2018-08-19, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Att SD ska göra Sverige etniskt homogent igen? Nej, det har jag aldrig påstått. (Det kommer f.ö inte AfD heller att göra. De har tom icke etniskt svenska företrädare.

Att SD är medvetna om den globala maffians inblandning i det kaos vi ser i västvärlden? Ja. Varför tror du att SD har varit så starka motståndare till EU, varför tror du att SD hyllar personer som Orban? Måste jag göra allt tänkande åt dig?

Du skrev:

Citat:
Det är bara inte läge att skrika "UT MED ALLA SOMALIER!" ännu. SD hade inte lockat till sig en enda ny väljare ifrån sjuklövern med den retoriken. Det begriper väl du också hoppas jag?

Så länge AfS har ett väldigt högt tak och är väldigt tydliga med att etniska svenskar existerar och inte ska bli minoritet i sitt eget land, är jag inte direkt oroad över att det finns en och annan assimilerad europé i partiet. Jag vet dessutom om icke-européer som har 100 procent lojalitet till de etniska svenskarna, så inte ens detta skulle nödvändigtvis vara ett problem. Jag vet exempelvis icke-européer som kommer att rösta på NMR.

Och SD är inte alls stora motståndare till EU. De kan komma med vilket valfläsk de vill, men när de ansluter sig till en EU-vänlig grupp så säger det rätt mycket. Bedöm främst vad politiker GÖR, inte vad de säger.
Citera
2018-08-19, 02:24
Medlem
Citat:
Att SD ska göra Sverige etniskt homogent igen? Nej, det har jag aldrig påstått. (Det kommer f.ö inte AfD heller att göra. De har tom icke etniskt svenska företrädare.

Att SD är medvetna om den globala maffians inblandning i det kaos vi ser i västvärlden? Ja. Varför tror du att SD har varit så starka motståndare till EU, varför tror du att SD hyllar personer som Orban? Måste jag göra allt tänkande åt dig?
Det gamla gardet har ju alla blivit uteslutna. Inte ens Ekeroth som byggde upp partiet får vara kvar.
Hela gänget bor ju i Budapest och blir ersatta av karriärister som lyder minsta vink från Chefsideologen.

Det var inte så jävla fränt att vara Sverigedemokrat för 8 år sen.
Citera
2018-08-19, 03:41
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Du fattar ju inte vad jag säger. Om SD+M får egen majoritet. Så har M ett val
ANTINGEN så bildar man regering med SD.
Eller så stödjer man/lägger sig platt för vänstern, varpå de invandringskritiska krafterna i moderaterna KOMMER att göra uppror. Helt säkert.

Notera OM
Notera att Moderaterna uttryckligen har deklarerat ett otal gånger att de inte vill regera med SD
Avslutningsvis, notera att Moderaterna sannolikt kommer förlora lika många väljare om de regerar med SD som om de inte regerar med SD.

Googla premiss
Citera
2018-08-19, 03:45
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Det spelar inte särskilt stor roll om SD får 25% och AfS får 5% nej. Men AfS kommer inte in i riksdagen i detta val. Det är det jag menar är problemet. Hade du inte haft taskig läsförståelse så hade du begripit det för länge sen.

Leds på dig nu din quasiintellektuella fjant. Det är inga teorier, det är bara titta på historien och hur människors värderingar har skiftat igenom olika epoker. De senaste decennierna så har västvärlden drivits långt åt helvete till vänster pga att kulturella marxister har varit skickliga på att infiltrera myndigheter, skola, och inte minst media. Det är påväg att vända nu, beviset på det ser vi i hela Europa just nu.

Och för att utveckla lite kring moderaterna. På er alla verkar det som att Moderaterna har varit ett typiskt vänsterliberalt invandringsvurmande parti historiskt sett. Hela min släkt är i princip är gammelmoderater, som har avskytt den här utvecklingen och nu bytt till SD.(Glöm förfan inte att den största väljarströmmen har kommit från just M, av en anledning) Flera gamla tunga namn, exempelvis Adelsohn uttryckte kritik kring den här massinvandringen och Svensk media för flera år sedan. Likväl som Reinfeldts falang med Kristersson & co tog över partiet, så kan en ny generation göra detsamma. Och frågar du 10 MUF:are idag vad de anser om invandringen så kommer minst 9 att säga att vi måste stoppa skiten, gå hårdare åt kriminella kaosblattar osvosv. Det är på gång att hända saker där, det är därför Kristerssons falang har varit tvungna att vika ner sig. Om fittan Kristersson väljer att stödja centerpartiets migrationspolitik så kommer en tsunami av internt missnöje att riktas mot honom.

Jag orkar inte med din idioti längre. Vänligen kontakta mig aldrig mer.
Jag har aldrig stött på en mer 'intellektuellt' rigid person än dig.
Citera
2018-08-19, 05:30
Medlem
ReiseReises avatar
Vad AfS bondtölpar inte inser är att Kasselstrand och Hahne säger exakt samma sak som SD, bara det att dom skriker med order och hetsar i retoriken " DOM SKA UUUUUT".

Jag har lyssnat på en del av deras torgmöten, vad de alltså pratar om är att kriminella invandrare och de som har fuskat sig hit ska bli prövade... Det är ju för fan exakt det SD säger också bara det att man inte beter sig som clowner, man för en verklighetsförankrad och civiliserat perspektiv på det för att faktiskt göra det politiskt, det går inte att vara irrationell i såna här känsliga frågor, man måste respektera det politiska spektrumet man spelar i.

Inte en jävel kommer att ta er seriöst, och ingen kommer att vilja ge gaphalsar makt. De ni lockar till er är högerextrema, och det syns redan på Flashback. Halva NMR och varenda uteliggare från SvP har samlats till er sida.
Ni är precis lika illa som extremvänster, skrik utan faktisk politik. Det ska bli både kul och sorgligt att se hur korthuset till parti kommer att kollapsa när verkligheten kommer ifatt.
Citera
2018-08-19, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Notera OM
Notera att Moderaterna uttryckligen har deklarerat ett otal gånger att de inte vill regera med SD
Avslutningsvis, notera att Moderaterna sannolikt kommer förlora lika många väljare om de regerar med SD som om de inte regerar med SD.

Googla premiss

Jag sa ju precis att Moderaterna kommer klyvas uti om de tvingas välja sida. C/L eller SD. Om inte M+SD kan fälla invandringsvurmarna i riksdagen så kan Kristersson fortsätta lajva invandringskritiker.

Det är bättre om du går tillbaka och läser alla mina posts ett par gånger. För du har som sagt missat poängen fullständigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Det gamla gardet har ju alla blivit uteslutna. Inte ens Ekeroth som byggde upp partiet får vara kvar.
Hela gänget bor ju i Budapest och blir ersatta av karriärister som lyder minsta vink från Chefsideologen.

Det var inte så jävla fränt att vara Sverigedemokrat för 8 år sen.

Vilka syftar du på nu? Westling och Almqvist? De var man mer eller mindre tvungna att utesluta. Kent Ekeroth är skitbra, han är en pull-factor samtidigt som han är ett sänke för partiet. Om han bara kunde sluta hamna i blåsväder hela tiden.

Helt onödigt att låta sig bli provocerad ute på krogen och starta slagsmål, när man vet vad det får för effekt liksom. Jag älskar Kent Ekeroth, men han har gjort massa tvivelaktiga val.

SD ligger bara lite lågt atm, gå tillbaka innan 2010 och lyssna på hur de lät då, så får du en bra uppfattning om vart de står innerst inne.

Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag orkar inte med din idioti längre. Vänligen kontakta mig aldrig mer.
Jag har aldrig stött på en mer 'intellektuellt' rigid person än dig.

Jag har försökt förklara för dig hur jag tänker typ 10 gånger nu, men du fattar ju fortfarande inte. Så det är nog lika bra ja.

Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Du skrev:
Och SD är inte alls stora motståndare till EU. De kan komma med vilket valfläsk de vill, men när de ansluter sig till en EU-vänlig grupp så säger det rätt mycket. Bedöm främst vad politiker GÖR, inte vad de säger.

Jimmie sa så sent som bara för 1 månad sedan att han ville ha en ny folkomröstning om EU. Fan vad ni gaggar en massa jävla strunt.

SD och AfS vill i runda slängar PRECIS samma sak:
- Stoppa massinvandringen.
- Utvisa pack.
- Gå ur EU.

Det enda som skiljer sig är retoriken. Tänk lite jävla logiskt nu för i helvete.
Vilka väljare försöker AfS ta för att växa? - Jo, de SD-väljarna som står längst till höger.
Vilka väljare MÅSTE SD ta för att växa? - Sjuklöverväljare.

Det är då jävligt lätt för AfS att stå och beskylla SD för att vara cucks. Men de hade aldrig varit där de är idag om de inte hade agerat såhär. Den genomsnittliga väljaren är ingen etnonationalist som attraheras av skrik och gap, och särskilt inte sjuklöverväljare.

Det är detta som NMR/SvP och liknande tidigare nationalistpartier aldrig har förstått. Hade det här varit weimarrepubliken på 20-talet så kanske det hade funkat.
Senast redigerad av Troett 2018-08-19 kl. 08:46.
Citera
2018-08-19, 08:37
Avslutad
Beställde afs valsedlar för säkerhetsskull. Tror jag bestämmer mig på valdagen. Synd att jag missat att se båda partierna tala live .
Citera
2018-08-19, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vad AfS bondtölpar inte inser är att Kasselstrand och Hahne säger exakt samma sak som SD, bara det att dom skriker med order och hetsar i retoriken " DOM SKA UUUUUT".

Jag har lyssnat på en del av deras torgmöten, vad de alltså pratar om är att kriminella invandrare och de som har fuskat sig hit ska bli prövade... Det är ju för fan exakt det SD säger också bara det att man inte beter sig som clowner, man för en verklighetsförankrad och civiliserat perspektiv på det för att faktiskt göra det politiskt, det går inte att vara irrationell i såna här känsliga frågor, man måste respektera det politiska spektrumet man spelar i.

Inte en jävel kommer att ta er seriöst, och ingen kommer att vilja ge gaphalsar makt. De ni lockar till er är högerextrema, och det syns redan på Flashback. Halva NMR och varenda uteliggare från SvP har samlats till er sida.
Ni är precis lika illa som extremvänster, skrik utan faktisk politik. Det ska bli både kul och sorgligt att se hur korthuset till parti kommer att kollapsa när verkligheten kommer ifatt.

Det här är den politik som SD står för och bedriver:

Citat:
*Fördubblad kvotflyktinginvandring.
*"Öppen svenskhet" = inga etniska svenskar existerar.
*Positivare inställning till arbetskraftsinvandring (sedan åtminstone 2017).
*Ingen aktiv återvandringspolitik.
*Homoadoptioner.
*Pro-HBTQ.
*Med i en EU-vänlig partigrupp.
*Otydlig vad gäller NATO.

Det är så långt ifrån AfS det går att komma.
Citera
2018-08-19, 08:52
Medlem
Citat:
Jag sa ju precis att Moderaterna kommer klyvas uti om de tvingas välja sida. C/L eller SD. Om inte M+SD kan fälla invandringsvurmarna i riksdagen så kan Kristersson fortsätta lajva invandringskritiker.

Det är bättre om du går tillbaka och läser alla mina posts ett par gånger. För du har som sagt missat poängen fullständigt.

Vilka syftar du på nu? Westling och Almqvist? De var man mer eller mindre tvungna att utesluta. Kent Ekeroth är skitbra, han är en pull-factor samtidigt som han är ett sänke för partiet. Om han bara kunde sluta hamna i blåsväder hela tiden.

Helt onödigt att låta sig bli provocerad ute på krogen och starta slagsmål, när man vet vad det får för effekt liksom. Jag älskar Kent Ekeroth, men han har gjort massa tvivelaktiga val.

SD ligger bara lite lågt atm, gå tillbaka innan 2010 och lyssna på hur de lät då, så får du en bra uppfattning om vart de står innerst inne.

Jag har försökt förklara för dig hur jag tänker typ 10 gånger nu, men du fattar ju fortfarande inte. Så det är nog lika bra ja.

Jimmie sa så sent som bara för 1 månad sedan att han ville ha en ny folkomröstning om EU. Fan vad ni gaggar en massa jävla strunt.

SD och AfS vill i runda slängar PRECIS samma sak:
- Stoppa massinvandringen.
- Utvisa pack.
- Gå ur EU.

Det enda som skiljer sig är retoriken. Tänk lite jävla logiskt nu för i helvete.
Vilka väljare försöker AfS ta för att växa? - Jo, de SD-väljarna som står längst till höger.
Vilka väljare MÅSTE SD ta för att växa? - Sjuklöverväljare.

Det är då jävligt lätt för AfS att stå och beskylla SD för att vara cucks. Men de hade aldrig varit där de är idag om de inte hade agerat såhär. Den genomsnittliga väljaren är ingen etnonationalist som attraheras av skrik och gap, och särskilt inte sjuklöverväljare.

Det är detta som NMR/SvP och liknande tidigare nationalistpartier aldrig har förstått. Hade det här varit weimarrepubliken på 20-talet så kanske det hade funkat.

Men då kan väl SD fortsätta att försöka bli en del av etablissemanget och fortsätta att anpassa sin politik till S och M, idag skiljer det knappt någonting mellan dessa tre partier, för att locka till sig sjuklöverväljare.

Vi som inte vill ha den politiken kommer inte att rösta på det. Vi vill inte ha den skiten. Är det så svårt att fatta.
Citera
2018-08-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Men då kan väl SD fortsätta att försöka bli en del av etablissemanget och fortsätta att anpassa sin politik till S och M, idag skiljer det knappt någonting mellan dessa tre partier, för att locka till sig sjuklöverväljare.

Nej, det är absolut ingenting som skiljer SD från S och M idag.
SD har ambitioner om att bli det nya etablissemanget. Man når inte dit igenom att bete sig som NMR. Så enkelt är det bara. Jag hade också önskat att SD kunde vara mer frispråkiga och rak på sak, men jag är helt övertygad om att det inte hade fungerat med tanke på hur Svenskar är idag.

Citat:
*Homoadoptioner.
*Pro-HBTQ.

Okej då går vi igenom din fina lista punkt för punkt.
*Fördubblad kvotflyktinginvandring:
Man har backat. Man förespråkar nollat mottagande och återvandring nu.
https://pbs.twimg.com/media/DklV__nWwAErwpj.jpg (postades på twitter 14augusti)

*Öppen Svenskhet = inga etniska svenskar existerar.
Inte alls vad man säger. Öppen svenskhet innebär att de som anpassar sig och beter sig Svenskt kan bli Svensk. Vad ska vi göra istället? Exkludera alla de som vill bli en del av våran gemenskap? Vad tror du det resulterar i? Man erkänner att etniska Svenskar finns, men man anser inte att etnicitet ska vara avgörande. Så resonerar bara en rasist, det viktiga är hur människor beter sig.

Jimmie sa för typ 2 dagar sen i en utfrågning i p1 att arbetskraftsinvandring är en bra sak om det råder arbetsbrist. Arbetskraftsinvandring som riskerar att konkurrera ut Svenska arbetare är dåligt. Vad är problemet?

Jodå, man börjar i rätt ände och skickar ut alla kriminella. Sedan tar man parasiterna. En sak i taget. Försöker man kasta ut alla på en och samma gång så blir det inbördeskrig istället. Men det begriper inte du uppenbarligen.

*Homoadoptioner.
Man blev ständigt kallade för att vara homofober, och det fanns aldrig något bra svar när någon frågade varför homosexuella inte skulle få adoptera. SD har ingen forskning som stödjer att detta skulle vara farligt, så den hållningen var alltså inte försvarbar. Jag är personligen av åsikten att ett barn behöver kärlek från både mor och far, men om man kan påvisa att barn till homosexuella inte far illa så tycker jag definitivt att de ska få adoptera.

*Pro-HBTQ.
Man tror inte på genustramset osv. Man avskyr pridefestivalen osv. Men vad menar du egentligen? Ska homosexualitet förbjudas?

De vill dock förändra hela EU:s struktur, de är emot överstatlighet osv. SD vill dock fortfarande gå ur EU. I almedalen så sa Jimmie Åkesson att han vill utlysa en ny folkomröstning om EU.

De vill inte gå med i NATO. Vill dock se en nordisk försvarsallians.

Befogad SD-kritik är jättebra för partiets framtida utveckling. Men du är felinformerad eller så ljuger du. Är du rasist och vill se ett rashomogent Sverige, och vill du förbjuda homosexualitet osv. Ja då är nog SD fel parti för dig, AfS också för den delen.
Senast redigerad av Troett 2018-08-19 kl. 09:10.
Citera
2018-08-19, 09:08
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:

*Homoadoptioner.
*Pro-HBTQ.

Det är så långt ifrån AfS det går att komma.

Rättelse:

*Kvotflyktingar står för kanske en procent av alla som kommer hit från utomstående länder, och då är det folk som inte bara kommer från Mellanöstern och Afrika, och det är inte bara män.
Det är en rättvis flyktingmottagning om vi nu ska ha en. Det är också ett strategiskt val för att övertyga människor att det inte är flyktingar vi är emot utan endast massinvandringen, samhällskollaps och folkutbytning. Det stavar rationellt tänkande och politisk manöver.

*De flesta som värnar om nationens utveckling är positiv till arbetskraftsinvandring. Hur tror du Sverige fixade ekonomin efter kriget? Till och med Koreanerna är positiva till arbetskraftsinvandring. Sverige är för övrigt i stort behov av arbetskraft... rätt arbetskraft.
Ditt politiska resonemang borde för övrigt jämföras med Idi Amin, ja du hörde mig rätt, jag jämför dig och dina ekonompolitiska planer med det värsta som Afrika hade att erbjuda.

*AfS "återvandringspolitik" består av att skrika "ut med packet", men när de ska fylla ut detta med ord på pappret så översätts det till "kriminella, och de som har fuskat sig in". Ungefär exakt samma sak som SD, minus realistisk självinsikt och sunt förnuft. Men jag antar att ni går igång på det.

*Pro HBTQ helt klart, det är de flesta funtade människor. Pride är perverst, motsägande och vänster-kapat helt klart, men homosexualitet i övrigt borde respekteras. För övrigt så har partiet en väldigt konservativ värdegrund gällande familjer, jag skulle också kunna vara för homoadoption, men då vill jag först ha konkreta bevisa från oberoende psykologer att barnet inte far illa eller påverkas oerhört psykiskt negativt av det.

*De är med i en EU skeptisk grupp som inte har begått politisk självmord med diverse åsikter och uttalanden. Det måste vara svårt för dig att acceptera att de inte satte sig ihop med Ataka... Det stavas legitimitet.

*De är otydliga med NATO eftersom det är en kluven och främst icke aktuell fråga. De förespråkar mest en nordisk försvarsallians eftersom Sverige inte kan stå på egna ben. Viktigast av allt är att höja försvaret, allians eller inte. De är mest otydliga i frågan för att polariseringen är inte värt frågan.

Öppen svenskhet tänker jag inte ens gå in på eftersom det redan finns 300 trådar över detta, men det var minst sagt SDs smartaste politiska drag.

Det är helt sjukt hur inskränkta ni verkar vara, riktiga bondtölpar som saknar all form till kritiskt tänkande.

"UT MED PACKET!!" jaja... vi får väl se hur långt ni kommer.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-08-19 kl. 09:19.
Citera
2018-08-19, 09:14
Avstängd
Citat:
Jag tror kärnan i SD är mer rödpillad än vad de visar utåt. Än så länge iallafall.

Man skulle ju vilja se några bevis - särskilt med tanke på vad de säger officiellt...

/Johan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in