2018-08-19, 16:31
Medlem
exoticspices avatar
Några sekunder - så lång tid tar det för att få ett första intryck av en person. På några ynka sekunder bildar vi oss en uppfattning som sedan är svår att reparera. Om du har inte har koll på vad du signalerar går du miste om vad som egentligen händer på dejterna, som gör att tjejerna säger att det inte klickade.
Citera
2018-08-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Ett uttryck, jag är mest trött på hur jävla självupptagna de flesta tjejer är idag. De som stör mig. Är väl inget nytt att om du är blyg och inte kan eller orkar ta för dig så händer nada. Du kan va helt tråkig, som du uppenbart är på tinder men ändå få massvis av killar som försöker? Prova samma som kille så får vi se.

Idag är de ”girl power” att flasha röven på insta. Är väl bara kolla majoriteten av tjejers insta/ tinder.
Alla försöker göra sig attraktiva. Känns som om det är nytt för ungefär ett år eller så att inte se avklädda män på var och varannan bild över dejtingsidorna. Enligt mig överdragna riskerar ni killar tjejernas val. I ena sekunden sänker ni det kvinnliga könet och i andra talar nu om utbud. Försökt leta efter en nål i en höstack någon gång? Riktigt långtråkigt.

Antagligen försöker tjejerna göra sig så attraktiva som möjligt för att lyckas få den enda seriösa snubben i flödet att uppskatta dem åtminstone till det yttre först. Precis som ni killar försöker med alla tjejer.
Citera
2018-08-19, 18:16
Medlem
Ogdens avatar
Sammanfogade ämnen.

/mod
Citera
2018-08-19, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Alla försöker göra sig attraktiva. Känns som om det är nytt för ungefär ett år eller så att inte se avklädda män på var och varannan bild över dejtingsidorna. Enligt mig överdragna riskerar ni killar tjejernas val. I ena sekunden sänker ni det kvinnliga könet och i andra talar nu om utbud. Försökt leta efter en nål i en höstack någon gång? Riktigt långtråkigt.

Antagligen försöker tjejerna göra sig så attraktiva som möjligt för att lyckas få den enda seriösa snubben i flödet att uppskatta dem åtminstone till det yttre först. Precis som ni killar försöker med alla tjejer.

Öh, är du på riktigt? En tjej behöver knappast anstränga sig på tinder för få matches. De som adderar bikinibilder är ju rätt obv att dom bara vill ha ännu mer attention. Varför publicerar man annars de på tinder/insta och är offentlig? Vad vill man ha ut av de?

Så du är knappast den enda som letar efter en ”nål i en höstack”. Jag har träffat 50 genom tinder men har iprincip lagt ner skiten för jag blir numera bara cynisk av skiten.
Citera
2018-08-19, 19:25
Medlem
fabulas avatar
Hookade upp med en riktig puma i veckan, helt klart över min liga utseendemässigt. En solklar 8a i min bok även om det var en något skankig brud för min smak. Top 3 jag legat med nånsin.

Hursomhelst, fanns några framgångsrecept jag vill dela och ventilera:

Först och främst bestämde jag mig redan från början att testa att vara ett komplett ärkesvin från start till mål. Utan att gå in på för mycket detaljer var jag mycket kortare i text mot henne än jag brukar vara. Jag använde knappt en enda smiley trots vi skojade lite och hade lättsamt tugg. Skrev till henne EXAKT som jag skulle skriva med en polare förutom att jag hintade lite sex här och där. Sket även i att svara henne när jag inte kände för det eller märkte hon blev seg på att svara själv.

Till exempel, dagen vi väl skulle ses på så var hon sjukt seg på att svara om plats att ses på, så jag lackade och drog till gymmet istället för att sitta hemma som en cuck och vänta på svar. När hon väl svarade lite senare sket jag i att svara förrän precis då vi skulle ha setts och skrev att jag hade dragit och tränat istället. Det slutade alltså med att JAG ställde in och bokade om dejten eftersom jag ju hade blivit upptagen med att gymma. Med andra ord, precis sånt fitteri alla tjejer håller på med när de ställer in dejter...

Sådär höll jag på, även på dejten. Var ju absolut aldrig otrevlig, utan bara ultra-dominant i beteendet och hade en doesn't give a fuck-attityd. Är ju absolut ingen news-flash brudar går på det här skitbeteendet, men blev ändå chockad hur jävla lätt det var när man gick in för det 100% jämfört med när man kanske normalt ligger och taktar 30-60% beroende på brud.

Nåväl, hon sa en grej jag tog med mig. Hon tyckte att mina tinder-bilder gav en väldigt bra bild av mig som person och kommenterade specifikt tre bilder: En ute på krogen när en snygg tjej slingrar sig runt mig medan jag apar mig mot kameran. Andra bilden där jag är välklädd och ser seriös ut. Tredje bilden helkroppsbild när jag kör en idrott.

Fine absolut, det är ju jag på bilderna men jag brukar ju mest sitta hemma och onna nuförtiden... Allt handlar om noggrann planering. Förstå vad brudar finner är attraktivt och ge ett sken av att man är den personen på Tinder. Falsk marknadsföring kryddat med ett tight game. Är ju helt stört att man inte kan fixa brudar genom att vara en gentleman 2018.

Nä, nu går jag och hänger mig.
Senast redigerad av fabula 2018-08-19 kl. 19:32.
Citera
2018-08-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theowl
Det blev ett abrupt slut kan jag säga! Jag kom faktiskt på att jag såg en kompis jobbarkompis på tinder när jag var i luleå i juni. Och då visste jag att dom varit på AW dagen innan i hemstaden. Så med andra ord så hade ju han inte varit på tinder på typ 3 dagar så hans profil var kvar i Luleå (95 mil hemifrån) Med det minnet och diskussionen här så blev det tack och ajdö.
Jag måste få hem alla mina saker och jag.hoppas inte man blir omkullsnackad , men det tror jag knappast.

Jag vill att alla gubbar i den här tråden nu läser vad theowl har skrivit. Hon upprepar i princip det jag har sagt hela tiden angående "Boyfriend game" som vi kan välja att kalla det. När en tjej är mer intresserad av en än bara som "knullgubbe", då lämnar hon sina saker hos snubben. Örhängen är populärt bland annat. Inte några grejor du bara kan glömma då?
Får hoppas du får tillbaks dina grejor. En tjejkompis till mig sa att hon bara skitit i att hämta sakerna när killar har visat sig vara "vad hon inte vill ha". En utländsk tjej jag dejta lämna ju ja precis ja sina örhängen och någon tröja här hemma. Hon sa nyligen att hon aldrig kommer komma tillbaks till Sverige. Så ska väl behålla dom som ett minne, kanske lägg fram någongång om jag vill skapa svartsjuk med någon annan dejt
Haha. Nej då.

Du får ursäkta Owl men tar två flugor i en smäll. Det glädjer mitt hjärta att våran gubbe Fabula briljerar fullkomligt med bad boy gamet! Tydligen har han verkligen fått in snitsen, och det är ju fantastiskt kul! Mera sånt! 8or är aldrig fel
Citera
2018-08-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Öh, är du på riktigt? En tjej behöver knappast anstränga sig på tinder för få matches. De som adderar bikinibilder är ju rätt obv att dom bara vill ha ännu mer attention. Varför publicerar man annars de på tinder/insta och är offentlig? Vad vill man ha ut av de?

Så du är knappast den enda som letar efter en ”nål i en höstack”. Jag har träffat 50 genom tinder men har iprincip lagt ner skiten för jag blir numera bara cynisk av skiten.
Dejting gör alla cyniska efter en tid.
Citera
2018-08-19, 21:12
Medlem
NirvanAs avatar
Fan vad jag hatar att, efter att ha inställt "visa nyligen aktiva först", superlikea en i början av kortleken (dvs de som sitter och sveper just nu) och efter några svepningar dyker dom upp igen för mig, det innebär att dom fått upp mig ganska snabbt (pga superlike) men svept vänster direkt... med vanliga likes får man inte dissen uppkörd i fejset direkt iaf
Citera
2018-08-19, 21:14
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fan vad jag hatar att, efter att ha inställt "visa nyligen aktiva först", superlikea en i början av kortleken (dvs de som sitter och sveper just nu) och efter några svepningar dyker dom upp igen för mig, det innebär att dom fått upp mig ganska snabbt (pga superlike) men svept vänster direkt... med vanliga likes får man inte dissen uppkörd i fejset direkt iaf

Tja Nirvana. Kan du utveckla varför? Hänger ju givetvis med i alla steg, men varför skulle de svept vänster om de kommer upp igen?
Citera
2018-08-19, 21:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Tja Nirvana. Kan du utveckla varför? Hänger ju givetvis med i alla steg, men varför skulle de svept vänster om de kommer upp igen?
Därför superlike och like är olika saker, räknas annorlunda i tinder-systemet, därför dyker dom upp som vanligt igen och du kan då ge dom like eller vänster och sen försvinner dom för väldigt lång tid (tills du startar om kontot eller liknande).

Ergo, du kommer ju inte få upp en tjej igen som du svept vänster på, eller som du svept höger på men tjejen i fråga svept vänster på dig... då är dom ute ur kortleken så att säga.
Citera
2018-08-19, 21:22
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Därför superlike och like är olika saker, räknas annorlunda i tinder-systemet, därför dyker dom upp som vanligt igen och du kan då ge dom like eller vänster och sen försvinner dom för väldigt lång tid (tills du startar om kontot eller liknande).

Ergo, du kommer ju inte få upp en tjej igen som du svept vänster på, eller som du svept höger på men tjejen i fråga svept vänster på dig... då är dom ute ur kortleken så att säga.

Så rent teoretiskt skulle du kunna superlika vederbörande när hon kommer upp igen?

edit: lite småskeptisk till din teori. Känns som folk kommer upp lite hipp som happ ibland
Senast redigerad av fabula 2018-08-19 kl. 21:25.
Citera
2018-08-19, 21:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Så rent teoretiskt skulle du kunna superlika vederbörande när hon kommer upp igen?

edit: lite småskeptisk till din teori. Känns som folk kommer upp lite hipp som happ ibland
Ja jag kanske ska testa det, för att trolla dom... men vill inte slösa, får ju bara 5 per dag med PLUS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in