Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDO
Var i min lista ser du Tredje rikets utrotningskampanjer som ett exempel på krig?
Frågan är varför du inkluderar händelser i den 500 år långa utrotningskampanj mot världens ursprungsbefolkningar som exempel på ”krig”, men inte t.ex. den utrotningskampanj som under Tredje riket bedrevs mot judar, romer och andra minoriteter.
Vet du själv varför?
Citat:
Jag struntar som sagt i din högst personliga definition av ordet krig. Vi kan ju vända oss till det som varit din fiende när det kommer till språket tidigare, Svensk ordbok:
Krig: tillstånd av väpnad kamp i stor skala mellan nationer el. andra folkgrupper
Så, när förenta staternas armé bedriver etnisk rensning i sydvästra USA och mördar de sista 38 apacherna, så vill du kalla det för ”krig”?
Citat:
Så med korrekt definition är ditt påstående att majoriteten av alla krig i modern tid föregåtts av false flag fel.
Men visst, med din definition av ”krig”, din definition ”modern tid”, din definition av ”false flag” och dina krav på att något har bevisats så har du säkert rätt. Jag tycker däremot, som jag skrivit tidigare, att det är bäst att använda allmänt vedertagna definitioner. Och då har du fel.
Dock blir detta mest off topic, så jag kan lämna det här. Enklast är väl om du kan komma med något nytt som ger stöd åt din false flag-teori.
Jag är extremt tydlig med vad jag menar:
1. Modern tid = WWI och framåt.
2. Krig = väpnad konflikt mellan två eller fler nationer/fraktioner inom nationer.
3. Krig ≠ etnisk rensning/folkmord.
Vad av det här är det som du inte fattar?