Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 22:31
  #13825
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Nej tack! Finns en bra anledning till att det kallas smuts.. Smutsar bah ner hela jävla systemet! Det är precis som att fylla en bil med massa äcklig jord med maskar i, sätta sig i bilen och bara gå igång på det.

SVÄRTSAMT!
Det är alla stureplans muppar som kallar det för smuts. Medans dem förgiftar sig med 10% kokain som kommer ifrån hassans stjärt. Kokain om något är smuts. Amfetamin är balsam för själen.
Citera
2018-08-17, 22:57
  #13826
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Ja - det kan man. Du kan sluta fundera nu.
Haha tack.
Det var för övrigt dessa "insikter" jag skrev ner när jag påverkad av skiten.

"Saker att testa:
Gå upp tidigt. typ 5-6. varje dag
Meditation"


Kanske ska lita på tjack-anden då och följa dessa råd.
__________________
Senast redigerad av Ranndall 2018-08-17 kl. 23:01.
Citera
2018-08-17, 23:01
  #13827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Sluta med vad?
Med tjacket kommer du nånsin kunna sluta?
Citera
2018-08-17, 23:03
  #13828
Avstängd
SvettigMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Haha tack.
Det var för övrigt dessa "insikter" jag skrev ner när jag påverkad av skiten.

"Saker att testa:
Gå upp tidigt. typ 5-6. varje dag
Meditation"


Kanske ska lita på tjack-anden då och följa dessa råd.
Ja, men byt ut meditation mot tjack så är du hemma!
Citera
2018-08-17, 23:03
  #13829
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Med tjacket kommer du nånsin kunna sluta?
Varför sluta med något som får en att fungera. Utan dos är jag deprimerad som bara den. Så så länge det funkar så i aldirg i livet.
Citera
2018-08-18, 01:22
  #13830
Medlem
Hur kommer det sig att tjack gör så att dopamin utsöndras? Varför stimulerar det just de receptorerna?

Eller är det mysteriumtjack.

Skulle nån typ kunna hitta på nå som att det är en del av kroppens försvar att den utsöndrar dopaminet? För att psyket ska kunna coopa med giftets negativa egenskaper?

Det är ett belöningssystem kallar dom det iaf eh.. Vet ingenting

Tänk om jag visste vad för funktioner allt detta fyller

Känns som om jag kanske hade haft receptet för att boosta tjacket på bästa sätt kanske.


Gör amfetamin så att fler dopamin receptorer bildas?
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-18 kl. 01:55.
Citera
2018-08-18, 14:57
  #13831
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Hur kommer det sig att tjack gör så att dopamin utsöndras? Varför stimulerar det just de receptorerna?

Eller är det mysteriumtjack.

Skulle nån typ kunna hitta på nå som att det är en del av kroppens försvar att den utsöndrar dopaminet? För att psyket ska kunna coopa med giftets negativa egenskaper?

Det är ett belöningssystem kallar dom det iaf eh.. Vet ingenting

Tänk om jag visste vad för funktioner allt detta fyller

Känns som om jag kanske hade haft receptet för att boosta tjacket på bästa sätt kanske.


Gör amfetamin så att fler dopamin receptorer bildas?

Förstår inte riktigt varför du frågar och sen bifogar svaret? Förstår du inte den texten inom dina spoiler taggar så är det ju det som är problemet... Du får utbilda dig till läkare om du fullt vill förstå mekanismen bakom detta. Det korta svaret är att det är amfetaminets molekylstruktur, de ingående atomerna, atombindningarnas olika vinklar och vilka isomerer som ingår i tjackpulvret.

Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Skulle nån typ kunna hitta på nå som att det är en del av kroppens försvar att den utsöndrar dopaminet? För att psyket ska kunna coopa med giftets negativa egenskaper?

Vad flummar du om? Nej, så fungerar det inte alls. Dopamin är en signalsubstans som man skulle kunna kalla "hjärnans belöningssystem", gör du något bra så utsöndras dopamin (Mat, sex, träning etc) Amfetamin, enkelt beskrivet, stimulerar dopaminFRISÄTTNING (medan ex. Kokain och Metylfenidat stimulerar dopaminÅTERUPPTAG, alltså återanvänder det dopamin som redan finns i omlopp).

Nej, fler dopaminreceptorer bildas inte.

För att maximalt boosta tjack så se till att ta det med långa mellanrum, så att ditt naturliga "dopaminförråd" hinner fyllas uppp mellan varje gång. Ät mycket under själva ruset, se till att dina nivåer av salter och mineraler är balanserade. Drick inte sura juicer och andra sura drycker under ruset eftersom det försämrar effekten. Mjölk är en bra tjackdryck.



För övrigt låter det som du behöver röka en holk o gå och lägga dig.
Citera
2018-08-18, 17:34
  #13832
Avstängd
SvettigMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
Vad flummar du om? Nej, så fungerar det inte alls. Dopamin är en signalsubstans som man skulle kunna kalla "hjärnans belöningssystem", gör du något bra så utsöndras dopamin (Mat, sex, träning etc) Amfetamin, enkelt beskrivet, stimulerar dopaminFRISÄTTNING (medan ex. Kokain och Metylfenidat stimulerar dopaminÅTERUPPTAG, alltså återanvänder det dopamin som redan finns i omlopp).
Amfetamin både frisätter dopamin och hämmar återupptaget av dopamin. Dopamin gör annat än att agera "belöningssystem".

Citat:
Drick inte sura juicer och andra sura drycker under ruset eftersom det försämrar effekten. Mjölk är en bra tjackdryck.
?

Lågt PH-värde i magsäcken försämrar upptaget av amfetamin om man äter det.
__________________
Senast redigerad av SvettigMumin 2018-08-18 kl. 17:37.
Citera
2018-08-18, 22:27
  #13833
Medlem
Easter-Everywheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Ja, men byt ut meditation mot tjack så är du hemma!
Gyckel, båg och ordkonster vad du är på't Mumin.
Blir det att avrunda, alternativt fortsätta tjacka kvällen med Sympthom of the Universe och Supernaut?
Eller leder alla linor till Motörhead?
Citera
2018-08-19, 00:30
  #13834
Medlem
Mulle-Meths avatar
Hur ligger det egentligen till med kletigt tjack? Om man lägger det på en tallrik och låter det torka, mister det potens då? Det låter ju väldigt konstigt i mina öron, men varför förvaras då kletigt tjack i frysen, i vissa fall till och med vakuumförpackat? Detta baseras på vad jag sett att vissa av mina vänner gör.

Om inte produkten förlorar potens eller på annat sätt tar skada så ser jag inte vitsen med att förvara det i frysen...
Citera
2018-08-19, 01:08
  #13835
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Hur ligger det egentligen till med kletigt tjack? Om man lägger det på en tallrik och låter det torka, mister det potens då? Det låter ju väldigt konstigt i mina öron, men varför förvaras då kletigt tjack i frysen, i vissa fall till och med vakuumförpackat? Detta baseras på vad jag sett att vissa av mina vänner gör.

Om inte produkten förlorar potens eller på annat sätt tar skada så ser jag inte vitsen med att förvara det i frysen...


Svårt att se skillnad på Tjack eller frost som kan bildas i en frys... Om nu någon stampar in.

Det bästa är ett svalt utrymme utan solljus i en sluten påse där kan du förvara ditt Tjack.
Citera
2018-08-19, 11:33
  #13836
Avstängd
SvettigMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easter-Everywhere
Gyckel, båg och ordkonster vad du är på't Mumin.
Blir det att avrunda, alternativt fortsätta tjacka kvällen med Sympthom of the Universe och Supernaut?
Eller leder alla linor till Motörhead?
Det är först vid Skuggfolkets entré som Motörhead blir ett alternativ och funkar inte detta så är Little Richard det givna valet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback