2018-08-19, 09:17
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Frågan var ifall SD skulle öka till 30% p.a.g.a. en lögn och ifall det vore passande.
En bra början kunde vara ifall ni lär er skilja på ansökningar och beviljade.
Sen så har inte samtliga anhörigärenden med invandrare att göra.
Takten på beviljade f.n är väl runt 50%?
Den stora anstormningen från 2015 är mer eller mindre avbetad, självklart kommer då även anhörigansökningar sjunka?

Ja humöret är på topp i 7K lägret. SD's Untergang:

https://www.youtube.com/watch?v=sZj39Opcj2M

Humor är aldrig fel!
2018-08-19, 09:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Den stora anstormningen från 2015 är mer eller mindre avbetad, självklart kommer då även anhörigansökningar sjunka?
Du är nog helt ensam om den analysen. Det är ju först nu anhöriginvandringen börjar ta fart.
2018-08-19, 09:23
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jo, 2006 var det bara Sifo, Ipsos, Skop, Novus och Demoskop med. Då fanns det inga Sentio, YouGov och United Minds som kunde dra upp snittet. Det är alltså inte helt korrekt att jämföra med 2006.

Men tar man medel för 2010 och 2014 blir det (0.81 + 0.89) / 2 = 0.8.
20/0.8 = 25%

Oavsett hur man räknar kommer man fram till den magiska siffran 25%

Dessa beräkningar gör jag inte för min eller din skull, utan för PowerGirls och Gretas. De är pensionärer och kan få hjärtinfarkt om de litar på Sifo:s 18%

Med trådens hjälp vet de inners inne att det blir liiiiiiite mer än så

Jasså det vet vi. För min del ser jag framåt när jag skådar in i framtiden men jag vet att de som föredrar att enbart kolla backspegeln brukar uppfattas som blindstyren vilka det aldrig slutar lyckligt för. Förvanskar man dessutom synen i backspegeln är man riktigt illa ute och då kan det sluta med en krasch men fortsätt ni att förvanska histiorien och göra er till allmänt åtlöje (ja inte i den här tråden förståss) så sitter offerkoftan som en smäck.
Vi vet ingenting mera än att SD har backat i de senaste mätningarna och det kan mycket väl sluta med att de fortsätter att backa när alla institut sagt sitt. Kanske blir det en ökning till 15 procent är ju ungeförlika sannolikt som 25 procent åtminstone om man skall tro på opinionsinstituten där medlet ligger på 20 procent.
Senast redigerad av Powergirl 2018-08-19 kl. 09:27.
2018-08-19, 09:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jasså det vet vi. För min del ser jag framåt när jag skådar in i framtiden men jag vet att de som föredrar att enbart kolla backspegeln brukar uppfattas som blindstyren vilka det aldrig slutar lyckligt för. Förvanskar man dessutom synen i backspegeln är man riktigt illa ute och då kan det sluta med en krasch men fortsätt ni att förvanska histiorien och göra er till allmänt åtlöje (ja inte i den här tråden förståss) så sitter offerkoftan som en smäck.
Vi vet ingenting mera än att SD har backat i de senaste mätningarna och det kan mycket väl sluta med att de fortsätter att backa när alla institut sagt sitt.För att inte tala om vad för valresultat som väntar.
Vad är din personliga prognos just i dagsläget?
2018-08-19, 10:42
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Jag gissar att SD kommer att få 26,2% i Riksdagsvalet.

Det är vågat gissat, det vet jag. Samtidigt så är konkurrensen i viktiga frågor så oerhört dålig från övriga partier och folk är beredda att testa något nytt och se vad det ger.

Sossarna är tröttare än sömnmedel. Miljöpartiet är galnare är någonsin. Förklarligt att V går fram.

Oppositionen är det svagaste jag sett, dödskrampar med totalt oviktiga frågor.
Moderaternas 200 löften, suck.

SD har uppfattat vad folk tycker är viktigt och levererar bra relevanta svar för många.

Välfärden är oviktig för folk när de är rånade och döda.
2018-08-19, 10:55
Medlem
OkyDokys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Jag gissar att SD kommer att få 26,2% i Riksdagsvalet.

Det är vågat gissat, det vet jag. Samtidigt så är konkurrensen i viktiga frågor så oerhört dålig från övriga partier och folk är beredda att testa något nytt och se vad det ger.

Sossarna är tröttare än sömnmedel. Miljöpartiet är galnare är någonsin. Förklarligt att V går fram.

Oppositionen är det svagaste jag sett, dödskrampar med totalt oviktiga frågor.
Moderaternas 200 löften, suck.

SD har uppfattat vad folk tycker är viktigt och levererar bra relevanta svar för många.

Välfärden är oviktig för folk när de är rånade och döda.
Håller med dig.. Inom mitt yrke ser jag inget annat , än att mina kunder kommer att rösta SD Tror mer på runt 27-28 % för SD
2018-08-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Ja humöret är på topp i 7K lägret. SD's Untergang:

https://www.youtube.com/watch?v=sZj39Opcj2M

Humor är aldrig fel!

Kul! . Mel Brooks?

Helt enligt en hel del i trådar här och i media.
2018-08-19, 11:17
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Frågan var ifall SD skulle öka till 30% p.a.g.a. en lögn och ifall det vore passande.
En bra början kunde vara ifall ni lär er skilja på ansökningar och beviljade.
Sen så har inte samtliga anhörigärenden med invandrare att göra.
Takten på beviljade f.n är väl runt 50%?

Om du inte tror på Migrationsverket så får du väl ringa dem, din misstro mot våra myndigheter har inte med SD i OU att göra.
2018-08-19, 11:20
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Men håll med om att bilbränderna har ökat rätt ordentligt sedan 1980? Långt innan massinvandringens dagar.

Vad du säger är att SD i praktiken aldrig mer kommer att öka? SD har nått ett "tak". Alla potentiella SD väljare (idioter enligt dig) har tagit slut nu? Du låter förvillande lik Sifos chef för opinionsundersökningar, Toivo Sjörén, då han inför valet 2014 sa att SD:s tak nu är nått: "Max 8%, vi kan inte se en större potential för partiet"

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=5877880

Stannar du i tråden till eftervalsanalysen?

Det du inte har förstått med tak är att de är en bild av läget så som det ser ut för stunden och sannolikt en tid framöver. Bedömningar av tak bland de som arbetar med OU är tillräckligt underbygga genom undersökningar av folks attityder till partierna för att de inte ska ändras från dag till dag. Om lite förenklat 80 % idag uppger att de ogillar Sd lite eller mycket, så kommer inte Sd att kunna hamna över 20 % i närtid. Folks uppfattning om politik vänder inte 180 grader pga enskilda mindre händelser. Den som däremot uppgett sig kanske kunna rösta på ett parti kan tippa över om flera händelser gör att denne prioriterar en samhällsfråga framför andra. Sd har få som kan tänka sig rösta på dem, men av de som säger att de ska rösta på dem är väldigt många mycket säkra på det.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2018-08-19 kl. 11:25.
2018-08-19, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det du inte har förstått med tak är att de är en bild av läget så som det ser ut för stunden och sannolikt en tid framöver. Bedömningar av tak bland de som arbetar med OI är tillräckligt underbygga genom undersökningar av folks attityder till partierna för att de inte ska ändras från dag till dag. Om lite förenklat 80 % idag uppger att de ogillar Sd lite eller mycket, så kommer inte Sd att kunna hamna över 20 % i närtid. Folks uppfattning om politik vänder inte 180 grader pga enskilda mindre händelser. Den som däremot uppgett sig kanske kunna rösta på ett parti kan tippa över om flera händelser gör att denne prioriterar en samhällsfråga framför andra.

Du glömmer bortfallet, vi vet inte hur många som ogillar SD som finns i bortfallet. Och du glömmer även att många ljuger om vad man tycker om SD.
Sen har ju PK-Media gång efter annan högtidligt förklarat var SD:s tak är. Och varje gång fått fel.
2018-08-19, 11:31
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimPimOriginal
Ah ok, Oddsbörsen skrev han ju faktiskt... Anses den vara en bättre indikator är oddsen satta av spelbolagen?

Ja, på oddsbörsen handlar/bettar spelare mot varandra. Utbud/efterfrågan styr priset presis som på aktiebörsen.

Spelar du mot traditionella bookies blir det genast svårare att analysera oddsen för
a) Du har bookiens stora vinstmarginal att ta hänsyn till
b) Bookien sätter oddsen utifrån hur det spelats mot han tidigare, dvs hur hans position är.
c) En bookie kan ALDRIG ha bättre odds än Betfair för då uppstår arbitragemöjligheter som direkt utnyttjas.

Implicita sannolikheten för störst parti har under natten ökat för S och ligger kring 55% mens SD kommint ned på 45% baserat på sist handlade odds. M ger 4% vilket för den skarpsynte blir mer än 100%. Detta förklaras med att jag mätt på senast handlade odds då spreadarna för tillfället blivit bredare
Senast redigerad av ZilverZodde 2018-08-19 kl. 11:38.
2018-08-19, 11:32
Medlem
Ska man i denna tråden sammanfatta de vänsterblivna åsikterna kunde inte SD ens komma in i riksdagen 2010 enligt OU.

Inför valet 2014 hade inte SD en chans mot MuslimPartiet. Eftersom OU visade det.

Följande länk är episk. Powergirl, Greta och Rosa gråter ikapp. Jag gapflabbar!

https://www.youtube.com/watch?v=g5VjuPsT-84

Pojken som gråter i direktsändning ser ut som en ensamkommande sozze. Ingen känner till hans ålder och ingen vill kolla. Ändå är han garanterad livslång försörjning inom partiet. Med samma IQ som afhanhundarna. Vaff Vaff!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in