Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-20, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har sett videon och ett flertal bilder. Dina vänsterpolare utgjorde absolut inte 200 personer.

Jag tillhör inte vänstern! Men du behöver starkare glasögon - eller ta din medicin.
Citera
2018-08-20, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Berätta närmare vad du menar! AWOL??
Haha men har du inte läst tråden om Expokarlsson och Bielers utspel? De har ju gjort bort sig totalt! Vilket bara lär gynna AFS!

Awol betyder att en viktig person bara försvinner spårlöst utan att säga något. JÅ lär ha sprungit iväg efter deras utspel.
Senast redigerad av GTvsProjectC 2018-08-20 kl. 00:49.
Citera
2018-08-20, 00:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag tillhör inte vänstern! Men du behöver starkare glasögon - eller ta din medicin.

Just det, du är ju en av Mattias små springpojkar och det är därför du påstår att vänstern samlade 200 personer idag.
Citera
2018-08-20, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Låter ju onekligen positivt att det är sådan stor förfrågan. Hoppas det håller i sig och att Gud fortsätter välsigna dem.

När jag beställde fick jag iof 4 st valsedlar, så det kan ju mycket väl vara fler som röstar AfS än antalet kuvert som gått ut. Men antalet beställningar borde ju åtminstone vara ett minimum antal röster de kommer få. Men AfS kanske vill hålla på den siffran av strategiska skäl.

---

Undrar om inte Fria Tider är en av AfS största valarbetare. Känns som att de konverterar många från SD till AfS, med artiklar som:

* http://www.friatider.se/sd-tackar-kv-llspressen-f-r-hj-lp-med-att-sp-ra-upp-ideologiskt-avvikande-kandidater
* http://www.friatider.se/vi-vill-tillbaka-till-hur-sverige-var-f-re-massinvandringen

Vet man hur många unika läsare Fria Tider har? Det är väl i runda slängor den basen AfS har att ta väljare ifrån. På Flashback här i politikdelen har AfS iaf 26 % stöd (FB) Vilket parti ska du rösta på 2018, och varför?, kanske inte är helt tillförlitligt visserligen, men lyckas de ta lika många % från Fria Tiders läsare kan det nog röra sig om väldigt många röster.

Fria Tider är nästan som AfS' inofficiella nättidning, och det är MÅNGA som läser Fria Tider varje månad, närmare bestämt runt omkring en miljon unika besökare. Så det når verkligen ut till många. Så deras anti-SD-artiklar och pro-AfS-artiklar bör hjälpa AfS mycket. Det skadar heller inte att den tidigare inofficiella SD-nättidningen som numera heter Samhällsnytt (tidigare Avpixlat) då och då skickar en känga åt SD och lyfter fram AfS. Då och då som sagt, främst av Dagerlind.

Och får man AfS-valsedlar över, så bör man gå till en vallokal och lägga ut de överblivna sedlarna så att andra kan ta, vilket jag själv kommer att göra. Ännu bättre förstås om ni hittar någon som vill rösta på AfS och ge en till denne.
Senast redigerad av IKN 2018-08-20 kl. 00:52.
Citera
2018-08-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Fria Tider är nästan som AfS' inofficiella nättidning, och det är MÅNGA som läser Fria Tider varje månad, närmare bestämt runt omkring en miljon unika besökare. Så det når verkligen ut till många. Så deras anti-SD-artiklar och pro-AfS-artiklar bör hjälpa AfS mycket. Det skadar heller inte att den tidigare inofficiella SD-nättidningen som numera heter Samhällsnytt (tidigare Avpixlat) då och då skickar en känga åt SD och lyfter fram AfS. Då och då som sagt, främst av Dagerlind.

Och får man AfS-valsedlar över, så bör man gå till en vallokal och lägga ut de överblivna sedlarna så att andra kan ta, vilket jag själv kommer att göra. Ännu bättre förstås om ni hittar någon som vill rösta på AfS och ge en till denne.

Jag har flera gånger skrivit att AfS ligger väldigt nära Fria Tider politiskt och ideologiskt. Fria Tider och Nya Tider är också de enda inom alternativmedia som konsekvent har skrivit ganska mycket och positivt om AfS.
Citera
2018-08-20, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Den första konflikten att vinna är den inre. Sedan står man på en trygg, allmänmänsklig berggrund. Ett folk som alla andra. Samma folkrätt, samma rätt att organiskt exkludera, samma rätt att älska, hata och försvara.

Jag har skrivit mycket om detta, men det handlar på en fundamental nivå om att hävda svenskens mänsklighet. Vi är varken övermänniskor eller trälar, vi står inte över mänskliga brister och behov.
Så enkelt, och samtidigt så komplicerat, är det. Det handlar om en mental frigörelseprocess.
Citera
2018-08-20, 01:05
Medlem
Laughing out loud. Mattias Karlsson har börjat skriva fylleinlägg nu på facebook igen. Inte bara angående hur rasistiskt det är att anse att det krävs att du är född utav 2 svenska föräldrar för att klassas som svensk utan han skriver nu om AfS antisemitism.

40 minuter sedan :
Citat:
Det är nu över en vecka sedan som en av Alternativ för Sveriges partistyrelseledamöter och toppkandidater till riksdagen filmades när han öppet spred antisemitisk propaganda. AFS partiledning har vägrat att svara på frågor om saken och man har inte på minsta sätt försökt distansera sig från händelsen eller de åsikter som deras högt uppsatte företrädare gav uttryck för. Av detta kan man svårligen dra någon annan slutsats än att antisemitism är en fullt accepterad åsikt inom AFS.
Citera
2018-08-20, 01:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Laughing out loud. Mattias Karlsson har börjat skriva fylleinlägg nu på facebook igen. Inte bara angående hur rasistiskt det är att anse att det krävs att du är född utav 2 svenska föräldrar för att klassas som svensk utan han skriver nu om AfS antisemitism.

40 minuter sedan :

Hyckleri. Negerhataren Markus Wiechel och Oscar Sjöstedt, som roas av judehat, är ju kvar inom Sverigedemokraterna.
Citera
2018-08-20, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55

40 minuter sedan :
Börjar AfS sno röster på riktigt nu?
Citera
2018-08-20, 01:18
Medlem
SD-ledningen är väldigt korkad. Även om de skulle vara helt övertygade om att AfS kommer misslyckas att komma in (någonsin) i riksdagen, så är det en korkad strategi att helt i onödan skapa fientlighet och måla in sig i ett hörn. De OM NÅGRA borde veta bättre. Jag tror att det är en blandning av godhetssignalerande och arrogans. Det ironiska är att AfS lär vara deras enda eventuella framtida (indirekta) allierade i riksdagen.

Och en till sak som SD om några borde fatta, är att de skjuter sig själva i foten genom att dels uppmärksamma AfS, och framför allt svartmåla dem på detta omogna sätt. Folk ser hyckleriet och blir än mer irriterade och frustrerade.
Citera
2018-08-20, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Börjar AfS sno röster på riktigt nu?

Mest troligen, annars hade man inte brytt sig såhär mycket. Mattias ser AfS som ett hot, eller så vill han att dem faktiskt ska komma in, så SD slutar att vara "de extrema partiet" så kan AfS ta över den rollen vilket kommer resultera i att samarbetsmöjligheterna mellan SD och M kommer öka dramatiskt.
Citera
2018-08-20, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Man känner lite hopp av att läsa svaren till hennes inlägg.

Och ja jag kan mycket väl tänka mig att det kan vara svårt att gå från ett parti som man stöttat länge tidigare, särskilt om de nu håller på att bli störst. Men ärligt talat, storlek betyder ingenting om det samtidigt saknar själ. Och de kommer med stor sannolikhet att bli störst även utan vårt stöd. Jag röstade som sagt också på SD 2010.

Jag tror nog att SD kan komma att bli AfS' bästa valarbetare, och det är ingen sarkasm i det påståendet. Jag räknar kallt med att vi kommer att få se en drös PK-utspel från SD-ledningen framtill valet vilket kommer ge en riktigt besk smak i många SDares munnar.

Det blir nog massflykt till AfS efter det där uttalandet. En icke-svensk som Paula Bieler ska inte tala om för svenskar vad svenskhet är.

Sedan kan givetvis icke-svenskar (i rimliga mängder) bo i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in