Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 21:36
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja jag kanske ska testa det, för att trolla dom... men vill inte slösa, får ju bara 5 per dag med PLUS.

Vi behöver lite mer empiri för forskningen i tråden så go for it! Frågan är om hon då kommer upp en tredje gång? haha
Citera
2018-08-19, 23:41
Medlem
anteri17s avatar
Jag är sub 25, och effekten av superlikes på heta 30+damer är bra. Typ en matchning per dag på 5 superlikes. Kanske ska utnyttja min uppjobbade lista av 30+ med god ekonomi?
Citera
2018-08-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Falsk marknadsföring kryddat med ett tight game. Är ju helt stört att man inte kan fixa brudar genom att vara en gentleman 2018.

Nja, sanning med modifikation. Har styrt upp nästan 10 dejter den här helgen till kommande dagar genom att vara just det men snitsen handlar väl om att ha snabba och bra comebacks och göra det med glimten i ögat liksom. Saken är dock att de flesta snubbar kan och vet ju inte hur man är tillräckligt "witty" (vet inget bra svenskt ord?) och snabb i flörtandet liksom, då bör man nog hellre hålla sig så kort som möjligt. Kan visa exempel så.

Förr var jag så där mer att jag svarade kort på allt och lite "too cool for school", det funkar ju också men det är då inte jag. Är jag liksom positiv/glad, har energi och skönt tugg i konversationerna (och "är mig själv"), så screenar jag ju också bort skitstela, tråkiga tjejer med nada energi och det är så mycket roligare när det väl klickar och finns kemi med någon brud som fattar "det" och min humor. Brukar oftast bli bra dejter med sådana och sämre med humorlösa aspergers som tar allt megaseriöst.
Citera
2018-08-20, 01:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Nja, sanning med modifikation. Har styrt upp nästan 10 dejter den här helgen till kommande dagar genom att vara just det men snitsen handlar väl om att ha snabba och bra comebacks och göra det med glimten i ögat liksom. Saken är dock att de flesta snubbar kan och vet ju inte hur man är tillräckligt "witty" (vet inget bra svenskt ord?) och snabb i flörtandet liksom, då bör man nog hellre hålla sig så kort som möjligt. Kan visa exempel så.

Förr var jag så där mer att jag svarade kort på allt och lite "too cool for school", det funkar ju också men det är då inte jag. Är jag liksom positiv/glad, har energi och skönt tugg i konversationerna (och "är mig själv"), så screenar jag ju också bort skitstela, tråkiga tjejer med nada energi och det är så mycket roligare när det väl klickar och finns kemi med någon brud som fattar "det" och min humor. Brukar oftast bli bra dejter med sådana och sämre med humorlösa aspergers som tar allt megaseriöst.
Hur orkar din hjärna?
En ny person och nya intryck, snarlikt tugg, blir man inte less? Jag pallade max 3 sen blev det för mycket, nu har jag gått tillbaka till en i taget för jag orkar med fler...Dra sin historia, vart man kommer ifrån och samma skämt man drog till tjejen igår till en ny... Dessutom om man gillade en tjej innan och vill träffa henne fler gånger blir man ännu mindre sugen... det händer nästan aldrig att jag vill träffa en tjej enbart en gång... kanske för man är ganska noga innan man träffas också
Citera
2018-08-20, 01:46
Medlem
Citat:
Hur orkar din hjärna?
En ny person och nya intryck, snarlikt tugg, blir man inte less? Jag pallade max 3 sen blev det för mycket, nu har jag gått tillbaka till en i taget för jag orkar med fler...Dra sin historia, vart man kommer ifrån och samma skämt man drog till tjejen igår till en ny... Dessutom om man gillade en tjej innan och vill träffa henne fler gånger blir man ännu mindre sugen... det händer nästan aldrig att jag vill träffa en tjej enbart en gång... kanske för man är ganska noga innan man träffas också

Haha, lugn. Jag kommer inte träffa alla utan har bara planerat. Vissa får jag ju skjuta upp på.
Det är ju så de flesta tindertjejer med massa alternativ gör med killar.

Sen beror det ju helt på tjejen ifall det blir roligt. Är hon lite skön och så, så älskar jag att retas och hålla på att flörta och den spänning som byggs upp innan man till slut kastar kläderna och jag gillar variation.
Senast redigerad av BrunoC 2018-08-20 kl. 01:50.
Citera
2018-08-20, 01:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Haha, lugn. Jag kommer inte träffa alla utan har bara planerat. Vissa får jag ju skjuta upp på.
Det är ju så de flesta tindertjejer med massa alternativ gör med killar.
Fast jag dissar tjejer som skjuter upp just av den anledningen, det kan va legitimt men oftast BS och jag pallar inte vara en cuck som står i kö för att träffa en tjej. Jag ska vara prio 1 (när det gäller träfar) annars får det vara... andra får vara cucks för min del.

För övrigt, funkar det verkligen bra med flera dagar framöver sådär? Enligt mig är det bäst att säga dagen/kvällen innan att imorgon blir det åka av, så de inte hinner få för sig nåt annat.

Angående ditt andra stycke finner jag bara sådana tjejer bland <25 år, och sådana blir svårare och svårare att träffa ju äldre man blir faktiskt.
Senast redigerad av NirvanA 2018-08-20 kl. 01:53.
Citera
2018-08-20, 02:15
Medlem
Citat:
Fast jag dissar tjejer som skjuter upp just av den anledningen, det kan va legitimt men oftast BS och jag pallar inte vara en cuck som står i kö för att träffa en tjej. Jag ska vara prio 1 (när det gäller träfar) annars får det vara... andra får vara cucks för min del.

För övrigt, funkar det verkligen bra med flera dagar framöver sådär? Enligt mig är det bäst att säga dagen/kvällen innan att imorgon blir det åka av, så de inte hinner få för sig nåt annat.

Angående ditt andra stycke finner jag bara sådana tjejer bland <25 år, och sådana blir svårare och svårare att träffa ju äldre man blir faktiskt.

Jo, det gör ju jag också. Jag pallar inte med sådana, så det är väl därför jag blivit en sådan själv istället ahah. Och tjejer tänker ju inte i samma banor som män i den här tråden, skulle inte ens säga att de flesta män tänker så som du gör.

En kille som dissar kvinnor, är lite nonchalant/distanserad/dissig är ganska ovanligt. De brukar bara bli mer attraherad av sånt. Tänk lite på vad det indikerar - jo, att du antagligen har andra tjejer som upptar din tid och som finner dig attraktiv och därmed bör vara en man av värde och status. Det ligger väl liksom i människans natur att vilja ha det man inte kan få. Och de flesta av oss här har väl haft nån tjej i livet som hunsat runt oss bara för bekräftelse och sen har man gått och funderat på "varför gör hon så här? vad tänker hon om mig?" i flera timmar och man har bara blivit ännu mer fäst vid personen.

Och nej, det brukar ju funka bättre att styra upp snabbt med nån dags mellanrum till dejten för mig. Jag kan dock inte tidigare så min plan blir väl istället att försöka småsnacka med några senare typ kvällen innan och kolla vem som verkar lika sugen. Det är ju ett nummerspel, har jag nu frågat runt 10 stycken, så kommer det iaf vara någon som får kuk nästa vecka. Resten får ligga kvar i appen på stand by till annan vecka/tillfälle.

Och visst är det svårt att hitta heta tjejer man kan klicka så med. Men alkohol hjälper ju till att kunna dumma ner sig på deras nivå haha.
Citera
2018-08-20, 07:41
Medlem
fabulas avatar
Citat:

Håller faktiskt med, men blev som sagt förvånad hur väl douche-spelet föll ut. Försöker faktiskt eftersträva precis det ovan så +1 på den.

Hmm, har faktiskt aldrig sett det på det sättet du skriver att man omedvetet filtrerar bort steljävlar genom att vara så. Blåögd som det är tror jag att alla tjejer är sköna och roliga innerst inne, bara att de inte råkar vara intresserade av just en själv en..

Citat:
Hur orkar din hjärna?

Fan många vettiga synpunkter nu. Helt enig här också. Lägg på den extra dimensionen när du går in på andra-dejten med någon av brudarna, samtidigt som du fortsätter träffa nya. Att du ska kunna hålla isär vad som redan har avhandlats på vilken dejt osv. Min hjärna kokar sönder av såna grejer, så försöker att inte ha mer än två, absolut max tre igång samtidigt. Var en vecka jag hade sex dejter och slutade med att jag fick isolera mig ett dygn pga mental utmattning. (true story)
Citera
2018-08-20, 09:54
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Har lite samma dilemma.
Vettifan va som hänt..

Provade köra en boost nu. Fick 2 halvdana matches som jag inte ens kan minnas jag högerswipat.

Förut när jag haft boost. Typ ett år sedanz kunde jag få 50-70st på en kväll.

Nu heeeelt dött alltså.

Ja det suger hårt, händer också att jag får matchningar med bots som jag vet att jag inte svept höger på då de är så genomskinligt redan vid första profilbilden att de är just en bot.

Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Jag har träffat typ 50 genom appen. En del har jag dejtat ett längre tag. Men de har aldrig gått hela vägen.

Efter 2-3 år av skiten blir man bara förstörd. Finns en gräns hur mkt man pallar att bli avvisad. Och vice versa. För jag har nog avvisar minst lika många själv om inte mer.

Knullade en skitsnygg tjej för 1 månad sen. Ej samma stad men inte farligt långt bort. Men ja trots man knulkar skiten ur henne räcker de inte.

Hon är 22 och har inte ”tid för relationer” men använder tinder för träffa nya. De hinner hon. Blev ändå bara halvt äcklad av henne efter de ändå så jag varken svarade eller hörde av mig igen.

Men hur tror ni dessa brudar ska kunna ha seriöst sen? Varenda en kommer va helt trasiga av alla lösa relationer fram tills dess. Tror ingen mår bra av de om de fortgår för länge.

Man blir destruktiv och cynisk. Tillslut har man liksom ingen ork längre. Utan de blir ”Fuck off” för minsta lilla för man vet hur de är.

Samma här, ha också blivit förstörd kan man väl mer eller mindre säga. Har väl träffat lika många som du och jag känner att allt jag vill är att bara hitta en tjej som man klickar bra med och som ser bra ut - orkar fan snart inte anstränga mig mer. Mest av allt vill jag att de blir något seriöst

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Snart är det kanske så illa att folk blir glada av en porrbot
Du har inte "kört slut" på ett område?
Låter skumt. Ingen aning.

När de kommer upp folk fortfarande, dock är den staden jag bor i långt ifrån lika stort som stockholm
Citera
2018-08-20, 16:12
Medlem
Verkar finnas 4 typer av tjejer på tinder:

1. Militant femenazi med rolig hårfärg, en ton metallsmycken piercade i käften och som bara äter glutenfri tofu-havre från yttre rymden och som är häften pantjotaflonk-sexuell och hälften tänder på enhörningar

2. "Jag kostar 10 lax om dagen"-Bimbo med läpparna så fulla med botox att de ser ut som Kalle Anka

3. Nån som verkar totalt ointresserad av att vara där. En suddig bild på hälften av deras ansikte, ingen beskrivning. VARFÖR skapade du en profil? Idiot.

4. Tatuerad singel-mamma som klämt ur sig fyra barn innan hon fyllt 25

*stön*
Citera
2018-08-20, 18:14
Medlem
Du måste dock välja nån av dem. Vilket nummer tar du?
Citera
2018-08-20, 18:41
Medlem
Tjej nr 3 får det ju blir av de 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här