Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Sd är på tydlig nedgång i OU, så oavsett vilka halmstrån du tillgriper så kommer ett tak ändå vara rätt ointressant eftersom det är ett golv ni får börja leta efter.
Jag tror att golvet (kärnsympatisörerna) idag ligger kring 12 %, taket kring 22 % och valresultatet max 18 %.
Det ur SD:s synvinkel sämsta Institutet, det mest regimtrogna, visade en uppgång för SD på 1,9%.Men jovisst kanske kan det förklaras med att man låg för lågt i föregående undersökning. Jag uppskattar dock den hårda kärnan för SD till 19%, då har jag räknat med ett litet tapp på1% till AfS. Då gäller det taket. Jimmie the Man ligger i förtroende ofta på 29% i olika undersökningar. Jag "tror" vi kan sätta taket till 28% och vi har 9% att spela med. Realistiskt kan vara att SD knycker 4% av dessa och vi får ett resultat för SD på 23%. Vi vet inte hur människor reagerar i sista stund.
S sjunker antagligen ned till 23%, korvätande ger inga röster, men om man börjar angripa åt vänster kan Sossarna få över en procent från V, sådana som lämnat i år. 24% i valresultat för S. Detta blir spännande.
Off topic, det brann 8 bilar i Västsverige i natt och 4 trapphusbränder. Detta borde pumpas ut mer liksom den beräknade invandringen 300.000. Valarbetet pågår natt som dag men borde uppmärksammas mycket mer, dessa samhällsproblem. Klimatet regnar bort.