Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 16:59
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Jag hatar mig själv när jag velar.
Hela min uppfostran och träning i min förra karriär var, fatta beslut och kommendera framåt.

Nu har jag sett Umeå-talet och fan, det är klipp i Kesselstrand.
Energi, vilja och ärlig.

Ska vi ta en kalkylerad risk och köra AfS om några veckor?
Vad säger du LiteKetaTack?

Sverige behöver akut hjälp!

Kör på det! Bara en eller ett par riksdagsledamöter skulle göra stor nytta genom sin blotta närvaro och otvunget kunna föra frågor på dagordningen utan att vindflölja för MSM.
Citera
2018-08-19, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Jag hatar mig själv när jag velar.
Hela min uppfostran och träning i min förra karriär var, fatta beslut och kommendera framåt.

Nu har jag sett Umeå-talet och fan, det är klipp i Kesselstrand.
Energi, vilja och ärlig.

Ska vi ta en kalkylerad risk och köra AfS om några veckor?
Vad säger du LiteKetaTack?

Sverige behöver akut hjälp!
Det är nu eller aldrig som gäller, Många fattar inte det men några gör det. Folk snackar om 2022 men det finns inte så mycket tid. Snart kommer 5g och robotarna och ni vill inte att israellobbyn har kontrollen över dem i Sverige, det kan jag garantera er. De har redan börjat sätta upp 5g masterna i USA. Allt privatliv kommer försvinna, AI kommer bestämma om du är lojal eller inte mot "dina ledare".

Under tiden pågår den här bisarra striden mellan svenskarna och invandrarna som bara förvärrar allt. Ekonomin på väg åt helvete.

Du har rätt, det är akut. Om jag vore dig skulle jag se till att jag gör ett val baserat på vad som är gott och vad som är ont. Det är så simpelt när man bryter ner det. Vi står vid en vägkorsning och det går inte att vända tillbaka efter denna gång.
Citera
2018-08-19, 17:04
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det var över 400 tittare mot slutet.

Kasselstrand är en duktig talare. Full av entusiasm. Dock är det tveksamt om det räcker till riksdagen i år, men kanske om 4 år.

Jag undrar om inte AfS borde ha startat igång mycket tidigare - dvs redan förra året - och satsat hårt på att bli så stora att de syns i opinionsundersökningarna. Problemet för AfS är att många röstar taktiskt och verkar det som att AfS är helt chanslösa att komma in i riksdagen så lägger de sin röst på SD istället. Däremot om både SD och AfS förefaller ha så många väljare bakom sig att bägge kommer in i riksdagen, då röstar man helt enkelt efter hjärtat.

Potentialen för AfS är nog minst 5-6 procent eller mer. Men det krävs tid för att komma dit.

Man ska alltid rösta efter hjärtat! AfS 2018!

För mig är det rätt val, om de så får under 0.1%.
Citera
2018-08-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han är extremt rolig att lyssna på, Kasselstrand. Tycker han och Jonsson utgör en bra duo - den ene lite ettrig och den andre reflekterande lugn...

Håller helt med. Verkar dock inte som att folk förstår hur rolig Kasselstrand faktiskt är (med tanke på att jag inte hör så mycket garv som jag själv utbrister under hans tal).

Känns också som att risken att Jonsson skulle göra bort sig är försvinnande låg
Citera
2018-08-19, 17:06
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Kör på det! Bara en eller ett par riksdagsledamöter skulle göra stor nytta genom sin blotta närvaro och otvunget kunna föra frågor på dagordningen utan att vindflölja för MSM.

Som valsystemet ser ut så blir det antingen (minst) 12-14 ledamöter eller 0...så det kan inte bli bara ett par stycken. Man kan ju fantisera om vad AfS skulle kunna ställa till med om de har t ex 15 ledamöter med sin höga energi på plats...allrahelst jämfört med 75 trötta SD:are med sin låga energi och en chefsideolog som håller efter dem så att de inte länkar till fel hemsida någon gång.
Citera
2018-08-19, 17:08
Medlem
Vryzass avatar
*host*

https://twitter.com/PaulaBieler/status/1031181909768986624

Vet hut svenne! Komma här och förstöra för alla seriösa och (anständiga?) liberaler. Någon som vet vem den stackars kättaren var/är?

För de nytillkomna, ovan tweet visar på två av argumenten att rösta AfS istället för SD. Synen på svenskhet samt den internpolitiska intoleransen.

Den sista punkten samt var Bielers ideologiska hemvist ligger kan ni söka på Jeff Ahls inlägg om i tråden.
Citera
2018-08-19, 17:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
*host*

Vet hut svenne! Komma här och förstöra för alla seriösa och (anständiga?) liberaler. Någon som vet vem den stackars kättaren var/är?

För de nytillkomna, ovan tweet visar på två av argumenten att rösta AfS istället för SD. Synen på svenskhet samt den internpolitiska intoleransen.

Den sista punkten samt var Bielers ideologiska hemvist ligger kan ni söka på Jeff Ahls inlägg om i tråden.

Det är äckligt att SD ser svenskheten som något slags klubb där vem som helst får bli medlem.
Citera
2018-08-19, 17:17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
*host*

Judar som beter sig som judar och säger judiska saker. Inget att se här. Rotera!
Citera
2018-08-19, 17:19
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
På den nivån är jag mentalt. Ingen fullblodig AFS men vad ska jag annars rösta på? AFS är det närmaste alternativet som finns om man tror på den fria marknaden och individens rättigheter.

Rösta på AfS för all del, men jag kan nämna att Klassiskt liberala partiet, som har ungefär den ideologi som du beskriver, väger ganska jämnt nu mellan dels en falang som vill ha återvandring och dels en som inte vill det, samt en falang som betonar klassisk liberalism som ideologi vs en som även vill omfatta libertarianism. Ett par invandringskritsika nya medlemmar med libertariansk, lätt anarkistisk, ideologi kan vara precis vad som krävs för att uppnå en välbalanserad position de flesta frågor. Om du har tid för lite engagemang. :]

Jag har inte bestämt mig riktigt ännu heller. Det skulle underlätta att känna till ett par AfS-politikers eller medlemmars bloggar för att få en känsla för vilka personer det är som leder partiet och vilkas åsikter som bäst stämmer överens med ens egna.
Citera
2018-08-19, 17:23
Verkade ju max vara runt ett 50-70tal lyssnare i Umeå ett par hundra mot demostranter. Deras youtube kanal har ”bara 5” tusen premunanter samt varje klipp får runt 1.5-3tusen views.

Hur många är folk som ser klipp från sin stad. Samt hur många är det som kollar varje klipp ?

Känner mig lite skeptiskt efter dessa siffror faktiskt .

Om de skulle vara ökande i populäritet tycker jag dessa klipp när de har sin turné. Borde ses av minst 24-30 tusen + per klipp och stadigt växande
Citera
2018-08-19, 17:23
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Judar som beter sig som judar och säger judiska saker. Inget att se här. Rotera!

Regulus kommer gå bananas över ditt inlägg. Du få inte nämna judar på ett så pass kryptiskt vis. Judar kommer alltid ses som världens utvalda och godaste folk.

Förövrigt har AFStorgmötet i Umeå nu setts utav närmare 10.000 personer på Facebook. Kan ni tänka er, detta lilla parti liksom?
Citera
2018-08-19, 17:25
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Regulus kommer gå bananas över ditt inlägg. Du få inte nämna judar på ett så pass kryptiskt vis. Judar kommer alltid ses som världens utvalda och godaste folk.

Jo, den risken finns. Men jag bryr mig inte om hans antisemitism-trollande. Mitt inlägg är lika sant som det som SD-ledarmoten sa att "Svenskar är vita". Jag väntar på när Paula Bieler anammar "öppen judiskhet" och medborgarskapsbaserad "öppenhet" för alla att anamma i Israel.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-08-19 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in