Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Det stämmer att händelserna 9/11 aldrig tidigare har hänt, men är det bevis för att de inte har hänt, menar du?
Nej det är inget bevis för någonting såklart. Dock är dina försök att likna tidigare false slags utförda i främmande land med en fullskalig attack utförd mot det egna folket på egen mark så långsökta att liknelsen blir totalt irrelevant.
Citat:
Mitt argument är fortfarande att i princip samtliga krig i modern tid har föregåtts av någon form av false flag/falsk förevändning.
Då under premissen att det är du själv som bestämmer vad som är en false flag - som t.ex. att någon ljuger om att man kastar bebisar på marken. Jag anser att du alltför ofta förväxlar propaganda och rena missförstånd med false flags.
Tidigare obesvarad kommentar:
Sen måste jag påpeka att du verkar ha en väldigt generös definition av false slags - mycket av det du kallar false slags skulle nog de flesta kvälja att alla propaganda och missuppfattningar. Med din retorik blir väl t.ex. Hitlers Mein Kampf en false flag eftersom han där målade upp en bild av hur tyskland och arierna behövde levnadsutrymme på bekostnad av de mindre åtråvärda folken i regionen - folk som han ägnade stor möda åt att baktala? Alltså - inte mig emot, jag avskyr Hitler som du nog vet, men jag skulle inte själv kalla det en false flag, snarare propaganda då..
Citat:
Du menar att 9/11 är undantaget som bekräftar regeln?
Nej, jag ser nämligen ingen sådan regel..
Citat:
Om du hävdar att Pearl Harbor kom som en överraskning för USA’s militärledning i Pentagon så tillhör du en dramatiskt krympande skara. De enda som inte informerades om den förestående attacken var ansvarigt befäl på plats och skälet till det var att ödeläggelsen och antalet döda skulle bli tillräckligt för att ’galvanisera den amerikanska opinionen’ för ett amerikanskt inträde i WWII på de allierades sida.
Du menar teorin som av wikipedia beskrivs med orden:
the Pearl Harbor advance-knowledge conspiracy is considered a fringe theory and is rejected by historians.
Citat:
Det ger ju ”... absent ... a New Pearl Harbor” en något annan innebörd, eller hur?!
Nej, du har fortfarande inte förstått att läsa rapporten i sitt sammanhang. vi tar det igen..
De skrev i själva verket att man borde flytta pengar, främst från produktion av hangarfartyg, till forskning och utveckling inom försvaret för att behålla amerikas militära försprång, samt att en katalysator (liknande Pearl Harbor) skulle kunna skynda på den processen.
CREATING TOMORROW’S DOMINANT FORCE (kapitelrubrik)
To preserve American military preeminence in the coming decades, the Department of Defense must move more aggressively to experiment with new technologies and operational concepts, and seek to exploit the emerging revolution in military affairs. Information technologies, in particular, are becoming more prevalent and significant components of modern military systems.
...
Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor. Domestic politics and industrial policy will shape the pace and content of transformation as much as the requirements of current missions. A decision to suspend or terminate aircraft carrier production, as recommended by this report and as justified by the clear direction of military technology, will cause great upheaval.
Citat:
Oavsett om det var en false flag så är händelsen i sig helt unik. Om det inte var en false flag (i någon form) så är det i så fall undantaget som bekräftar regeln.
Nej, jag ser nämligen ingen sådan regel..
Citat:
Skyskrapor av stål har aldrig tidigare totalkollapsat. Än mindre av brand, enbart. Än mindre i fritt fall. False flag terrordåd av större och mindre slag har förekommit sedan tidernas begynnelse.
Skyskrapor av stål hade aldrig tidigare utsatts för sådana påfrestningar och okontrollerade bränder under så lång tid.
Citat:
Är det samma förening som den som bildades av CIA, menar du? Precis som senare ISIL i Syrien?
Kanske - väldigt långsökt men kanske. Det råder ytterst skilda åsikter om huruvida bin Laden var en av de krigsherrar som fick stöd av CIA i det afghanska kriget mot Sovjet. Vissa anser att det är närmast bevisat, andra att dieter fullkomligt nonsens. Att påstå att CIA direkt skulle stöttat skapandet av Al Qaida är väl så långt ut på fringe-theory sidan det går att komma. Enda skälet att jag inte kallar det fullständig galenskap är att jag inte har minsta lust att ge mig in i den diskussionen, dels för att den inte kommer leda någonvart, dels för att jag finner den irrelevant i och med att eventuellt stöd skedde under fullständigt andra tider och med syftet att strida mot sovjet..
Citat:
Hur många zionister på kritiska poster i anslutning till händelserna 9/11 kan det finnas innan du börjar undra om det rör sig om något mer än ’sammanträffanden’? I procent räknat?
100% så länge det inte finns minsta bevis för att det var en false flag. Dock är ju detta rabblande av zionister fullständig galenskap. Dels för att det i många fall inte finns minsta bevis för att det verkligen rör sig om zionister (som t.ex. i påståendet om Bement), dels för att det endast utgår från "kritisk poster" som valts ut - det finns givetvis närmast obegränsat med personer som kan kopplas till 9-11 på ett eller annat sätt och påstås ha "kritiska poster"..
Citat:
Med tanke på att det i så fall inte vore första gången anhängare av sagda -ism genomför false flag-attacker på amerikanska mål i syfte att ge araberna skulden och därmed legitimera sin etniska rensning av Palestina, m.m.?
Var någonstans skriver jag ”hela världen”, menar du?
Jag var av uppfattningen att du tror att alla krig startas med false flags? Men det är ju skönt att höra att du inte tror det.
EDIT: Felet du gör är att du, som vi även sett i andra trådar, utgår ifrån att det är CIA och zionister som ligger bakom allt ont som sker. Börjar man nysta utifrån en sådan färdigmurad grundinställning så kommer man givetvis alltid kunna hitta kopplingar som stöder de förutfattade meningarna. Men som vanligt så leder det ingen vart och inga bevis lär någonsin hittas på det sättet.