2018-08-19, 01:07
Medlem
Om ointresset startar direkt så måste det ju vara något av ditt yttre hon genast blir besviken på.
Citera
2018-08-19, 01:19
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag laddade ner Tinder-appen för ett tag sen och jag får matchningar titt som tätt. Problemet är bara den att jag har lyckats få 4 stycken dejter via appen, och alla dessa har skitit sig.

Såhär kunde en av mina tinderdejter se ut:

Jag bestämmer träff med tjejen, oftast nånstans i stan. Och vi går och sätter oss på ett kafé och jag bjuder henne på kaffe. Jag har på mig fina kläder vid alla möten, och parfymerar mig även.
Jag märker nästan direkt att tjejen jag träffar är ointresserad på sättet hon pratar - ger korta svar, ställer inga följdfrågor osv. Jag försöker dock göra det bästa av situationen, så jag pratar på ändå. Och det är inga ointressanta saker jag pratar om, utan mest om saker som vi pratat om på tinder och liknande.
Men till slut kommer tjejerna på en ursäkt till att de vill gå hem. Typ att de inte mår så bra eller liknande.

Dejterna varade aldrig mer än en timme.

Jag förstår bara inte varför det skiter sig för min del? Visserligen har jag 5 kilo övervikt, som förmodligen inte syns på bild, men vafan liksom, det är väl inte därför? Kan någon hjälpa mig förstå vad som kan tänkas göra tjejerna besvikna när vi väl träffas, efter att ha haft underbara konversationer på tinder?

Tänk på ögonkontakten. Kolla absolut inte omkring och flacka med blicken, utan håll stabil ögonkontakt hela tiden. Har du tänkt på det? Det uppfattas oftast som självsäkert.
Citera
2018-08-19, 01:26
Medlem
På den tiden jag internetdejtade så var min erfarenhet att bara ca 25% av de dejter jag gick på ledde till något mer. Ibland var det ömsesidigt att vi inte ville ses igen men tjejerna var generellt sett betydligt mer kräsna än mig.
Citera
2018-08-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Du tror att det inte kommer gå bra för tjejer men tycks tro att det är lättare för de manliga fnasken att bli något som duger till mer än ett värdelöst ligg på sin höjd.

Ja. Inte samma sak. Många killar träffar tjejer under deras liga bara för ligga. Initialt är de inte vad tjejen själv vill.

De fattar inte att de blir utnyttjade.
Därför kommer kvinnorna bli mer trasiga än män.

Helvete vet inte hur många trasiga tjejer man träffat....
Citera
2018-08-19, 01:47
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag laddade ner Tinder-appen för ett tag sen och jag får matchningar titt som tätt. Problemet är bara den att jag har lyckats få 4 stycken dejter via appen, och alla dessa har skitit sig.

Såhär kunde en av mina tinderdejter se ut:

Jag bestämmer träff med tjejen, oftast nånstans i stan. Och vi går och sätter oss på ett kafé och jag bjuder henne på kaffe. Jag har på mig fina kläder vid alla möten, och parfymerar mig även.
Jag märker nästan direkt att tjejen jag träffar är ointresserad på sättet hon pratar - ger korta svar, ställer inga följdfrågor osv. Jag försöker dock göra det bästa av situationen, så jag pratar på ändå. Och det är inga ointressanta saker jag pratar om, utan mest om saker som vi pratat om på tinder och liknande.
Men till slut kommer tjejerna på en ursäkt till att de vill gå hem. Typ att de inte mår så bra eller liknande.

Dejterna varade aldrig mer än en timme.

Jag förstår bara inte varför det skiter sig för min del? Visserligen har jag 5 kilo övervikt, som förmodligen inte syns på bild, men vafan liksom, det är väl inte därför? Kan någon hjälpa mig förstå vad som kan tänkas göra tjejerna besvikna när vi väl träffas, efter att ha haft underbara konversationer på tinder?

De kanske helt enkelt tycker inte att du är intressant? De kanske får en annan annorlunda bild av dig i verkligheten? Det kan vara så att din personlighet är tråkig och du är tråkig. Kanske någon ovanlig åsikt du har? Fråga tjejerna själva, säg att du vill veta så att du kan bättra dig.
Citera
2018-08-19, 01:50
Medlem
Antingen är du ful eller så har du inte någon naturlig charm skulle jag säga. Vet inte, nästan så du får fråga. Handlar ju inte bara om att se anständig och trevlig ut, man behöver ju ha det där lilla ”extra.” Tycker folk generellt i Sverige ser bra ut så det behövs mer personlighet än utseende. Får du tjejerna att skratta och känna sig avslappnade? Humor är otroligt charmigt och uppskattat hos tjejer.
Citera
2018-08-19, 02:23
Medlem
Wheatleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatley
Vad menas med "inga snubbiga snubbar"? Har sett den ganska många gånger nu men fattar väl bara inte vad snubbig betyder.

Fick även höra av en kvinnlig kompis att superlikes var lite töntigt och kunde verka desperat. Stämmer det? Jag har just skaffat appen och har bara fått en matchning men a) det var den enda matchningen jag kände mig genuint intresserad av och b) det var genom en superlike. Min profil är nog inte jättebra och verkar nog nästan skum så det är ju möjligt jag bara fick matchningen för att hon var den enda som "fattade" den, men jag är väl inte helt övertygad om att det hade skett utan en superlike, att hon inte kollat en extra gång.
bump
Citera
2018-08-19, 02:37
Medlem
Ihavenonames avatar
Jag har visserligen aldrig använt mig av Tinder men jag blir alltid dissad IRL.
Citera
2018-08-19, 04:31
Bannlyst
Ett test direkt innanför dörren för att du inte byggt upp tillräckligt med rapport innan träffen?

Säg "Ursäkta. Hade det kanske passat bättre om vi tog det här någon annan dag eller?".

Då petar du på henne att hon beter sig fruktansvärt ohyfsat. Därmed behöver hon skärpa till sig och vara undergiven, duktig och fin flicka. Annars går du hem.

Vem fan vill sitta kvar med någon nonchalant surfitta?
Senast redigerad av therefore 2018-08-19 kl. 04:36.
Citera
2018-08-19, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Du tror att det inte kommer gå bra för tjejer men tycks tro att det är lättare för de manliga fnasken att bli något som duger till mer än ett värdelöst ligg på sin höjd.
Därför att kvinnor skryter gärna för sina vänninor att hennes man minsann har haft massor av kvinnor. Ungefär som att det är ett mått på att hon har en man som alla andra kvinnor vill ha. Hur många män hör du skryta om att kvinnan har haft massor av män?

Du verkar inte ha koll på nånting. Makulerad heter du också, ja har du legat runt som en hora så är din fitta helt riktigt makulerad.
Citera
2018-08-19, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Man blir destruktiv och cynisk. Tillslut har man liksom ingen ork längre. Utan de blir ”Fuck off” för minsta lilla för man vet hur de är.
Jag skulle säga att det är en bra utveckling. Det tämjer mannens styrka (inte för att män är svaga men för att kvinnor behöver bli mer normala). Nästa gång du känner att hon är utvecklingsstörd på att föra en konversation så sula iväg en verbal salva och kalla henne för riktigt kränkande saker så ska du se att de lever i vanföreställningen att de inte kan bli dissade. De är så radikalt cp-skadade att det är först när du kränker dem som de tar fram sin ordentliga skrivförmåga och blir aktiva. Annars tycks de vara i nåt apatiskt cp-läge.

En kvinna odlar en preferens för dem män som hon från början inte hade en preferens för men som hon blev dissad av. Då får hennes ego rejält med spö och måste därför bevisa sig god för dessa. Cp-skadat det också.

Jag utgår alltid att hon har telefonen i handen och svarar hon inte när jag skriver trevligt så spottar jag henne verbalt i ansiktet. Genast tar de antingen bort matchningen eller så känner de sig nödgade att svara mig och det är då jag trasslar in dem i mitt fina nät. Från att ha kallat dem för horkvinna, hoppas du brinner instängd, apatiska halvapa, värdelösa hora/kärring, utvecklingsstörd osv kan det mycket väl hända att de suger min kuk några dagar senare. Och vi pratar här vuxna kvinnor. Jag dejtar 25 till 47.
Citera
2018-08-19, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Tar tillbaks det jag sa om att det är han och du. Kommit fram nu att han är en tomte.
Dra ett streck över detta och gå vidare, tråkigt men det måste göras. Du kommer inte bli lycklig av den här snubben. Det du gör nu är att försöka hitta förklaringar, om han var helt oskyldig varför svarade han som han gjorde? Det går inte ihop. Jättestöriga svar tycker jag personligen. Låter sååååååå påhittat panik in the moment typ av svar.

Det blev ett abrupt slut kan jag säga! Jag kom faktiskt på att jag såg en kompis jobbarkompis på tinder när jag var i luleå i juni. Och då visste jag att dom varit på AW dagen innan i hemstaden. Så med andra ord så hade ju han inte varit på tinder på typ 3 dagar så hans profil var kvar i Luleå (95 mil hemifrån) Med det minnet och diskussionen här så blev det tack och ajdö.
Jag måste få hem alla mina saker och jag.hoppas inte man blir omkullsnackad , men det tror jag knappast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in