2018-08-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
På vilket sätt har en "omprogrammering" av det svenska folket med den relativa storleken mellan SD och AfS att göra?
Just vilka belägg har du för dina teorier?

Det spelar inte särskilt stor roll om SD får 25% och AfS får 5% nej. Men AfS kommer inte in i riksdagen i detta val. Det är det jag menar är problemet. Hade du inte haft taskig läsförståelse så hade du begripit det för länge sen.

Leds på dig nu din quasiintellektuella fjant. Det är inga teorier, det är bara titta på historien och hur människors värderingar har skiftat igenom olika epoker. De senaste decennierna så har västvärlden drivits långt åt helvete till vänster pga att kulturella marxister har varit skickliga på att infiltrera myndigheter, skola, och inte minst media. Det är påväg att vända nu, beviset på det ser vi i hela Europa just nu.

Och för att utveckla lite kring moderaterna. På er alla verkar det som att Moderaterna har varit ett typiskt vänsterliberalt invandringsvurmande parti historiskt sett. Hela min släkt är i princip är gammelmoderater, som har avskytt den här utvecklingen och nu bytt till SD.(Glöm förfan inte att den största väljarströmmen har kommit från just M, av en anledning) Flera gamla tunga namn, exempelvis Adelsohn uttryckte kritik kring den här massinvandringen och Svensk media för flera år sedan. Likväl som Reinfeldts falang med Kristersson & co tog över partiet, så kan en ny generation göra detsamma. Och frågar du 10 MUF:are idag vad de anser om invandringen så kommer minst 9 att säga att vi måste stoppa skiten, gå hårdare åt kriminella kaosblattar osvosv. Det är på gång att hända saker där, det är därför Kristerssons falang har varit tvungna att vika ner sig. Om fittan Kristersson väljer att stödja centerpartiets migrationspolitik så kommer en tsunami av internt missnöje att riktas mot honom.
Senast redigerad av Troett 2018-08-18 kl. 23:05.
Citera
2018-08-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
SD vill också att Sverige ska öka antalet kvotflyktingar man tar emot från FN:s läger till 4 000 per år.

Knappast konspiratorisk att påstå att det finns en global maktelit som sätter gränserna för den politiska diskursen, se bara hur youtube, twitter och google beter sig.

De har tagit tillbaka det förslaget, som inte var helt förankrat i partiet och som är 3 år gammalt. Nu förespråkar SD ett asylstopp samt återvandring.
https://pbs.twimg.com/media/DkKBmAYXgAAOuyL.jpg

Citat:
Knappast konspiratorisk att påstå att det finns en global maktelit som sätter gränserna för den politiska diskursen, se bara hur youtube, twitter och google beter sig.

Herregud, hur är det med läsförståelsen bland er AfS:are egentligen? Jag säger ju att det inte är någon konspiration, och det är jävligt uppenbart att Åkesson, Karlsson m.fl är medvetna om det. De påpekar hela tiden hur våran makt flyttas över till EU-byråkrater, och de ger sitt stöd till Orban och andra ledare som ligger i krig mot globalisterna.

Det jag säger är att det inte är lönt att gorma om detta i TV-debatter m.m eftersom Jan Björklund, Annie Lööf och alla andra globalistlakejer bara kommer misskreditera SD och kalla de för foliehattar. Den genomsnittliga väljaren har 100IQ, och är inte särskilt intresserad av politik. Det är bättre att prata om sådant som är konkret, sådant som folk upplever i sin vardag. Iallafall i det här skedet, tills vi har kommit till makten. Sen kan vi skruva upp tempot och ta slutstriden mot globalistasen.
Senast redigerad av Troett 2018-08-18 kl. 23:21.
Citera
2018-08-18, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Jag tror kärnan i SD är mer rödpillad än vad de visar utåt. Än så länge iallafall.
Man måste utgå i från vad politikerna säger.
Jimmie Åkesson säger att etniska svenskar och Bullerbyn inte kommer tillbaka och att det inte är viktigt.

SD säger förvisso att dom är socialkonservativa. Vafan finns det att konservera i dagens läge?
Citera
2018-08-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Man måste utgå i från vad politikerna säger.
Jimmie Åkesson säger att etniska svenskar och Bullerbyn inte kommer tillbaka och att det inte är viktigt.

SD säger förvisso att dom är socialkonservativa. Vafan finns det att konservera i dagens läge?

Bullerbyn kommer inte tillbaka med AfS heller, de vill mig veterligen inte kasta ut alla med utomeuropeiskt ursprung.

Vill ni ha ett etniskt homogent Sverige får ni rösta på NMR. Lycka till med det.
Citera
2018-08-18, 23:28
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
De har tagit tillbaka det förslaget, som inte var helt förankrat i partiet och som är 3 år gammalt.
Att förutom ett mycket begränsat antal kvotflyktingar via FN:s kvotflyktingsystem, verka för en nollvision av asylinvandrare från länder som inte direkt angränsar till Sverige. Jimmie Åkesson insändare 23 april 2018..
Citat:
Nu förespråkar SD ett asylstopp samt återvandring.
Du menar frivillig återvandring?
Citat:
Det jag säger är att det inte är lönt att gorma om detta i TV-debatter m.m eftersom Jan Björklund, Annie Lööf och alla andra globalistlakejer bara kommer misskreditera SD och kalla de för foliehattar.
Säg inte självklarheter i debatter, dina motståndare kan försöka misskreditera dig..
Citera
2018-08-18, 23:33
Medlem
Citat:
Säg inte självklarheter i debatter, dina motståndare kan försöka misskreditera dig..

Så ser verkligheten ut, dessutom kommer referenser dras till Hitler som också ständigt pratade om en internationell rotlös klick som grunden till all ondska. Det hade inte fungerat. De kan så små frön så att de som är intresserade kan söka information och dra sina slutsatser på egen hand.

Rödpillra befolkningen kommer SD kunna göra i maktposition.
Citera
2018-08-18, 23:48
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Så ser verkligheten ut
Vad är överhuvudtaget poängen med att debattera ifall partiet inte ens vågar stå för och försvara sina åsikter?
Citat:
Rödpillra befolkningen kommer SD kunna göra i maktposition.
Dylika argument bygger på den närmast skrattretande premissen att SD faktiskt är hemligt radikala, vilket jag inte finner någon anledning att tro. Tvärtom talar petningen av Kasselstrand, Hahne, Jansson och Ahl för att partiet faktiskt bara består av en grupp hanrejer.

Noterar inget svar på att SD vill öka antalet kvotflyktingar med tusentals och att med återvandring menas bara frivillig sådan(kommer garanterat orsaka en enorm återvandring).
Citera
2018-08-18, 23:52
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Bullerbyn kommer inte tillbaka med AfS heller, de vill mig veterligen inte kasta ut alla med utomeuropeiskt ursprung.

Vill ni ha ett etniskt homogent Sverige får ni rösta på NMR. Lycka till med det.

Tillräckligt många för att förända demografin.
Citera
2018-08-19, 01:30
Medlem
Citat:
Vad är överhuvudtaget poängen med att debattera ifall partiet inte ens vågar stå för och försvara sina åsikter?

Dylika argument bygger på den närmast skrattretande premissen att SD faktiskt är hemligt radikala, vilket jag inte finner någon anledning att tro. Tvärtom talar petningen av Kasselstrand, Hahne, Jansson och Ahl för att partiet faktiskt bara består av en grupp hanrejer.

Noterar inget svar på att SD vill öka antalet kvotflyktingar med tusentals och att med återvandring menas bara frivillig sådan(kommer garanterat orsaka en enorm återvandring).

Ahl och Jansson blev inte uteslutna, de lämnade självmant. Kasselstrand och Hahne fick storhetsvansinne pga SDU:s popularitet, och tog strid mot partiledningen. Vilket resulterade i uteslutning.

Att man kväver radikala tongångar är inget bevis för att partitoppen är mesig. Det handlar snarare helt och hållet om taktik. Det är ingen slump att SD har lyckats bra, medans SvP, NMR och liknande aldrig kom någonstans. NMR säger väldigt mycket som är sant, men det spelar ingen roll när 99.5% av befolkningen inte ens är benägna att lyssna på dem. Du bevisar bara det jag sagt hela tiden, ni saknar djup förståelse kring hur Svenska folket fungerar.

Tonen som AfS kör nu hade aldrig fungerat för 4 år sedan, den funkar relativt bra idag, men hade fungerat mycket bättre om 4 år. De skulle ha lanserat partiet inför valet 2022 istället.

Jomshof sa bara för typ en månad sen att man har backat angående kvotflyktingar osv. Att vi behöver nollat mottagande och återvandring. Detta är partiets officiella hållning nu.
Citera
2018-08-19, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Tillräckligt många för att förända demografin.

Det är bara inte läge att skrika "UT MED ALLA SOMALIER!" ännu. SD hade inte lockat till sig en enda ny väljare ifrån sjuklövern med den retoriken. Det begriper väl du också hoppas jag?
Citera
2018-08-19, 01:47
Medlem
Citat:
Det är bara inte läge att skrika "UT MED ALLA SOMALIER!" ännu. SD hade inte lockat till sig en enda ny väljare ifrån sjuklövern med den retoriken. Det begriper väl du också hoppas jag?
Antyder du att "öppen svenskhet"-SD på något sätt har en hemlig agenda, där de egentligen är radikala nationalister som ska göra Sverige etniskt homogent igen?
Citera
2018-08-19, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Antyder du att "öppen svenskhet"-SD på något sätt har en hemlig agenda, där de egentligen är radikala nationalister som ska göra Sverige etniskt homogent igen?

Att SD ska göra Sverige etniskt homogent igen? Nej, det har jag aldrig påstått. (Det kommer f.ö inte AfD heller att göra. De har tom icke etniskt svenska företrädare.

Att SD är medvetna om den globala maffians inblandning i det kaos vi ser i västvärlden? Ja. Varför tror du att SD har varit så starka motståndare till EU, varför tror du att SD hyllar personer som Orban? Måste jag göra allt tänkande åt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in