Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Vad säger tjejerna när du frågar dem?
En viktig faktor för att kunna ge dig ett bra svar.
Nej han ska inte fråga.

Lågt intresse är saken o han får omedelbart nit istället för ett par dejter som väldigt många män får. Det är sårande för dem och de behöver inte någon jäkla lista på hur de ska bli bättre. Bristande kemi helt enkelt. Punkt
Citera
2018-08-18, 23:15
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Vad säger tjejerna när du frågar dem?
En viktig faktor för att kunna ge dig ett bra svar.

De säger oftast att vi inte klickade eller att intresset bara inte fanns där.
Citera
2018-08-18, 23:18
Medlem
EddieGeins avatar
Förmodligen har du väldigt dålig självinsikt. Du är den gemensamma faktorn i alla dessa dejter. Förmodligen gör du något fel.

En annan sak. Skippa långa konversationer på tinder. Gör upp en dejt så fort som möjligt.
Senast redigerad av EddieGein 2018-08-18 kl. 23:20.
Citera
Medlem
Någon nämnde kemi, att attraktionen alt. flowet/energin inte finns där. Vad jag själv märkt är att när man fuskar med framförallt löpning men även annan träning är att man får sämre energi inom sig som speglar av sig i hela ens jag. Så ett bra tips är att träna regelbundet såklart, men framförallt ta typ ett träningspass några timmar innan träffen. Ger en endorfiner också som gör en bättre socialt.
Citera
Medlem
Det behöver inte vara fel på varken dig eller tjejen, det stämde bara inte på det där lilla extra sättet. Se det inte som ett nederlag, se det som en kul grej istället. För varje person du dejtar hittar du i bästa fall kärleken (om det är det du är ute efter), eller kanske en vän. I sämsta fall har du ju övat upp dina sociala skills och blivit en erfarenhet rikare!

Själv har jag fegat ur när jag skulle träffa folk därifrån. Så har lagt ner det... Önskar att jag också hade modet
Citera
2018-08-18, 23:19
Medlem
Jo det är normalt.

Grejen är att den typen av tjejer som du träffar på tinder är ute efter att ”göra dejting grejen” och gå på en massa dejter.

Det vill inte träffa någon fort om de inte känner att hjärtat bultar extra starkt.

Så en stel dejt leder ingen vart.

Grejen är ju att en stel dejt inte är tillräckligt för att kärlek skall uppstå. Det behövs många dejter och aktiviteter och såklart, sex.

Men av anledning av min dåliga lycka på svenska dejtingsajter under flera år, i omgångar förståss, men ändå, så valde jag tillslut att pröva lyckan i Thailand i stället.

Där träffade jag en tjej efter tre dagar, och hon ville inte gå igen, hon ville bara stanna.

Så vi reste tillsammans, och sedan när vi skildes åt så valde jag att behålla kontakten inte fimpa.

Nu är hon här på semester visa i 3 månader och vi knullade precis, på hennes initiativ.

Jag tror inte jag kommer gå tillbaka till att stå med mössan i hand på tinder igen, man blir så trött och nere och förstörd av alla ytliga bedömningar. Det känns lite som att frivilligt utsätta sig för nätmobbning.
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-08-18 kl. 23:29.
Citera
2018-08-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Här kommer iaf en förklaring.

"Jag har stängt av mina aviseringar, sorry haha missat detta"

En annan potentiell förklaring. Tjejer har börjat inse att det är sjukt. Att det spårat ur. Dom "hittar inget seriöst", så dom har bara appen men använder den knappt längre. Jag har lite brudar på snap som jag chattat upp via FB istället, trevligt det.
Bästa är utländska tjejer som "behöver en tur runt staden". Sagt det förr, säger det igen.
Dom är villiga att ses utan krångel.

Provade mig på liknande fast på insta. Men de gick inte så bra. Dessa tjejer har ju liksom 1K följare. Blir väl bombaderade dagligen.

Tur man har självrespekt iaf och inte ger fan i att fortsätta skriva om hon tillslut slutar svara.
Citera
2018-08-18, 23:24
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
De säger oftast att vi inte klickade eller att intresset bara inte fanns där.
Då är mitt svar att de kände att ni inte klickade eller att deras intresse inte fanns där.

Men bra att du faktiskt frågade dem. Det trodde jag faktiskt inte.
Men faktum är att man faktiskt får ärliga svar om man bara frågar på ett schysst sätt.
Detta är skitenkelt.
Du motsvarade inte deras förväntningar.
Med tanke på att du faktiskt ställde frågan till dem så förutsätter jag även att du är en av få vettiga personer i forumet. Därför dömde de dig utifrån utseendet. Bilder gör aldrig en person rättvisa.
Frågan är hur länge ni chattat?
Jag själv träffade min tjej via internet. Vi hade lång kontakt när vi väl träffades o jag kan garantera att hon lirar i en högre nivå än mig när det gäller utseende.
Men båda hade lärt känna varandra riktigt hyffsat o egentligen träffades vi mest för att testa våra känslor.

Kanske lösningen ligger här?
Skit i att träffa dem på minst en månad. Föreslå inte en träff. Låt dem göra det men se till att ha ett jävligt fulltecknat schema.
Kan funka. Kan även gå åt helvete. Men tydligen går det åt helvete redan nu.
Citera
2018-08-18, 23:28
Medlem
Brunbeverns avatar
Du säger att du får matcher titt som tätt, utifrån det kan jag bara dra slutsatsen att du har bilder som är mycket attraktiva. För jag vet själv hur svårt det är att få matcher på Tinder (och bilder är det enda motparten har att utgå från really) och får du många matcher så har du ju gjort något rätt på den fronten.

Med det sagt... kan det inte helt enkelt vara då att du använt för bra bilder, som inte är representativa för verkligheten? Jag vet inte hur andra tinderdejtare gör, men tar man bara de <5% av bilderna på sig som är i bra vinklar och är bra, då kan det nog bli lite av en besvikelse när personen träffar en och man är inte lik den personen man är på bilderna. Till och med en 5:a kan se ut som en fotomodell om denne selektivt väljer sina bästa bilder.

Faktum att tjejerna vill gå på dejt överhuvudtaget tyder ju ändå på något intresse initialt, det är ju inte fy skam. Således måste något blivit fel efteråt. Så min fråga till dig är, vad gör du för något så rätt för att få många matchningar och få till många dejter? Klargörs det, så klargörs nog också varför det skiter sig direkt efteråt.
Citera
2018-08-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Men är det där det sitter för dem som inte lyckas? Den här snabbmatsinställningen till Tinder…där är ju folk som lyckats både bli sambo och gifta sig med någon de träffat via appen. Det här att man jagar matches istället för förhållande. Det kanske ska vara lite "krångel" att hitta en partner.

Det låter helt otroligt att ha 70 matches på en kväll som du LongT och så blir det nada av det.

Verkar ju sitta många där med missbrukarmentalitet/bakgrund också…sprit knark och matches blandat. Håller med Burkmat…är ju inte appens fel att folk beter sig konstigt.

Lösningen skulle kanske vara att ta bort alla gratisfunktioner…det är kanske ditåt Tinder jobbar.

Jag har träffat typ 50 genom appen. En del har jag dejtat ett längre tag. Men de har aldrig gått hela vägen.

Efter 2-3 år av skiten blir man bara förstörd. Finns en gräns hur mkt man pallar att bli avvisad. Och vice versa. För jag har nog avvisar minst lika många själv om inte mer.

Knullade en skitsnygg tjej för 1 månad sen. Ej samma stad men inte farligt långt bort. Men ja trots man knulkar skiten ur henne räcker de inte.

Hon är 22 och har inte ”tid för relationer” men använder tinder för träffa nya. De hinner hon. Blev ändå bara halvt äcklad av henne efter de ändå så jag varken svarade eller hörde av mig igen.

Men hur tror ni dessa brudar ska kunna ha seriöst sen? Varenda en kommer va helt trasiga av alla lösa relationer fram tills dess. Tror ingen mår bra av de om de fortgår för länge.

Man blir destruktiv och cynisk. Tillslut har man liksom ingen ork längre. Utan de blir ”Fuck off” för minsta lilla för man vet hur de är.
Citera
2018-08-18, 23:34
Medlem
Sen är väl de lite av problemet med. Ibland träffar man ngn som på de ytliga kanske inte är ens typ. Men man har tråkigt. Tänker att de kan va värt att se vem de är.

De få man verkligen vill träffa har vart en handfull. Och dessa har de skitit sig med/ runnit ut ur sanden.
Citera
2018-08-18, 23:34
Medlem
thenightfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag laddade ner Tinder-appen för ett tag sen och jag får matchningar titt som tätt. Problemet är bara den att jag har lyckats få 4 stycken dejter via appen, och alla dessa har skitit sig.

Såhär kunde en av mina tinderdejter se ut:

Jag bestämmer träff med tjejen, oftast nånstans i stan. Och vi går och sätter oss på ett kafé och jag bjuder henne på kaffe. Jag har på mig fina kläder vid alla möten, och parfymerar mig även.
Jag märker nästan direkt att tjejen jag träffar är ointresserad på sättet hon pratar - ger korta svar, ställer inga följdfrågor osv. Jag försöker dock göra det bästa av situationen, så jag pratar på ändå. Och det är inga ointressanta saker jag pratar om, utan mest om saker som vi pratat om på tinder och liknande.
Men till slut kommer tjejerna på en ursäkt till att de vill gå hem. Typ att de inte mår så bra eller liknande.

Dejterna varade aldrig mer än en timme.

Jag förstår bara inte varför det skiter sig för min del? Visserligen har jag 5 kilo övervikt, som förmodligen inte syns på bild, men vafan liksom, det är väl inte därför? Kan någon hjälpa mig förstå vad som kan tänkas göra tjejerna besvikna när vi väl träffas, efter att ha haft underbara konversationer på tinder?
beror väl på hur man beter sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in