2010 och 2014 inser att AfS är på svenskarnas sida, på riktigt.
Citera
2018-08-19, 21:44
Medlem
StillaHavets avatar
Tack för AfS. De har åtminstone ingen plan att utesluta representanter som vågar säga att svenskar existerar och skulle, till skillnad från Mattias Karlsson (SD) aldrig drömma om att tacka ljugmedia för att de spårar upp medlemmar som tar sig friheten att tala om svenskar.

(FB) SD: "Tack till kvällspressen för att ni hänger ut rasister i vårt parti!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in