2018-08-22, 21:17
  #74977
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Största parti är viktigast. Nästa magiska gräns år minst 25% av rösterna. Allt detta verkar nåbart. Bara att köra på. Ingen tvekan, ingen vila, fortsätt fortsätt ända in i kaklet.

Bra och realistisk formulerad målsättning för SD - som de seriösa OU understöder!

Kompletterad med bortstädning av S-vetsarvänner och tillhörande K-amrater...
__________________
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-08-22 kl. 21:21.
2018-08-22, 21:18
  #74978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Kompis du fattar väl själv att du förlorar förtrående när du endast länkar Sveriges mest positiva SD opinion, gör du en sammanställning av alla tillgängliga opinioner så ligger SD på 19 %. Komigen, ska du verka trovärdig måste ni kunna vara självkritiska.

Du måste läsa på och följa mer med sd är sannolikt underskattade men sant är att dom tappat senaste månaden i mätningarna men 19% är inte troligt på valnatten.
2018-08-22, 21:20
  #74979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
När är den?

Kommer en partiledardebatt för aftonbladet 18:00 den 27 augusti. Dock mycket otänkbart att den inte är kaotisk, likt alla andra som aftonbladet har hållt i.
2018-08-22, 21:21
  #74980
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Yougov augusti

Övriga exklusive Fi har nu 4,8 procent.

V 9,2 (-0,6)
S 21,9 (+0,7)
MP 5,1 (+1,2)
SD 24,2 (-1,5)
C 7,9 (-0,7)
L 5,3 (-0,1)
KD 3,8 (±0,0)
M 15,8 (-0,1)

Och detta kommer direkt efter raset för SD med 2,4 procentenheter i Novus.

Det bekräftar att jag hade rätt när jag förutsåg ett ras efter filmen där SD spottade på folkhemmet.
2018-08-22, 21:23
  #74981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Och detta kommer direkt efter raset för SD med 2,4 procentenheter i Novus.

Det bekräftar att jag hade rätt när jag förutsåg ett ras efter filmen där SD spottade på folkhemmet.
Jag antar dock att du i konsekvensens namn förutspår en uppgång på SD iom UG? (du vet redan vad jag anser om folkhemsfilmen)
2018-08-22, 21:31
  #74982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Vad är viktigaste för dig egentligen? Att Sd minskar samtidigt som deras politik härmas och får brett genomslag bland de andra etablerade partierna? Eller att Sd tappar och låt oss säga når 18% samtidigt som AfS stormar fram och erövrar 6%? Är det bra isåfall? Du ger intryck av att hålla på politik på samma sätt som en fotbollssupporter där det viktigaste är att det går bra för ens eget lag och att det går särskilt dåligt för rivalen. Ditt Sd-motstånd tycker man borde grunda sig i att du någonstans egentligen hyser omtanke om världens immigranter och vill se öppna gränser osv. Borde inte du då vara förkrossad när stora delar av Sds politik nästlat sig in i hos exempelvis S och M? Borde inte du bli ännu mer bestört att det bakom Sd kommer ett ännu radikalare parti? Vore jag du skulle jag ha svårt och sitta här och vara självgod, av flera anledningar men framförallt för ditt tunnelseende som stirrar sig fast vid ditt fixerade sd utan att märka alla rörelser runtomkring.

Precis. Tillskillnad från S så har SD ett klart mål att föra in sin viktigaste politik så djupt in i de andra partierna som möjligt. S och M har vikt sig på så många plan bara för att matcha SD. Att leka dagis uteslutning och annat trams i riksdagen gynnar bara SD ännu mer. Speciellt när partierna är så lika i dagsläget.
2018-08-22, 21:31
  #74983
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag antar dock att du i konsekvensens namn förutspår en uppgång på SD iom UG? (du vet redan vad jag anser om folkhemsfilmen)

Det finns absolut en möjlighet till det. Intervjun med Morgan Johansson och Tomas Tobé på slutet gynnade knappast S och M.

Frågan är dock vilken vinkling nästa veckas UG om alt-högern får, och om det missgynnar SD.
2018-08-22, 22:11
  #74984
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Och detta kommer direkt efter raset för SD med 2,4 procentenheter i Novus.

Det bekräftar att jag hade rätt när jag förutsåg ett ras efter filmen där SD spottade på folkhemmet.
Jag trodde inte du hade någon förmåga till självdistans, men det där var ta mig tusan riktigt roligt!
2018-08-22, 22:13
  #74985
Medlem
2big4yous avatar
I intervjun i Aftonbladet TV i morse sa Jimmie Åkesson att "Sen har vi hemliga mätningar som görs av organisationer och partier som jag får ta del av ibland och de visar VÄLDIGT HÖGA SIFFROR för SD".
2018-08-22, 22:16
  #74986
Medlem
farbror Svens avatar
Apropå de vikande siffrorna i opinionen: Kan den förljugna propagandafilmen om Sveriges historia fått sverigevänner på andra tankar?
2018-08-22, 22:18
  #74987
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
I intervjun i Aftonbladet TV i morse sa Jimmie Åkesson att "Sen har vi hemliga mätningar som görs av organisationer och partier som jag får ta del av ibland och de visar VÄLDIGT HÖGA SIFFROR för SD".
Kan du länka till den?
2018-08-22, 22:18
  #74988
Medlem
Powergirls avatar
[quote=Mac-Arthur|65023450]Bra och realistisk formulerad målsättning för SD - som de seriösa OU understöder!

Kompletterad med bortstädning av S-vetsarvänner och tillhörande K-amrater...[/Q

Jag är trött men det har en gammal man rätt att vara. Dina one liner är dock inte ansträngande att svara på. Du har hela tiden gapat om att opinionsinstut som säger att det skall bli under 30 procet för SD är fel ute. Inser du nu att du ar helt fel ute eller ar du en fullständig idiot?
__________________
Senast redigerad av Powergirl 2018-08-22 kl. 22:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in