2018-08-18, 14:55
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Inte? Vad jag har sett brukar kategorin "övriga" utgöra cirka 3% och då ingår inte FI. Troligt är att dessa övriga i huvudsak delas mellan AFS och MED och där tror jag AFS fångar flest. Runt 2% kan nog vara rimligt och sedan har vi faktorn att folk inte vågar svara AFS, vilket betyder att de säkerligen är minst lika underskattade som SD brukar bli i den här typen av undersökningar. Vi får se vad som händer i valet, men 2% tror jag minst att de kommer få. Kanske klarar de sig hela vägen in i riksdagen. Får de minst 1% öppnas vägar för partistöd samt att deras valsedlar kommer att förmedlas automatiskt in i vallokalerna kommande år. Det är en enorm draghjälp.

Nej, det brukar ju vara 1-2% i kategorin övrigt, och då är FI i egen kategori och ej inräknad där.
Citera
2018-08-18, 14:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Nej, det brukar ju vara 1-2% i kategorin övrigt, och då är FI i egen kategori och ej inräknad där.

Lite olika i olika undersökningar är det:

https://svegot.se/2018/06/20/ny-matning-visar-att-sd-ar-storsta-parti-och-afs-kan-ha-3-procent/
Citera
2018-08-18, 15:13
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Samtidigt som SD likt förbannat lär bli största parti utan vår hjälp. SD är ett självspelande piano som före detta S- och M-väljare redan kommer att rösta på. Vi "sanna" invandringskritiker som bland annat röstade in SD 2010 ska åter visa vägen för alla andra, genom att lägga rösten på AfS. Vi som faktiskt kan tänka längre bör utnyttja detta och inte bara göra som alla andra, och rösta på ett parti som har vikit ner sig totalt. Visst jag hoppas att SD blir störst, men ärligt talat partiet är jävligt intetsägande numera, som vill fördubbla kvotflyktinginvandringen, pissar på etniska svenskar genom att inte ens erkänna att vi existerar, och ingen aktiv återvandringspolitik.

Precis, vi som röstade in SD 2010 vet bättre än att rösta SD nu när partiet redan är etablerat och accepterat val för medelsvensson.
Citera
2018-08-18, 15:24
Medlem
JaredLetos avatar
Jag känner att det knappast behövs en motivering till varför mitt stöd kommer gå till AfS.

Jag tror SD kommer vinna stort. Därför får AfS min röst.
Citera
2018-08-18, 16:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Okej, fair point. Det är som du säger viktigt att så ett frö. Det anser jag dock att SD redan har gjort, de har pratat ofta och mycket om hur makten förflyttas till EU osv. Jag uttryckte mig lite hastigt och slarvigt här, jag menar såklart bara att man inte ska tjata sönder om det. Tyvärr så är de flesta människor fårskallar, i det här skedet har SD bara fårskallarna kvar att locka till sig. Då är det nog mycket smartare att hålla det på "Illegala afghaner vs pensionärer"-nivå.

Jo visst ska man tala med bönder på bönders vis osv...

Men man måste också förstå att desto större SD blir desto mer hamnar de i knät på makten. Det blir finansiering, kohandel, uppgörelser osv.

Då känner jag en jävla respekt för Jeff Ahl som kan stå upp och säga som det är.

Högst osäker på att toppen i SD visar upp en PK-fasad men har tänkt ta i med hårdhandskarna med "det internationella klientelet" så snart de får verklig politiskt makt.

/Johan
Citera
2018-08-18, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Här är en AfS-kandidat som faktiskt beter sig riktigt barnsligt. Härmar en blatte som talar på blattesvenska i en debatt. Så där beter sig inte sverigedemokrater tack och lov och just därför kommer jag rösta på SD. AFS är fortfarande ett pajasparti, men om de kommer in i riksdagen so be it. Men jag ser hellre att SD växer mer än att AfS tar sig in med sina omogna företrädare.

https://www.youtube.com/watch?v=bf1pHjwc-3M
Han är inte en AfS-kandidat. Tror snarare han är aktivist eller medlem.
Blattar ska hånas, alltid. Ser inte problemet.
Citera
2018-08-18, 18:34
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Det som ligger till AfS fördel är just "återvandringen". Allt annat i denna jämförelse är till SDs fördel. Och framför allt handlar det om att jag har förtroende för SD och deras företrädare, samtidigt som jag inte kan säga att jag känner så för AfS, men just AfS är ett nytt parti och så småningom kommer de nog att bli bättre. I detta val 2018 är det dock SD som gäller.

SD har troligen en seriösare och bättre politik i övrigt, men fortsätter man dalta med invandringsvansinnet så spelar det ingen roll.

Folk måste UT.
Citera
2018-08-18, 18:35
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
AfS till riksdagen och SD lokalt och regionalt.

Ja, det är nog ett rätt bra upplägg.
Citera
2018-08-18, 18:38
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Alla ni som skriver Afs, hur förhåller ni er till att de vill införa platt skatt? Såvitt jag vet är det bara Rumänien i Europa som har det. Kan vi verkligen upprätthålla en stark välfärdsstat med platt skatt?

Sverige skulle kunna ha en **mycket** lägre skatt med bättre resultat, om man kastade ut alla som inte har något här att göra + tog bort alla parasitverksamheter som gynnas av invandringen.

Staten har visat sig vara tämligen värdelös på att förvalta pengarna, så varför ska vi fortsätta ge dem mer?
Citera
2018-08-18, 20:29
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
SD har troligen en seriösare och bättre politik i övrigt, men fortsätter man dalta med invandringsvansinnet så spelar det ingen roll.

Folk måste UT.

Och hur ska folk åka UT ur landet när AFS inte ens kommer förbi spärren?

För övrigt. Säg att AFS får 51 procent. Hur skickar man hem folk som länder vägrar ta emot? Det går inte sätta folk på flygplan och skicka dem till ett land som kan vägra ta emot dem. Kommer någon som är papperslös och har svenskt tillfälligt personnummer så är den personen sveriges problem. Så det fungerar.

Däremot så ska man ju använda alla bidrag som delas ut som hävstång och bli hård i den frågan. Inte en krona till länder som inte tar hand om sina medborgare osv som vi vill skicka tillbaka.

Men hur ska AFS lösa den biten när de inte ens sitter i riksdagen 2018?

Vet du ens hur SD resonerar i denna fråga och vart de stod förut och hur de anpassat sig? Förutsätter att du inte inser hur saker fungerar i verkliga livet. Men läs länken som tips.

https://www.omvarlden.se/Branschnytt/nyheter-2018/sa-vill-sd-anvanda-bistandet-for-att-minska-invandringen/

Näe, personligen tycker jag att man tar alla illegela invandrare som vägrar åka hem frivilligt och skänker dem till ryssland/nord koreas arbetsläger pakt. Är man inte en del av samhället man försöker infiltrera eller väljer att återvända hem så borde länder enkelt kunna sätta dem i arbetsläger så de får mat/husrum/fritid som de själva bekostar med arbete. Annars kan de åka hem om det inte passar.

Men detta är ju givetvis extremt drastiskt. Men det är jvligt drastiskt att betala för några miljoner i europa som slackar runt på andras bekostnad. Livet är inte rättvist eller lätt. Arbetsläger i modern form så folk är med på ett eller annat sätt samt har alla möjligheter att lämna och välja att bidra.
Citera
2018-08-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Jo visst ska man tala med bönder på bönders vis osv...

Men man måste också förstå att desto större SD blir desto mer hamnar de i knät på makten. Det blir finansiering, kohandel, uppgörelser osv.

Då känner jag en jävla respekt för Jeff Ahl som kan stå upp och säga som det är.

Högst osäker på att toppen i SD visar upp en PK-fasad men har tänkt ta i med hårdhandskarna med "det internationella klientelet" så snart de får verklig politiskt makt.

/Johan

Jag tror kärnan i SD är mer rödpillad än vad de visar utåt. Än så länge iallafall.
Citera
2018-08-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Återigen Pie in the sky.
OM Reinfeldtisterna och idioterna kuppas bort, vilket de inte kommer göras då denna grupp besitter samtliga topp-poster i partiet. M är toppstyrt. Skulle du betvivla detta föreslår jag att du lyssnar på en person inifrån partiet. Googla "knapptryckarkompaniet" skriven av den fd moderata riksdagsledamoten Anne-Marie Pålsson.
Det finns även ett otal YouTube klipp där hon med all tydlighet förklarar hur partiet fungerar.

Du använder dig genomgående av önsketänkande och kontrafaktiska argument. Vänligen sluta.

Du fattar ju inte vad jag säger. Om SD+M får egen majoritet. Så har M ett val
ANTINGEN så bildar man regering med SD.
Eller så stödjer man/lägger sig platt för vänstern, varpå de invandringskritiska krafterna i moderaterna KOMMER att göra uppror. Helt säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in