2018-08-19, 11:38
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Du glömmer bortfallet, vi vet inte hur många som ogillar SD som finns i bortfallet. Och du glömmer även att många ljuger om vad man tycker om SD.
Sen har ju PK-Media gång efter annan högtidligt förklarat var SD:s tak är. Och varje gång fått fel.

Sd är på tydlig nedgång i OU, så oavsett vilka halmstrån du tillgriper så kommer ett tak ändå vara rätt ointressant eftersom det är ett golv ni får börja leta efter.

Jag tror att golvet (kärnsympatisörerna) idag ligger kring 12 %, taket kring 22 % och valresultatet max 18 %.
2018-08-19, 11:47
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Ja, på oddsbörsen handlar/bettar spelare mot varandra. Utbud/efterfrågan styr priset presis som på aktiebörsen.

Spelar du mot traditionella bookies blir det genast svårare att analysera oddsen för
a) Du har bookiens stora vinstmarginal att ta hänsyn till
b) Bookien sätter oddsen utifrån hur det spelats mot han tidigare, dvs hur hans position är.
c) En bookie kan ALDRIG ha bättre odds än Betfair för då uppstår arbitragemöjligheter som direkt utnyttjas.

Implicita sannolikheten för störst parti har under natten ökat för S och ligger kring 55% mens SD kommint ned på 45% baserat på sist handlade odds. M ger 4% vilket för den skarpsynte blir mer än 100%. Detta förklaras med att jag mätt på senast handlade odds då spreadarna för tillfället blivit bredare
b) ja, men inte nödvändigtvis till 100%. En bookie kan vilja ha exponering också.
c) Nej det stämmer inte. Just nu erbjuder t ex Unibet högre odds för S som största parti.
2018-08-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Sd är på tydlig nedgång i OU, så oavsett vilka halmstrån du tillgriper så kommer ett tak ändå vara rätt ointressant eftersom det är ett golv ni får börja leta efter.

Jag tror att golvet (kärnsympatisörerna) idag ligger kring 12 %, taket kring 22 % och valresultatet max 18 %.

Det ur SD:s synvinkel sämsta Institutet, det mest regimtrogna, visade en uppgång för SD på 1,9%.Men jovisst kanske kan det förklaras med att man låg för lågt i föregående undersökning. Jag uppskattar dock den hårda kärnan för SD till 19%, då har jag räknat med ett litet tapp på1% till AfS. Då gäller det taket. Jimmie the Man ligger i förtroende ofta på 29% i olika undersökningar. Jag "tror" vi kan sätta taket till 28% och vi har 9% att spela med. Realistiskt kan vara att SD knycker 4% av dessa och vi får ett resultat för SD på 23%. Vi vet inte hur människor reagerar i sista stund.
S sjunker antagligen ned till 23%, korvätande ger inga röster, men om man börjar angripa åt vänster kan Sossarna få över en procent från V, sådana som lämnat i år. 24% i valresultat för S. Detta blir spännande.
Off topic, det brann 8 bilar i Västsverige i natt och 4 trapphusbränder. Detta borde pumpas ut mer liksom den beräknade invandringen 300.000. Valarbetet pågår natt som dag men borde uppmärksammas mycket mer, dessa samhällsproblem. Klimatet regnar bort.
2018-08-19, 11:50
Medlem
Thraxxs avatar
Varför är SD ens på nergång? Dom har ju ökat i alla mätningar fram tills nu, och nu verkar dom ligga på runt 20% om man kollar på https://val.digital/

Man borde ju givetvis ha tänkt att ett parti speciellt som SD skulle öka med alla kriminella som bränner bilar och har sig. Inte en aning om varför SD verkar vara på nedgång och det är ju inte så att samhället och invandring har blivit bättre på just en månad. Så är det någon som vet varför dom tappar så mycket nu så får någon gärna upplysa mig tack.
2018-08-19, 11:58
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
b) ja, men inte nödvändigtvis till 100%. En bookie kan vilja ha exponering också.
c) Nej det stämmer inte. Just nu erbjuder t ex Unibet högre odds för S som största parti.

b) Subjektiv exponering kräver manuell bevakning så det är inte så vanligt, de har sina algoritmer för att minimera risk.
c) Priserna hos Betfair just nu är alltså så breda så mitt c) ovan stämmer inte. 1.79 bet 2.1 lay.
När lay kommer ned, spreaden minskas, så sker arbitrage.
I detta fall tror jag dock det ör Unibet som är tröga.
Senast redigerad av ZilverZodde 2018-08-19 kl. 12:12.
2018-08-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Varför är SD ens på nergång? Dom har ju ökat i alla mätningar fram tills nu, och nu verkar dom ligga på runt 20% om man kollar på https://val.digital/

Man borde ju givetvis ha tänkt att ett parti speciellt som SD skulle öka med alla kriminella som bränner bilar och har sig. Inte en aning om varför SD verkar vara på nedgång och det är ju inte så att samhället och invandring har blivit bättre på just en månad. Så är det någon som vet varför dom tappar så mycket nu så får någon gärna upplysa mig tack.

Både aftonbladet och expressen har lagt på ett extra kol. Antalet artiklar om allt hemskt som händer när sd får makt har fyrdubblats, precis som inför dom föregående valen. Ordet sd sätts ganska nära ord som ”hat” ”fientligt” och ”män”.
2018-08-19, 12:04
Medlem
Citat:

Tumregeln är att skogsbränder sänker och bilbränder höjer. Som jag förstår det så var skogsbrandseffekten borta i den Sifo-mätning som gjordes efter bilbränderna.

Sannolikt kommer en rekyl i andra mätningar också.

Annars är förklaringen kanske att SD är lågernergi i valrörelsen. Hälften av nätaktiva föredrar AfS och andra hälften dör lite inuti varje gång de måste försvara dubblad kvotflyktingmottagning och att förorten bara behöver lite kulturlotsar för att bli lika svensk som Bullerbyn, som väl förövrigt var folkhemsrasistiskt och inte är något att sakna.
2018-08-19, 12:09
Avslutad
Citat:

Haha du är helt sinnessjuk och ett uppenbart troll.

Men såhär var det innan förra valet med. SD har ingen reell nedgång. Vad aktivisterna i vissa OU visar är irrelevant. Inte ens Sentio och Yougov visar rätt pga bradleyeffekten. Har de 25-26% blir det nog 28-30%. Bradleyeffekten är betydligt större detta val eftersom fler vanligt folk, och färre radikala, tänker rösta på SD.
2018-08-19, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
b) Subjektiv exponering kräver manuell bevakning så det är inte så vanligt, de har sina algoritmer för att minimera risk.
c) Priserna hos Betfair just nu är alltså så breda så mitt c) ovan stämmer inte. 1.79 bet 2.1 lay.
När lay kommer ned, spreaden minskas, så sker arbitrage,

Vilka unibet och betsson har som störst och näst störst är irrelevant. Speciellt när det skiljer 0,05 i odds. Det betyder nog mer jordskredsseger för SD än inte faktiskt.

Jag vann tex 55 000 på Trump. Då var det 5,5 ggr pengarna.
2018-08-19, 12:14
Medlem
Citat:

I dårarnas paradis är muslimer och niggrer idoler. Liksom Sifo.

I praktiken finns det inga riktiga svenskar som frivilligt vill umgås med dig eller med de som importeras. Eller vill rösta på ett parti som införde rasbiologi, koncentrationsläger och steriliseringsprogram. Något som aldrig SD gjort.

3 veckor kvar till facit.

Gråt inga tårar på valdagen Rosa! För då kommer du att framstå som en loser i alla framtid.

https://www.youtube.com/watch?v=g5VjuPsT-84
Senast redigerad av Mentapesola 2018-08-19 kl. 13:03.
2018-08-19, 12:28
Medlem
8711s avatar
Yougov blir intressant. Om dom är smarta skiter dom i att ta med någon sänkning och gör som Novus och håller en rimlig jämn linje. Man kanske även ligger så i mätperioden att man inte ens märker av någon dipp i siffrorna. Alla andra kommer ändå få kompensera SD:s siffror i kommande mätningar.
2018-08-19, 12:38
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:

OI har väldigt dålig koll överlag.

Om de ringer 100 personer svarar 20, kanske maximalt 45. Svarar dessa sanningsenligt?

Detta kan ju naturligtvis slå åt alla håll, även för SD.

Samtidigt Är det ingen hemlighet att många som röstar på SD inte uppger något alls, eller något annat parti. Då blir det överraskningar på valdagen, högst troligen till SDs fördel.

Anledningarna till att folk röstar på SD minskar inte precis med tiden heller, jag kan inte se något sådant skäl alls - tvärtom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in